Slapen in Buenos Aires

Zoals de titel al doet vermoeden, ben ik op zoek naar een leuk hostel ofzo in Buenos Aires om mijn reis door zuid amerika te beginnen…
Ik ga pas in januari, maar denk graag vooruit…
Dus vroeg me af of iemand leuke tips heeft…
Dankjewel!

Hoe lang blijf je daar?
Anders kun je misschien beter een app. huren!

Denk een week ofzo… dus te kort voor een appartament… wil daarnaast ook mensen ontmoeten die ook rondreizen!

O, ja ik begrijp het.
Huur zelf altijd een app., kan ook voor een week.
Ik geloof dat Milhouse wel populair is…maar dat is wel downtown.
Palermo is de leukste wijk.
Hier nog een link, misschien heb je er wat aan

Suerte

Dankjewel voor de reactie!

Milhouse is leuk, maar voor erg jong publiek en echt een party hostel. Weet niet hoe oud je bent en of dat is wat je zoekt? Zo ja, dan is er een nieuwe Milhouse een paar straten verderop die erg cool is en waar leuke feesten gehouden worden. Verder is The Clan Hostel (ook down town, maar vlakbij San Telmo) ook leuk en met relaxte bar (vrij kansloos, maar toch wel erg gezellig, haha), maar slapen lukt daar dus echt niet. Veel te lawaaierig. Er tegenover zit The Clan B&B, waar je voor een paar pesos meer heerlijk rustig slaapt in een redelijk charmante B&B met goede bedden en erg lekker ontbijt. Zelfs met eieren, een zeldzaamheid in Argentinië. Je kunt wel gewoon naar de bar in de Clan Hostel, mocht je dat willen.

Ik vond Palermo en San Telmo de leukste wijken. Vooral in Palermo zitten mooie hostels. Die zijn vaak wat rustiger en volwassener. Daarentegen wellicht iets minder kans op het ontmoeten van veel mensen. Toch zou ik daar de volgende keer weer voor kiezen, na van alles te hebben geprobeerd in verschillende wijken. Hostelworld en hostelbookers zijn prima sites om eens op te kijken voor hostels, incl. recensies van gasten. Check altijd even of de prijzen daar idd voordeliger zijn dan boeken via de site van de hostels zelf! Veel plezier alvast.

Ik zat zelf in Hostel Giramondo in Palermo.
http://www.hostelgiramondo.com.ar/

Ok, hostel. Wel k*t matrassen.

Hoi gallina

jij hebt dus ervaring met appartementen huren in ba? hoe werkt dat en wat zijn de kosten? ben wel benieuwd, ik ga in januari die kant op.

groetjes mariejanke

Als ik zelf langer dan een week in Buenos Aires ben huur ik altijd bij www.bytargentina.com. Zeer ruime keuze, redelijk geprijsd ivm anderen en uitstekende service (spreken ook Engels, wat voor velen wel zo prettig is).

Hola Mariejanke

Heb hier 2x gehuurd:
http://www.buenosairestravelrent.com/default.asp

Heel goede service, ze spreken ook Engels. Ophaal en wegbrengservice.
De 2e keer alles vanuit Nederland geregeld. Ze zijn heel erg vriendelijk en ze hebben me ook geholpen met een tripje te boeken naar Puerto Madryn
Het is niet zo’n groot bureau als hierboven, maar hebben heel veel keus en zijn prijstechnisch niet te duur.

Maar onze grote vriend MaxBa, die hier ook zit, is Nederlander die in Buenos Aires woont en is bezig, of heeft al een verhuurbureau met leuke app., dus hem zou ik zeker een kans geven. Hij kan je ook tips geven over verschillende buurten. Het is bv niet verstandig om in La Boca te huren, een wijk waar ik uit principe nooit zal komen. Down Town is te druk, San Telmo is schattig, maar de leukste en veiligste wijk is Palermo. Recoleta is ook leuk en veilig.

MaxBa waar ben je? Er is misschien een klant voor je!

Beste Gallina en Mariejanke,

Hier ben ik. Zoals Gallina aangaf bemiddel ik ook in de verhuur van appartementen hier in Buenos Aires. Indien ik enige tijd van te voren een verzoek ontvang kan ik altijd wel aanbieden wat je zoekt. Dit hangt uiteraard af van het wensen pakket. Indien je geheel vrijblijvend informatie wilt aanvragen kun je me een PM sturen of mailen naar [EMAIL=“info@qualityhomesbuenosaires.com”]info@qualityhomesbuenosaires.com.

Voor wat de buurten betreft ben ik het grotendeels met Gallina eens hoewel het altijd een persoonlijk iets blijft, net als in iedere andere stad uiteraard!

Overigens, net als Gallina heb ook ik zelf ervaring met het huren van appartementen bij andere bureaus, dus mocht je daarover wat willen weten hoor ik het wel, Saludos

Hola!

Ik wil in november een week of twee naar BA…
voor zaken en een beetje plezier.
Ik had via-via vorig jaar een appartement in Belgrano gehuurd, één week voor 250usd.

Was wel ok…
Komend jaar ga ik misschien…
maar zaken gaan een beetje traag…
tja… economie…

:ARGENTINA

alleen nu nog even Spaans leren… :dag:
chiao!

Patrick

Hola!
Met kerstmis ga ik dit jaar vertoeven in Buenos Aires. Ben benieuwd of iemand hier ervaring heeft met Kerstmis in BA? Nog tips?
Ik neem aan dat de Argentijnen ook vakantie hebben dan, dus moet ik verwachten dat het heel druk is dan, of zal het meevallen?
(Ik ga 3 maanden reizen door Peru, Bolivia en Argentinië en vlieg op 28 dec. terug naar Nederland vanuit BA, dus vandaar het plan om de laatste week van de reis door te brengen in BA).
Ik was niet speciaal van plan een hostel te reserveren, maar vroeg me af of dit misschien toch nodig is i.v.m. de feestdagen?
Groetjes!
P.s. En is het in december echt zo zomers in Argentinië?? :zon02:

Hi,

Toen ik er afgelopen kerst was zaten veel hostels vol, dus ik zou ruim van tevoren reserveren als ik jou was. Moet er wel bij vermelden dat er op het allerlaatste moment in sommige hostels ineens toch wel weer plek was, omdat er no shows waren of mensen een reservering gecancelled hadden. En ja, het is heeeeerlijk 's zomers daar in december! Veel plezier!

Groetjes,

Eva

Hoi, bedankt voor je tip… toch wel slim om misschien wat te reserveren dus! Maar ergens overheerst bij mij het gevoel dat ik me zo min mogelijk wil “vastleggen” tijdens de reis.
Ik weet het nog niet helemaal… Bedenk me nu dat het misschien wel lekker is om de reis relaxed af te sluiten door bijv. wat aan het strand te kunnen liggen. Kan dit goed in BA of kan ik dan beter een hostel een nabijgelegen plaatsje zoeken?

Kan me voorstellen dat je je niet wilt vastleggen. Je kunt nog wel hostels vinden op de bonnefooi hoor, alleen misschien niet het hostel van je eerste keuze. In de buurt van BA zijn de stranden niet top en ze zijn ook niet om de hoek. In Uruquay zijn leuke stranden, met de veerboot vanuit BA ben je zo in Colonia del Sacramento (met buquebus). Prachtig plaatsje, ook strand maar niet supermooi. Wel prima hoor, ik heb er een heerlijke dag doorgebracht. De meeste “Portenas” uit BA gaan met kerst naar Punta del Este in Uruguay. Het is daar druk, hip en heel duur. Maar alle stranden van Uruquay zijn redelijk druk omstreeks die tijd, dus als je gaat, zeker reserveren. BA loopt echt leeg rond kerst, de straten zijn verlaten. Zelfs op de breedste Avenue ter wereld zijn weinig tot geen auto’s te bekennen. Heel bizar. Tip als je toch in BA bent met kerst: huur fietsen! Doordat er bijna geen verkeer is, is dat veilig en een bijzondere manier om in die rust BA te verkennen. Groetjes

Wat een leuke tips, ook van het fietsen huren! Dankjewel!
groetjes Ietie

Misschien iemand nog hostels/hotel tips in B.I met zwembad??(aangezien strand dus niet zo’n goede optie is)

Sommige appartementen die je kan huren hebben een zwembad maar ook het Hilton in Puerto madero heeft een leuk zwembad op het dak…De prijs weet ik niet maar wellicht dat je voor hetzelfde geld ook een weekend naar de kust kan!:zon02:

www.castelarhotel.com.ar is erg populair bij reisgezelschappen en heeft beneden een spa. Het was de eerste Spa van Buenos Aires overigens, met gescheiden mannen en vrouwen gedeelte. Op zondag gesloten.

www.tribecahoteles.com.ar –> Tribeca Apart is mijn persoonlijke favoriet (we hebben goede prijsafspraken met ze gelukkig) en heeft op het dak een klein zwembadje en zonneterras.

Verder hebben de duurdere hotels vaak wel een zwembad, hoewel het niet echt veel voorkomt in BsAs volgens mij.