Druk bezig met het plannen voor een rondreis door Argentinie waarbij Buenos Aires niet mag ontbreken! Maar…kan iemand mij vertellen wat nu echt de leukste wijk is om te verblijven? (2 meiden, 31 jaar, houden van gezelligheid).
Voor twee meiden die een beetje willen genieten van het nachtleven etc. zou ik toch kiezen voor het populaire Palermo (Hollywood). Genoeg keus qua bars, discotheken, restaurants, etc. Wel redelijk prijzig qua overnachtingen. Als je minder duur wilt slapen kun je ook een hostel in een andere wijk nemen en dan jezelf gewoon met het openbaar vervoer of met een taxi (´s nachts) vervoeren.
Nou dat is dan Palermo(Soho,Viejo of Hollywood, Palermo is groot!!)
Deze wijkjes in Palermo zijn een beetje dorpsachtig, met trendy cafeetje, restaurants en winkeltjes. Heb je Julia’s Tango gezien? Daar is deze serie opgenomen. Het is mijn favoriete wijk.
Ook een optie is San Telmo. Dat is één van de oudste wijken van BA en heeft mooie klassieke gebouwen en er hangt wel een "tango "sfeertje.
Hier ook veel café’s en restaurants.
Beide wijken hebben in de weekenden leuke marktjes, ferias.
Maar gezien jullie leeftijd lijkt mij Palermo leuker, misschien ook omdat het mijn favoriete wijk is. (En omdat ik er zelf weer over een aantal weken zit!). Wat veiligheid betreft zou ik deze wijk ook aanraden. Niet dat San Telmo zo vreselijk gevaarlijk is, echt niet, maar dat heb je met alle wereldsteden, zoals ook Amsterdam, in bepaalde wijken moet je wat meer oppassen, vooral 's avonds. Gewoon je gezonde verstand gebruiken.
Ik weet niet wat jullie verwachten, ik zou zeggen google eens op filmpjes en foto’s van deze wijken, misschien heb je er wat aan.
Hoe lang wil je in BA blijven?
Hartstikke bedankt voor de informatie! In totaal gaan we een maand naar Argentinie, waarvan we minimaal 5 dagen in BA willen blijven. We hebben al gezien dat er zoveel te beleven en te zien valt in Argentinie, maar we hebben bedacht dat we beter van een aantal plaatsen/bezienswaardigheden goed kunnen genieten in plaats van alles in het programma te willen proppen. Of raad jij anders aan? Ik heb zelf al een aantal keer appartementen geboekt via www.friendlyrentals.com wat erg goed bevallen is. Ook in BA biedt deze organisatie appartementen aan. Indien je tips en/of adviezen hebt: alles is welkom!
5 dagen in Baires, dan kan je veel zien en doen.
Bv Cementario de Recoleta, het kerkhof, waar Eva (Evita) ligt begraven.
Daar op het hoekje heb je cafe Biela, een beetje mondain, met de oudere Porteños, maar vreselijk leuk om daar te zitten en mensen te kijken. Als je geinteresseerd bent in Evita, er is ook een prachtig museum (met heerlijk terras) echt de moeite waard. Verder natuurlijk de feria’s , allemaal in het weekend. Druk maar de moeite waard. Casa Rosada op plaza de Mayo, zorg dat je er op donderdag rond 15.00-15.30 bent, dan kun je de Moeders hun rondje zien lopen. Voor de rest is het centrum door de week erg druk, ik vind het persoonlijk niet zo. De moderne haven Puerto Madero, de mooie parken…kortom er is zoveel te doen en nu ga ik al voor de derde keer, het verveeld me nooit. Als je wat wilt weten vraag het gerust.
Enne friendly rentals? Beetje duur zeg. Ik raad je de volgende sites aan.
Deze site is van Max, een nederlandse man, hij zit hier ook soms op het forum.
Heb hier al 2x geboekt.
Of deze, waar ik nu een app. heb geboekt. ze staan erg goed bekend en hebben heel veel keus en verschillende prijsklassen
En inderdaad, wat je zegt, ik zou ook de belangrijkste plaatsen aandoen in Argentina, Salta, Bariloche, Puerto madryn (als jullie wel in het walvisseizoen gaan tenmimste) Iguazu en bv Mendoza.
Ik ben ook nog niet overal geweest, ik probeer steeds te sparen, maar kan het niet laten om toch weer naar BA te gaan ieder jaar. Dus dan is het geld steeds weer op…
Welke plaatsen willen jullie gaan zien?
Bedankt voor je adviezen! Heb de sites bekeken die je hebt doorgestuurd en die appartementen zien er goed uit en inderdaad stukken goedkoper :-). Thanks again voor de tip!
We vliegen op Iguazu en willen daarna naar Salta gaan. Van Salta naar beneden naar Bariloche, daarna El Calafate/El Chalten. Dan door naar Ushuaia en via Puerto Madryn eindigen we in BA. Althans, dat is het plan! Weet niet wat jij allemaal al gezien hebt en wat echte aanraders zijn?
Vliegen op Iguazu? Kan dat dan? Of ga je via BA naar Iguazu?
Hoog op mijn verlanglijstje staat nog Salta en omgeving, maar dat is er nog steeds niet van gekomen!
Ga je alles per vliegtuig doen of per bus?
Iguazu heeft een International Airport en vanaf Amsterdam kun je daar gewoon een vlucht op boeken (weliswaar met stop-over in Sao Paulo, maar dat zouden we sowieso hebben). Je kunt dan nog kiezen: vliegen op de Argentijnse of Braziliaanse zijde en omdat tickets op Brazilie stukken goedkoper waren, hebben we daarvoor gekozen.
We weten nog niet of we alles per bus of vliegtuig gaan doen. Van Iguazu naar Salta in ieder geval zeker met het vliegtuig omdat de busreis 26 uur duurt en we dat zonde vinden van de tijd. Ik gok dat we van Salta naar Bariloche ook het vliegtuig nemen. In Patagonie zou ik wel graag iets van een busreis doen omdat je dan de uitgestrektheid van het land beter kunt ervaren. Maar we zijn nog even aan het knutselen met het programma We willen niet alles al van te voren vastleggen, maar wel iets van een indicatie hebben hoe lang we in welke plaats ongeveer willen verblijven en hoeveel binnenlandse vluchten we eventueel moeten boeken.
Heb jij alles per bus of per vliegtuig gedaan?
Binnenlandse vluchten zijn heel erg duur in Argentina voor buitenlanders, maar daar weten Chenque en Flipsen, de kenners hier, alles van.
Nee ik ben nog nooit met een bus gegaan, ja wel even naar San Antonio de Areco, voor het gauchofestival (dia de la Tradición, super leuk)en dit jaar per bus naar Rosario, maar dat is maar 4 uur.
Wel zijn de bussen ontzettend luxe, beter dan first-class in het vliegtuig met eten, drank en films erbij. Tevens schijnen de bussen vaak 's nachts te rijden, zodat je dan kunt slapen ( als je super cama of zoiets boekt, kunnen de stoelen gewoon plat) Dus eigenlijk niet veel "dag "mist.
Maar ik heb het nog nooit gedaan, misschien ooit!
Er is hier wel een hele handige buslijst boven aan het forum.
Het gaat inmiddels allang niet meer over de leukste wijk van Bs Aires, maar wat maakt het uit…
@Gallina: wij hebben inderdaad steeds meer klanten die in Iguazú beginnen en dan vanaf Buenos Aires terugvliegen, schijnt goedkoop te kunnen (wij bieden geen vluchten aan, maar dat is wat ik hoor).
En ja, Salta, moet jij als Argentinië-kenner toch wel aan je lijstje toevoegen hoor…
@Jüri: als ik jullie route zie, zie ik hele lange afstanden en dus extreem lange busreizen. Wees daar op voorbereid en zo niet, wees er op voorbereid dat je dus veel binnenlandse vluchten gaat maken, iets wat behoorlijk prijzig is. Een busreis in Patagonië maken: zelf vond ik de toch El Calafate - Punta Arenas - Ushuaia per bus erg de moeite waard. Lange busritten langs de kust (de ruta 3) zou ik je afraden, is echt té lang en té saai (vind ik)…
Het zijn inderdaad lange afstanden die we willen gaan afleggen. Had al gekeken naar binnenlandse vluchten en je schijnt behoorlijk wat korting te krijgen als je minimaal 3 enkele vluchten boekt. Dat zou voor ons dan een optie kunnen zijn. Vind het zo moeilijk om anders een keuze te maken tussen bepaalde plaatsen…
Ik vlieg inderdaad AMS-Iguazu en BA-AMS met TAM voor Euro 740,-. Dat was zelfs nog goedkoper dan AMS-BA BA-AMS te vliegen.
Nou, een optie ter voorkoming van hoge vliegkosten, is natuurlijk om een beperkt deel van Argentinië te doen. Jullie willen alles doen, en dat betekent van hot naar her vliegen zonder eigenlijk de tijd te hebben om ergens eens te blijven hangen.
Doe bijvoorbeeld alleen het noorden en midden (Buenos Aires, Iguazú, Salta, Jujuy, Mendoza, Córdoba en alles daar tussenin). Je kunt op dat traject bijna alles goed doen met de bus, alleen het stuk Iguazú - Salta is een wat lastiger stuk.
Je kunt er ook voor kiezen alleen Patagonië te doen, maar omdat jullie al een ticket hebben voor Iguazú, zou ik er zelf voor kiezen het midden & noorden te pakken en dan intensief te doen. Echt genieten en langere tijd kunnen blijven op een plek die je aanstaat…