Argentinië: Te rustig?

Goededag,

in december willen wij (twee gasten van 27 jaar) drie weken reizen in Argentinië. We zijn eerder in Amerika (4x), Australie (2x) en Azië (1x) geweest en wat ons daar met name aansprak was dat er altijd mensen om ons heen waren. Tijdens het oriënteren op Argentinië lijkt het ons in veel delen heel erg rustig en dat is niet echt iets voor ons. We zoeken eigenlijk de ideale combinatie tussen twee weken rondreizen door de natuur (liefst waarbij er 's-avonds wat te doen is) en één week ontspanning aan het strand.

Wie o wie heeft enkele mogelijkheden voor een aantal reisschema’s? Of kan je voor een week relaxen beter op een strand in Brazilie zijn?

Alvast bedankt voor de tips.
Rob en Frank

Hallo Rob en Frank,

In december is het hier hoogseizoen aan het worden en de zomer begint. In vele badplaatsen en hier in de Sierras de Córdoba bijvoorbeeld is er volop leven. Sowieso kun je wat betreft stappen geen betere stad treffen dan Buenos Aires, hier kun je 24x7 clubben.

Jullie zouden bijvoorbeeld kunnen overwegen één week Buenos Aires te doen, één week kust (bijvoorbeeld Mar del Plata of Punta del Este (Uruguay) als jullie badplaatsen met nachtleven willen) en een week natuur in bijvoorbeeld Salta, Mendoza of Córdoba. In ieder geval is het niet zo dat Argentinië té rustig is lijkt me… als jullie willen kunnen wij wel een mooie reis voor jullie samenstellen met een mix van alles wat jullie wensen.

groet,

Jan

Bedankt voor je snelle reactie. Ik kan me voorstellen dat we na een paar dagen BA het land in zouden willen trekken, maar gaat dat makkelijk per bus of iets dergelijks? En hoe kom je dan van het binnenland naar de badplaats en van de badplaats naar BA?

Een andere optie waar wij ons op aan het orienteren zijn is om via BA en Iguazu richting Brazilie te gaan? Misschien niet zo lucratief voor jou Chenque :wink: maar zijn er mensen die ook op deze manier gereisd hebben? Zo ja, hoe en hoe beviel dat?

Groeten!

Om van Buenos Aires naar Mar del Plata te gaan pak je gewoon een bus, daarvan rijden er honderden richting de kust in de zomer. Terug naar Bs Aires idem dito. Om vervolgens naar het binnenland te gaan kan ook per bus, maar een andere overweging is vliegen omdat de afstanden groot zijn. Binnenlandse vluchten vertrekken vanaf het vliegveld Jorge Newbury (Bs Aires). Lan.com heeft een goede reputatie.

Qua de route Iguazú, Brasil: die route heb ik nooit gedaan maar biedt ik vanaf vandaag ook gewoon aan :biggrin:

Have fun!

Jan

Patagonie is mooi, maar idd erg rustig. Punta del Este was raar. Ik ben daar geweest, maar niks te doen. Heel vreemd: het lijkt daar maar 1 week per jaar hoogseizoen lijkt het. Hebben jullie al eens over Peru nagedacht? Heel mooi land, en in Noord Peru heb je een goeie badplaats. Natuur in de omgeving van Huaraz, en misschien is het wat voor jullie om in Mancora in Loki hostel te gaan zitten (zie ook Peru forum).

Mannen,

bedankt weer voor de reacties. We hadden nog niet naar Peru gekeken, net wel even op het Peru-forum gekeken en het zag er wel gaaf uit. Zal niet teveel uitwijden over die Gringo-route, want het moet hier natuurlijk wel on-topic blijven.:slight_smile: Kortom, voor ons maakt het niet zoveel uit of we nu in Argentinië of Peru zijn, zolang we maar een mooie reis kunnen maken van ongeveer 3 weken waarbij we zowel natuur (liefst dieren en/of regenwoud ipv kale vlakten), strand als stappen kunnen combineren.

Is Peru dan beter te doen dan Argentinië of is het lood om oud ijzer?

Peru is in ieder geval goedkoper dan Argentinie. Wat mij betreft ook beter, maar da’s een kwestie van smaak :-). Je noemt ook regenwoud. Dan zit je natuurlijk ook beter in Peru. Als ik het zo beluister, is misschien een combi met wat jungle in Iquitos (of minder diep de jungle in), met een hike in Huaraz en strand in Mancora wellicht een goeie optie. Afstanden zijn ook wat kleiner dan in Argentinie. Je zult wel een keuze moeten maken…de meeste mensen doen Zuid Peru (DAT is dus de gringo trail), maar daar heb je geen goeie stranden. Uhmm…hoewel ik nu bedenk dat je in December in bv Lima ook prima naar het strand kunt. Mei-okt/nov ofzo hangt er een klamme deken over Lima (door de humboldt stroming, heb je in Mancora geen last van), maar in hun zomer (onze winter dus) is die weg en zitten de stranden (bij Miraflores enzo) afgeladen vol.

Maar toch: voor 3 weken moet je een keuze maken: Noord of Zuid Peru.

Cultuur: Zuiden Machu Picchu enzo natuurlijk. In het Noorden de Moche en Chimu (Chan Chan). Omgeving Trujillo. Trujillo…vreselijk mooie vrouwen. 't Lijkt Colombia wel :slight_smile:

Hoogseizoen in Punta loopt van 15 dec tot 31 januari. De maand ervoor en er na is er redelijk wat te doen, de rest van het jaar alleen wat locals en Argentijnen die er heel het jaar wonen. Tijdens de Argentijnse feestdagen zit het ook vol

Volgens mij moet je voor mooie vrouwen niet in Peru zijn, wel voor makkelijke maar misschien worden die termen dan door elkaar heen gehaald

Verder kun je ook goedkoop vliegen of met de bus naar de Braziliaanse stranden van het zuiden vanuit BA

Ik bedoelde hoogseizoen van ongeveer een maand in Punta, zag dat ik per ongeluk 1 week gezegd had. Ik zat er een paar jaar geleden echt eind Nov, maar er was niks te doen hoor…

Op het gevaar af dat het niveau afglijdt: gezien de achternaam vd vragensteller gok ik dat hij het vrouwenonderwerp interessant vindt :-). Nou ok dan: vrouwen in de Andes (Cusco enzo) zijn idd niet zo mooi. In Lima wel, en weinig mensen weten dat er Noord Peru heel mooie vrouwen rondlopen. Weet niet waarom, maar beetje ander ras mensen daar. Mannen zijn veel groter dan in Ecuador en de rest van Peru, en vrouwen veel mooier :slight_smile:

In Lima komen alle mooie vrouwen in misschien 2 discotheken dus dan wel weer makkelijk. Verder vind ik het niet meevallen in elk geval. Trujllo ken ik ook, net zoals de meeste andere grote steden in Peru. Denk dat ik wel behoorlijk wat vergelijkingsmateriaal hebt

In Punta zal het wel beginnen zo rond begin december

Lima weet ik niet precies, want ik kom niet in die grote disco’s. Ik ben zelf een keer in Miraflores op stap geweest, maar da’s irritant (er heerst een hoerenplaag in die buurt, schijnt iets nieuws te zijn: van de laatste jaren dus). Continu van die dames die “cien dollares” naar je fluisteren…
Je schijnt naar Baranco te moeten voor stappen.

Maar in de Mecano bar in Trujillo kijk je echt je ogen uit hoor :-). Of het moet zo zijn dat het die ene avond toeval was, en alle mooie vrouwen gekomen zijn omdat ze gehoord hadden dat ome Pablo in town was :-). Grapje he, haha. Maar ook het straatbeeld in Trujillo is gewoon erg goed hoor :slight_smile:

Ik was niet onder de indruk van Trijllo, ben er overigens wel goed op stap geweest en het heeft een lekker klimaat. Ik zou zeggen dat het best waard is om een lang weekend naartoe te gaan. ChanChan is ook best leuk om te bezoeken

Als je naar de goede discotheek gaat zijn er geen hoeren, maar dan zit je in de discotheken waar alleen de elite binnenkomt en als je er niet blank genoeg bent niet binnen komt. Maar dat soort tenten zijn duur, als je het niet wil of kan betalen dan zit je opgescheept met 90% hoeren en 10% normale vrouwen.

Is maar net wat je leuk vind.

Ho, ho, wacht even :-)! Ten eerste ben ik hardstikke blank, blond haar, en zou daar heus wel binnenkomen. Maar ik had het helemaal niet over disco’s. Zoals gezegd: ik ga daar uberhaupt niet heen (tenzij het beetje halve kroeg/halve disco is). Eerste geintje in Miraflores was gewoon in Engelse pub, einde calle de pizzas. De eigenaar probeert hoeren wel buiten de deur te houden, maar het schijnt niet altijd te lukken (die kunt niet willekeurige vrouw zomaar voor hoer uitmaken :-)). Drie vrouwen aan de bar. Aan de andere kant ook in gesprek met een Engelsman. Ineens kreeg ik “cien dollares” naar m’n hoofd geslingered! Weggelopen. 5 minuten later komt die Engelsman langs lopen en zegt: pas op…dat zijn hoeren. Maar dat wist ik dus al, haha. Op straat ook paar keer pst, pst… Zelfde avond nog paar van die geintjes in andere kroegen.

Calle Pizza trekt dan ook veel hoeren aan, zeker als het geen vrijdag of zaterdag is. Verder zijn er nog hoeren in disguise, die zijn nog moeilijker om te spotten.

Het probleem is meer dat stappen in iedere exclusieve kroeg/restaurant/discotheek in Lima gewoon duur is. Dan betaal je aan entree vaak al 30 tot 50 dollar, maar daarmee zorgen ze ook dat golddigger buiten de deur blijven.

Voor een paar weekenden is dat niet erg maar als je er zou wonen zou je maar de keus hebben uit een paar plaatsen om uit te gaan omdat je in de rest van Lima met goed fatsoen als buitenlander niet op stap kan.

Dit is eigenlijk in iedere grote stad in Zuid Amerika het zelfde, alleen in BA loopt er in het uitgaansleven van alles door elkaar heen. Alleen de super elite heeft eigen feestjes maar daar is het moeilijk om binnen te komen. In zona Norte is dat gelukkig niet zo en daar ga ik in het weekend meestal heen. Daar kan je gewoon met mensen op stap die een normale baan en leven hebben

Als Gringo kom je natuurlijk overal binnen zelfs als je een Nederlandse Peruaan of zo bent, diegene die aan de deur staan merken dat verschil zo op.

Dat Calle de Pizzas veel hoeren aantrekt kan wel kloppen ja…ben ik achter gekomen :-). Maar 30-50 dollar entree betalen, da’s toch echt van de zotte :-)!? He, woon jij in BA ofzo!? Kan haast niet, want dan zou je nu liggen te slapen…

Door dergelijke bedragen te vragen hou je mensen buiten die je er niet in wil hebben. Dit is niet anders in La Paz, Sao Paulo of Santiago

Ik ben nu niet in BA maar woon er wel

Mooie discussies mannen! Maare wat is nou beter, Peru of Argentinie? Want volgens mij hebben we met een Argentijnse en Peruviaanse liefhebber te maken… Graag jullie eerlijke mening voor een vakantie van 3 weken. We willen gewoon relaxt rond kunnen reizen, dingen kunnen zien en ook wat relaxen en stappen. De afstanden lijken wat groot in Argentinie voor een vakantie van slechts 3 weken, we zijn ook in Thailand-Laos en Australie geweest en daar was het makkelijk rondreizen omdat het openbaar vervoer super was. Hoe is dat in Peru of Argentinie bijvoorbeeld?

Is het trouwens in beide landen safe om als 2 gasten zonder reisgezelschap rond te reizen? Tenminste, je hoort wel eens verhalen van bepaalde landen waar je beter niet op jezelf kan reizen…

Ik lees jullie ervaringen graag weer!

Gr Rob

Ligt er allemaal maar aan wat je wil, het zijn allebei wel leuke landen om te bezoeken.

Allebei de landen zijn ook goed en redelijk veilig te bereizen voor 2 gasten

Hoi Rob,

Zowel Peru als Argentinie zijn moeilijk in zijn geheel te bereizen in 3 weken (maar dat is Australie dus ook niet). Als je je beperkt tot bijvoorbeeld in rondreis in Midden en Noord-Argentina dan heb je met 21 dagen een prima stuk tijd ter beschikking. Zelf hebben wij bijvoorbeeld veel klanten die in drie weken Buenos Aires, Iguazú, Salta en Mendoza doen, een perfecte combinatie.
Qua vervoer: alles is uitstekend met bussen te doen en deze zijn in Argentinie veel beter dan in Peru. Qua veiligheid: geen enkel probleem.

Veel plezier met de voorbereidingen,

groet
Jan