Argentinië: Te rustig?

De goede bussen in Peru zijn vergelijkbaar met die in Argentinie alleen is in Peru niet alles goed met de bus te bereizen

Als je gewoon bij de kust blijft is het meeste goed te bereizen

De vraag “wat is beter” kunnen wij natuurlijk niet voor jullie beantwoorden. Het wordt tijd dat jullie zelf eens wat gaan inlezen. Lees eens wat reisverslagen ofzo, en kijk wat je het meeste aanspreekt. Bussen? Tsja, in beide landen zul je wel 1 of 2 binnenlandse vluchten nodig hebben. Lima-Cusco is geen aanrader om met de bus te doen, en mocht je noord Peru kiezen, dan zal je vanaf Mancora een of andere vlucht terug naar Lima moeten zoeken (vanaf Piura ofzo). Maar deze Argentijnse route:

Buenos Aires, Iguazú, Salta en Mendoza

Dat zijn ook nogal afstanden hoor. Allemaal stukken die richting 20 uur per bus zijn…

Ja, qua afstanden zijn ook de stukken in Argentinie fors, daar heeft Señor Moreno gelijk in.

Oók hier geldt, pak een binnenlandse vlucht zo nu en dan en varieer dit met een busreis. Zo blijft het leuk. Het rotstuk Iguazú - Salta kan tegenwoordig direct met Andes (www.andesonline.com) gevlogen worden, dat scheelt al een slok op een borrel :drugged:

Ja, ik zou ook zeggen lees je wat beter in. Op de waarbenjij.nu site bv of hier bij de reisblogs.
Weet niet zo heel veel nog van de rest van Argentina, dat komt hopelijk snel, maar weet wel dat het een veilig land is, er zijn veel meisjes daar die alleen reizen.
Verder Buenos Aires??? Een topstad waar idd 24 uur per dag wat te doen is.
Tip, ga naar een voetbalwedstrijd van River-Plate, de grootste club van Argentina.

BA - Cordoba - Mendoza - Tucuman - Salta - BA

Dan heb je steeds maar pak hem beet stukken van 6 á 10 uur dan valt het nog mee.

Als je dan van Salta direct naar Igazu kan met het vliegtuig lijkt me dat wel aan te bevelen. Anders moet je gewoon een nacht opofferen om in BA te komen

3 weken voor zijn reis lijkt me lang zat

Ja, maar dan mis je Iguazu weer. En als je naar Argentinie gaat, moet je toch echt wel de Perito Moreno en/of Foz zien :-).

He, maar Fernando. Ik vond die stellingen over 30-40$ entree in BA, Santiago enzo nogal extreem hoor! Ik ben bv in Santiago in disco El Tunel geweest. Beetje entree, en gewoon normale locals hoor. Niks mis mee. En in BA in Podesta (Palermo). Hoewel dit minder mijn tent was, ook absoluut geen hoeren ofzo hoor. Waarom wil jij per se naar die dure tenten voor de high society!? Wel waar: in Ecuador en Peru heb je ook veel gringohuntsters/profiteurs. Die proberen gringo’s de hele avond drank te laten halen. In ruil daarvoor zijn ze vaak gewillig :-). Maar op zich zijn dat geen hoeren. Je bent er zelf bij, en als ze om drank gaan vragen zeg je gewoon “wie vraagt wordt overgeslagen” :-).

He, maar PabloMoreno…

Weet je dat je Fernando ook priveberichten kunt sturen?

Groet

Alex y Rijkje
San Lorenzo (Salta)

Ja, weet ik. Maar het is toch veel leuker als iedereen een beetje kan meegenieten :slight_smile:

Totdat de moderator van dit forum het zat is natuurlijk, en dat zit er wel aan te komen…

Ach, we zijn nu tochwel klaar met dit onderwerp lijkt me (tenzijn Fernando wederom de behoefte voelt om te reageren :-)).

In de meeste andere steden wordt er op ras en op geld geselecteerd aan de deur. In BA is dat verboden.

Dat is de voornaamste en reden en omdat de elite geen interesse heeft om uit te gaan met andere mensen