Hoteltips Buenos Aires voor reiziger alleen

Ik verblijf tussen 23 nov en 6 december in Buenos Aires (halverwege hoop ik een uitstapje te kunnen maken naar Montevideo dus ik verblijf er niet onafgebroken).

Voorts ga ik alleen (en ben ik inmiddels 35 dus een slaapzaal is wat ongepast :))

Heeft iemand toevallig wat leuke hoteltips, goede ervaringen met een gezellig hotel dat een beetje tussen de goedkope hostels voor jongeren en de cleanere duurdere hotels in zit?

En voor eventuele andere reizigers die daar rond die tijd verblijven: ik drink 1 van die dagen graag een drankje op een terrasje om wat reiservaringen uit te wisselen :))

Hola leuk dat je naar mijn lievelingsstad gaat!!!
Met hotels/hostels heb ik geen enkele ervaring, want huur altijd een app/flat. Je moet eerst eens even bedenken in welke wijk je wilt gaan zitten. Buenos Aires is zo groot! Waar hou je van, dorpsachtige sfeer, leuke winkeltjes en cafe/restaurantjes (Palermo soho) tango en authentieke wijk (San Telmo), wat “deftiger” (Recoleta) of de doordeweekse chaos in het centrum?
Ik heb wel een link voor je gevonden misschien heb je er wat aan, ik weet ook niet wat jij voor een prijs wilt uitgeven? Je kunt selecteren op verschillende wijken, succes!

http://www.buenosaires.com.ar/hoteles_en_palermo_de_buenos_aires_1.html?p=2&p=1

Dank je voor de link!! En blij te horen dat jij zo enthousiast bent :slight_smile: (ik ben zeer benieuwd)…

Ik ben inderdaad aan het puzzelen nu qua wijken… ik hoef niet uit tot in de late uurtjes, wat ik wel is redelijk makkelijk alle bezienswaardigheden bereiken en een leuke sfeer, de wijken Palermo Soho en San Telmo klinken goed zoals jij ze beschrijft! ik zal eens kijken naar Hotelletjes in die wijken via de link… (en qua prijzen liefst max 60 Euro)

dank voor je reactie!
groetjes
Bernadette

In principe is alles goed te bereiken per subte (metro) of bus. Taxis zijn ook goed te betalen (neem wel een radiotaxi, dwz telefoon nummer op taxi, legitimatie achter het raam, zorg dat ze de meter aan zetten).Men maakt hier heel veel gebruik van en je hoeft alleen maar je hand op te steken en je hebt er één!
Palermo soho is mijn favo wijk, redelijk rustig met heel veel “hippe” cafeetjes etc. En heeeeel veel mooie kledingboetiekjes zoals, heel populair bij de Argentijnse vrouwen Delaostia!
Mijn favoriete lunchrestaurantje Bblue!
In het weekend markt (ook in San Telmo en Recoleta, erg leuk)
Nou als je nog wat wilt weten hoor ik het wel!

Bernadette, wij gebruiken als reisorganisatie zelf natuurlijk vele soorten accommodaties in Buenos Aires, maar zelf was ik een tijdje geleden in de hoofdstad en vond (voor één extra nacht die ik onverwacht moest blijven) leuk onderdak bij BA Soho Rooms (www.basohorooms.com.ar). Vlakbij de Plaza Serrano, super strategisch gelegen, middenin Palermo op Cabrera 5004, 2B.
Het was eigenlijk een soort huiskamerverblijf, met een gezellige zithoek en keuken. Gewoon aangenaam.

Suerte, groet,

Jan

Dit hotel stond op de website van een vriend van mij, maar heb geen idee van de prijzen. Dat hotel van Jan is ook super, goede ligging!

Ha Gallina en Jan,

Super al deze tips!! dit helpt me echt. Ik ga de hotels bekijken. Dank jullie wel!!
groetjes
Bernadette