Tips budget accommodatie Buenos Aires

Hallo,

Wij vliegen aanstaande zondag naar Buenos Aires vanaf Australia en zijn hard opzoek naar een goedkoop hostel in een goeie wijk heeft iemand tips voor ons we hebben wel een paar gevonden maar ook een hele hoop met slechte reviews…

Alvast bedankt

Via Wereldwijzer app

Kijk voor een hostel in de wijk Palermo Soho/Viejo een goede leuke wijk

Palermo Soho/Viejo is inderdaad een goede locatie. Dicht bij winkeltjes, restaurants en barretjes. Je vindt ook veel hostels rond de Avenida 9 de Julio/Avenida de Mayo. Dit is het gedeelte van de stad waar je de oude klassieke gebouwen en diverse bezienswaardigheden vindt. 's Avonds is het hier echter wel veel rustiger (op sommige gedeelten zelfs uitgestorven) dan in Palermo. Voor een beetje leven in de brouwerij kun je zoals Gallina zegt het beste in Palermo Soho/Viejo zitten! Als je 's avonds toch niets meer van plan bent zou ook Microcentro een optie kunnen zijn. (dicht bij bezienswaardigheden)

Net geboekt en zitten in het reina Madre hostel in recoleta dus we gaan het zien haha

Via Wereldwijzer app

Recoleta is ook een prima wijk. Ligt tegen Palermo aan. Het is een wat chiquere wijk in Buenos Aires maar genoeg te doen en te zien. Café Biela is een aanrader tegenover de Cementario de la Recoleta. En vergeet natuurlijk La Flor en de Facultad de Derechos niet. In het weekend zeker niet Plaza Francia overslaan, erg leuke markt met veel handwerk. Zelf vind ik dit één van de leukste markten van de stad!

Ja we zijn heel benieuwd, Bedankt voor alle tips ik ga ze onthouden we hebben de tijd dus moet goedkomen

Via Wereldwijzer app

Zo te zien is het op de grens Recoleta/Palermo
Plaza Francia is super hoe vaak ik daar niet lekker op het gras heb gezeten!
Daarachter heb je een groot gebouw “Buenos Aires Design” waar ook het hardrockcafe zit, daaronder kun je kaartjes kopen voor de show Fuerza Bruta. Echt naar toe gaan super!!! Zorg dat je als je binnenkomt rechtsachter in de hoek gaat staan, daar gebeurt het meest.

1 like

Dat ziet er wel gaaf uit, is dat elke avond dat je weet want wij missen net het weekend als we de eerste keer in ba zijn en op de terug weg missen we de zaterdag.

Via Wereldwijzer app

Wat een top-tip Gallina! Ik kende het niet (mijn vrouw wel, maar nooit gezegd zucht), ga er zeker heen als ik weer in BsAs ben. We zijn in Bariloche wel eens naar iets soortgelijks geweest, was ook erg leuk, maar dit ziet er nog net even spectaculairder uit :smiley:

Ja Flip dat was echt super, al gaan je haren er wel van door de war…
Maar volgens mij is het de laatste maand, weet niet zeker, kijk maar ff op ticketek
Ja is elke avond Yogi
http://www.ticketek.com.ar/newsite/fuerzabruta

Niet iedere avond, zie ik op de site! Woensdag t/m zondag. En op vrijdagavond de late voorstelling met een DJ, mocht je los willen gaan. Prijzen vallen me absoluut mee trouwens.

Wel een beetje vreemd dat ze op hun eigen site hebben staan dat ze vanaf april in Tokyo zijn en vanaf deze week in Santiago de Chile?

Ben heel benieuwd, vraag me dan alleen af of dat Argentijnse pesos zijn of dollars miss stomme vraag mja.
Hebben net het weer opgezocht en OMG dat is koud na anderhalf jaar Australische zomers en winters te hebben gehad haha

Via Wereldwijzer app

Koud? Het is er nu tussen de 18 en 20 graden zie ik…
En ja het is in pesos, het is echt net duur voor zo’n goede show!

Nee dat is idd goedkoop, ja heel erg koud maar wij hebben anderhalf jaar in Australië gewoond met gemiddeld 30 graden of hoger Haha

Via Wereldwijzer app

Vannacht hier in de Sierras de Córdoba de eerste nachtvorst (hele tuin is wit van de rijp), maar overdag is het dan vervolgens altijd heerlijk warm met tussen de middag zo´n 20-25 graden en volop zonneschijn. De winter in het midden en noorden van Argentinië is eigenlijk een heel goede periode om die regio´s te leren kennen, vooral van mensen die niet van de extreme hitte houden in de zomers hier…

-8 vannacht en nu 4 graden. Het hardlopen in de schaduw was verrekte koud, in het zonnetje was het wel weer goed uit te houden gelukkig.

Ja Cordova had ik ook gezien dat het daar wel Lkkr is daar gaan We wsl na Salta heen voor dat We naar iguazu falls gaan, en we hebben dikke jassen bij dus moet goed komen

Via Wereldwijzer app

Ja klopt, geen regen alleen wat kouder Haha, maar dat is mooi, Cordoba gaan na Salta heen en daar na naar iguazu falls vliegen vandaag de halve wereld over (was het goedkoopst) duurt 40 uur, dus begint nu egt te kriebelen hostel is geboekt dus kom maar op

Via Wereldwijzer app