Samen met mijn vriendin ga ik in september een half jaar tot een jaar reizen door Zuid-Amerika. Na 5 dagen New York vertrekken we richting Argentinie (Buenos Aires). Daarna is de bedoeling om door Chili, Bolivia, Peru, Venezuela en Brazilie te reizen.
Graag willen we bij aankomst in Buenos Aires voor de eerste dagen een hostel boeken (budget). Zo kwam ik bij Hi Hostels Suites Obelisco terecht. Ziet er prima uit en de reacties hierop zijn positief.
Is toevallig iemand hier een keer geweest? Zo ja, wat is de ervaring met dit hostel?
Mijn volgende vraag: heeft iemand nog tips voor een redelijk/goed hostel in Buenos Aires met goede ligging en dat ook nog betaalbaar is?
Inhakend op de verdere inhoud van je bericht; als je naar Bolivia reist, vergeet dan de omgeving van Samaipata niet. Het is een plezierig plaatsje met een heerlijk klimaat en er is van alles te zien en te ondernemen in de omgeving. Zo zijn de hoofdattracties de archeologische site van El Fuerte, er zijn condors te spotten en het N.P. Amboró kun je bezoeken. el Refugio Los Volcanes is gelegen in het Amboró Park en zeker een bezoek waard.
Zie: www.refugiovolcanes.com of www.benverhoeftours.com
Wat ook heel mooi is om te doen is de tocht van Samaipata naar Sucre of omgeeerd. Met de bus kun je de weg alleen maar 's nachts afleggen en het is zeker aan te bevelen om hiervoor een tour te boeken want dan zie je echt het binnenland van Bolivia.
Hey
Andere optie is Casa Victoria in de San Telmo wijk. Hebben geen internet of e-mail, telefonisch reserveren (zijn in de meeste gidsen vermeld). Geen luidruchtige jeugdherberg maar een oud, gezellig hotelletje dat de tijd van toen uitstraalt.
Heerlijk voor wie het liever rustig aan doet.
gr. Saar
Voor meer tips ipv Bs As/Zuid-Amerika Microsoft OneDrive - Access files anywhere. Create docs with free Office Online.. Een goeie maand terug van er 6 maand rond te trekken.
Ik ben ook in Milhouse geweest, maar ik raad dit enkel aan aan diegenen die naar Buenos Aires gaan om uit te feesten. Slapen is quasi onmogelijk daar. Moest er een volgende keer zijn, dan kies ik toch voor een ander hostel. Dit neemt niet weg dat de staff zeer vriendelijk is! Alleen jammer dat het zo’n grote, lawaaierige en daardoor onpersoonlijke bedoening is.
Ik wil toch nog even kwijt dat wij in Milhouse Hostel 6 nachten goed geslapen hebben en onze dochter van 4 jaar ook! Natuurlijk hoor je af en toe wel wat, maar echt last van lawaai hebben we niet gehad.
Je moet gewoon geluk hebben in welke kamer je terechtkomt, denk ik. Mijn eerste ervaring was ook positief. Ik deelde een dorm met 5 andere meisjes, de kamer was enorm proper en we hadden 2 badkamers voor onze dorm alleen! 8 Maanden later kwam ik echter terecht in een dorm met 6 jongens. Ik heb toen echt geen oog dichtgedaan. De dorm lag op de eerste verdieping en die nacht was er een feest onderaan; welja ik heb me geamuseerd maar niet kunnen slapen achteraf door het lawaai. Maar als dat niet het belangrijkste is, dan is Milhouse inderdaad een aanrader.
Ja, ik denk dat het zeker uitmaakt wat voor kamer je hebt. Wij hadden een kamer voor ons drietjes met eigen badkamer en volgens mij was het op de bovenste verdieping. Dan hoor je natuurlijk al een stuk minder. Toen we aan het eind van onze vakantie daar nog een laatste overnachting hadden, kregen we weer dezelfde kamer. Snik, ik wou dat we nog in Argentinie waren, we hebben het zo onwijs leuk gehad! We hebben “maar” 6 weken rondgereisd, maar het was helemaal geweldig. Eigenlijk wilde ik nog helemaal niet naar huis! (Sorry hoor, maar ik moest het éven kwijt!)
Je kan je ook aanmelden op www.hospitalityclub.org als je eens iets anders wilt. De HC is erg actief in Argentinië weet ik uit ervaring, ik heb ongeveer 20 mensen bij mij te logeren gehad toen ik nog in Buenos Aires woonde.
Inmiddels ben ik verhuisd naar Bariloche en ga zo de skipiste maar weer eens opzoeken!
Inderdaad. HospitalityClub en Couchsurfing zijn zeer zeker te doen in Argentinië! Hier heb ik zeer vaak gebruik van gemaakt en mijn mooiste herinneringen zijn te danken aan de mensen die ik door dit systeem heb leren kennen. Super!