Werk in Buenos Aires

Ik hoop het ook voor je Gallina…mocht je ooit hier komen…neem dan contact op met wat mensen die al naar hier gekomen zijn…die kunnen je ook wel wat de weg wijzen…en wie weet aan n baan helpen…zo heb ik ook n goede baan gekregen…ok…via mn zwager hehe maar toch…:wink:

Overigens is de situatie in 2009 heel anders dan in 2008, 2007 of zelfs in 2006 of 2005.

Ten eerste zijn mensen die in leven in Argentinie en (willen) werken met een Argentijns salaris afhankelijk van de inflatie, ten 2e zijn er nu veel meer buitenlanders dan een aantal jaar geleden en ook veel meer mensen met Engels als moedertaal en ten derde is er nauwelijks werk en het werk dat er is gaat vooral naar Argentijn. Dat is geen lokaal fenomeen maar een wereldwijd fenomeen

Argentijnse partner dus, dan is het sws al geen gelijk speelveld

En ik mijn mening en die is gebaseerd op ervaring

Zoals ik al zei is nu de situatie totaal anders dan 1 jaar geleden of een paar jaar geleden. Wat jij gedaan hebt zou nu vrijwel onmogelijk zijn.

Een verblijfsvergunning kan je bijvoorbeeld in heel veel gevallen vergeten als je eerst in negro gewerkt hebt. Dat was tot een jaar geleden totaal niet aan de orde

Ben benieuwd Fernando wat hierop jouw antwoord is… wil er zelf ook zo vak mogelijk naar toe!

En leuk dat Hospito een Argentijnse partner heeft (wil ik ook…)
Kan jij toch ook proberen dan?

Wanneer woon je in Nederland en wanneer ben je op vakantie?

Hoe bedoel je?
Ik woon in Nederland en moet het hele jaar sparen voor een maand Buenos Aires.
Hoe zit dat met jou, wil je soms niet antwoorden?

Ik hoef gelukkig niet een jaar te sparen voor een maand BA

Voor de rest gaf ik slechts mijn mening over de mogelijkheden tot het vinden van een redelijk betaalde baan in BA

Ok ik snap het, ben gewend van jou dat je om de vragen heendraait en geen gevraagde antwoorden geeft. Zeker een suikeroompje?

Fernando…in mijn ogen is je verhaal maar eenzijdig…

De superbaan heb ik dit jaar gekregen door mijn contacten hier…bovendien is een familielid dit jaar naar BA gekomen…en hij heeft ook werk…waar hij van kan leven.

Toen ik hier kwam had ik mijn partner niet…en ik ben nog niet getrouwd…dus dit is gewoon tzelfde als iedereen…als ik trouw “ben” ik Argentijns…dat is anders…dat klopt…
Er is werk als je goed zoekt…en met contacten kom je vaak veel verder dan zelf zoeken is mijn ervaring.

ik beschrijf mijn ervaring hier…en van de laatste jaren en van vandaag de dag. dat jij het er niet mee eens bent zal mij een zorg zijn…want dit is gewoon mijn leven en ervaringen hier.

Er is niets wat je hier zomaar gratis krijgt…behalve smok en pamfletten…je moet er hard voor knokken en hier en daar geluk hebben…das waar…en ik ben blij dat ik het gedaan heb…zoals veel meer andere Nederlanders hier…:slight_smile: kom nog maar is langs in de Nederlandse pub hier :stuck_out_tongue:

Als je denkt dat de situatie in Argentinie nu de zelfde is als een paar jaar geleden ben je wereldvreemd en waarschijnlijk al te lang in Argentinie

ik ben niet wereldvreemd…en realistisch…want daardoor kon n familielid hier ook komen en wat werk vinden. Ik ga hier niet meer over discussieren.

Beste Hospito,

Bedankt voor je goede info. Daar heb ik tenminste wat aan…Ik snap dat het niet makkelijk is…maar waar een wil is, is een weg.

Fernando…jouw motto lijkt wel om zo negatief mogelijk over te komen op dit forum. Af en toe een positieve noot zou niet misstaan. Niets is alleen maar zo negatief. Mensen kennen je mening nu wel. Zoals eerder gezegd kan ik meer met de informatie van Hospito.

Als je nog ideeen hebt of dingen hoort Hospito, dan hoor ik het graag!!

Wat houdt je tegen? Gewoon proberen dan

Je vroeg naar mogelijkheden om te gaan werken en ik heb je 4 mogelijkheden gegeven. Misschien hoor je liever alleen goed nieuws maar dan lijkt me Venezuela een betere locatie voor je. Misschien heb je wel geluk en hoor je hier in de pers net als in Venezuela nog alleen maar goed nieuws

Realstisch zou je zijn als je zeggen dat hier de werkeloosheid hard oploopt, vrijwel niemand van baan verandert, dat afgestudeerden studenten maandenlang voor een baan moeten vechten, dat de reele lonen zowel nominaal als relatief dalen, dat de peso in een duikvlucht zit, dat Argentinie geen fiscaal overschot meer heeft, dat Argentinie op het punt staat in een nieuwe default te komen, dat Argentinie de gepensioneerden beroofd, dat de officiele inflatie 10% per jaar is maar dat de echte inflatie door officiele bronnen wordt geschat op het drievoudige, dat het aantal piquetes in een jaar met 300% is toegenomen, dat Argentinie volgens de INDEC in een recessie zit, dat de consument veel minder geld uitgeeft dat vorig jaar, dat de landbouw productie in een jaar tijd met 40% is afgenomen, dat Argentinie censuur wil invoeren ala Chavez, dat Argentinie import zo´n beetje verbiedt, dat alle electronica producten 30% duurder worden of dat het aantal buitenlandse bezoekers met 30% is afgenomen, dat er steeds meer illegale kraampjes komen of dat er steeds meer illegalen bijkomen, dat het aantal villa´s hard toeneemt

Dat zou je ook kunnen zeggen natuurlijk

kheb je al gezegd…ik ga niet meer in discussie…gezien je dr geeneens continue woont en blijkbaar niet dezelfde opties en contacten heb als ik kan je over mijn verhaal niet oordelen. punt uit.

Ik kan er prima over oordelen en ik heb echt geen flauw benul wat jou opties en contacten met deze topic te maken heeft

Maar je hebt er toch maar mooi over kunnen patsen op internet

Bueno, ik heb het topic maar even flink opgeschoond, dat was wel nodig. Verder bekvechten doen jullie maar fijn via MSN of email. Mijns inziens is het vrij simpel: alles hangt af van je instelling en van je realiteitszin. Hospito heeft het goed voor elkaar, maar heeft daar ook hard voor gewerkt (contacten, vloeiend Spaans spreken, veel aanpakken in het begin). Fernando is kennelijk uit ander hout gesneden of denkt dat er weinig Nederlanders zijn zoals hospito.

Ergo: Een beetje realiteitszin en een flinke dosis doorzettingsvermogen, dan is het wellicht mogelijk een baantje te vinden. Verwacht geen Europees salaris en weet dat je hard voor je centen zal moeten werken, als je een baan vindt.

En dan nu verder ontopic graag!

1 like

Wat schat je dat het kost om een jaar in BA te wonen aan huisvesting, eten, vervoer, verzekeringen, vliegtickets?

Dus zeg maar alles wat je basic nodig hebt zonder een euro uit gegeven te hebben aan luxe dingen zoals uitgaan, kleren, uitstapjes, reizen etc?

Ik ben al een tijdje bezig en heb nu via via een baan in Buenos Aires gevonden met een salaris van 3.000 pesos per maand…

Is dit voldoende om van rond te komen, zonder elke peso te moeten omdraaien ?