Geld en Buenos Aires

Hallo,

Ik was van plan om van februari t/m mei (3 maanden) naar Buenos Aires te gaan, en om toch wel in ieder geval hier twee maanden een cursus Spaans te volgen. Ik heb niet belachelijk veel geld tot mijn beschikking, dus ik zou graag de kosten zo laag mogelijk houden. Hebben jullie wellicht tips om men wensen met zo min mogelijk kosten waar te maken? (Denk aan ter plekke regelen ipv vanuit Nederland boeken)

Een vriendin van mij heeft vorig jaar 3 maanden in een hostel gewerkt tegen kost en overnachting en een Portugees geleerd in Lissabon. Zoiets lijkt me ideaal aangezien je goedkoop overnacht, op een gezellig plek en alle vrijheid hebt (aangezien ik het wel eens laat wil maken. zal dat bij een gastgezin wellicht iets minder zijn)

Groetjes!

Hola …panceta grande,

je komt zelf al met een paar goede suggesties. Taalscholen zou ik vooral hier ter plekke regelen, er zijn er zat. Zie daarvoor ook andere discussies. Vrijwilligerswerk is inderdaad ook een goede optie. schrijf tijdig vele hostels aan, er is er vast wel 1 geinteresseerd. Zorg dat je alvast een beetje een CV hebt, bij voorkeur in het spaans. Denk bij voorbeeld ook aan WWOOFing, het werken op biologische boerderijen. dat is een mooie landelijke optie.
ook kan je een taaluitwisseling doen met een student engels. jij 2 uur spaans er dag, hij of zij 2 uur engels per dag.

groet,
stef
ben zelf ook bij wwoof met mn B&B
in delta tigre

Heel erg bedankt voor de tips. Ik kan vrijwel geen Spaans. Dus zijn de meeste hostels in het Engels te benaderen? Of zijn er misschien zelfs hostels met en Nederlandse eigenaar?

Hoi,

een deel van de hosteleigenaars zal wel engels spreken, althans op een basisniveau, maar zeker niet allemaal vloeiend. een beetje Spaans kennen voor je arriveert lijkt me wel handig en nuttig. Nle hostels zijn beperkt, ik weet alleen van een B&B dat door een gemengd nls arg stel gerund wordt, ik ben (dus) nler, en bij salta zit een nl stel dat een herberg runt. maar als je in een uitsluitend spaans sprekend hostel zit, zul je de taal alleen maar sneller leren.
kijk eens op www.ba-h.com.ar voor een lijst met hostels in bs as

groet,
stef

Stef waar zit dat nederlandse stel in Salta wat een herberg runt??

Alex y Rijkje
B&B Casa Hernandez
www.lacasahernandez.com.ar
San Lorenzo (Salta)

Hoi alex en rijkje,

ik bedoelde jullie, andere ken ik verder niet
(behalve dat de manager van het sheraton in salta in 2007 nog een NLer was)
san lorenzo ligt toch vlakbij de stad salta
en in ieder geval in de provincie salta.

groet,
stef

weet je toevallig ook of deze mensen waar je het over hebt op zoek zijn naar vrijwilligers in ruil voor een slaapplaats? Ik ga zelf namelijk ook naar Argentinie (ba, cordoba, salta) en het lijkt me hartstikke leuk om zoiets te doen!

:dag:

Hoi,

ik weet alleen van mezelf :wink: dat ik vaak wel wat vrijwilligers kan gebruiken.
van de andere weet ik het niet. kan alleen maar vermoeden van niet.
Alex en Rijkje kun je het vragen, zie hun reacties hierboven.
kijk eens op de site www.wwoofargentina.com.ar. Voor werk op biologischr boerderijen. er is allerlei vrijwilligerswerk te doen.
groet,
stef

Hallo

Ik vertrek samen met mijn vriend op 1 februari naar Buenos Aires, en omstreken waar we zo’n maand zullen verblijven. Heb je misschien, heel toevallig, rond die tijd nog vrijwilligers nodig?
En bedankt voor die wwoof site, is inderdaad heel handig, hartstikke leuk! :slight_smile:
groetjes,

Lune

@stefned,

Zou je mij wellicht wat meer informatie over jou B&B kunnen geven of eventueel een link naar waar ik dit op internet kan vinden? Ik heb de WWOOF site nu eens goed bekeken en het ziet er allemaal erg leuk uit.

Gr.

Hoi,

dit forum is niet bedoeld voor commerciele promotie, maar aangezien het hier gaat over vrijwilligerswerk en er om verzocht wordt, bij deze de link naar de pagina van onze B&B, die met 4 te verhuren kamers vrij klein is. Bij mij zijn het meer hand- en spandiensten en gewoon keuken- en kamer activiteiten dan tuinieren. wil je flink aan de slag met oogsten en planten, kies dan voor andere wwoof adresssen.
meer over ons is te vinden op www.casonadelrio.com, nouja, een paar foto’s en wat uitleg over de B&B.

groet,
stef

als je verdere specifieke vragen aan mij hebt,
doe dat dan in een privebericht
of mail via stefned@gmail.com

… kleine correctie Casa Hernandez is ook een B&B en geen herberg (heb ik een beetje een andere beleving bij)… no problem.
En helaas voor evt. vrijwilligers er moet voor de overnachtingen hier wel betaald worden…

Saludos
Alex y Rijkje

Beste stefned,

Ik had je een mailtje gestuurd, maar nog geen antwoord gehad. Ik stuur nu ook wel even een PM, voor als je hem niet ontvangen hebt.

gr.

Hola grote spek… :wink:

Zit hier ff in mn pauze op de craigslist te kijken, komt dit voorbij, misschien is het wat voor je…

http://buenosaires.en.craigslist.org/fbh/2799748346.html

Gallina,

Bedankt voor deze tip, maar ik voldoe helaas niet aan de eisen. Ik kan geen Spaans. Ik zal in ieder geval even zelf wat meer op craigslist zoeken.

waarom Spaans gaan studeren in een land waar ze één van de afschuwelijkste Spaanse dialecten spreken? (toegegeven, Chile is nog erger!) En dan nog veel duurder dan andere landen waar ze wel mooi castilliaans praten zoals Ecuador en Guatemala?!

Nou misschien omdat BigBaconn graag naar Argentina wil?
En persoonlijk ben ik dus wel gecharmeerd van het CASTELLANO dat ze spreken in Argentina :slywink:

Che boludo,

Hij/zij zegt wel duidelijk dat zo weinig mogelijk geld uitgeven ook belangrijk is en dat hij/zij het ook graag eens laat maakt, en toch zeker gedurende twee maand een cursus Spaans wil volgen.

Mijn advies: Uitgaan is heel duur in BA en Spaanse les ook, dus beter 2 maand in Quito gaan studeren (ook uitstekend nachtleven en veel goedkoper) en dan een maand naar BA. En hij/zij zal niet raar aangekeken worden zodra hij/zij een woord Spaans probeert te spreken buiten Argentinië! :wink:

Maar als Argentinië een sine qua non is, dan is deze hele argumentatie uiteraard nutteloos.

Hahahaha ja daar ben ik het met je eens…Buenos Aires/Argentina is duurder geworden helaas, ik weet niet hoe het met die andere landen is, ik hoorde wel dat Chile nog duurder is? Al ben ik van mening dat je nog steeds goedkoper uiteten kunt in Argentina dan in Nederland…
Ik weet btw wel een goede, kleine talenschool in Buenos Aires, niet zo’n toeristtrap, waar je privéles hebt voor nog geen 7 euro, dus dat is te doen.
Misschien dat BigBaconn ook voor het nachtleven naar BsAs wil en dat is daar natuurlijk subliem…

Ik kies voor Argentinië omdat ik zelf half Argentijns ben, maar er nog nooit geweest ben. Spaans leren wil ik graag doen om mijn verblijf te vergemakkelijken en omdat ik graag Spaans wil leren. Ik ga in de eerste instantie naar Buenos Aires omdat de vliegtickets hiernaartoe het goedkoopst zijn. Niks staat in ieder geval vast, ik ben altijd vrij om door te reizen.

Gallina, welke talenschool is dit waar jij het over hebt?