Spaanse lessen

Hallo,

Ik ben van plan in januari voor een aantal maanden naar argentinie te gaan. NU is mijn vraag, moet ik van te voren al spaanse lessen boeken of lukt dat daar ook nog op korte termijn?? En hoe zit dat evt voor vrijwilligerswerk daar??

Groeten Hubert

Hola Hubert,

Ik zou zeker in NL al aan de slag gaan met het leggen van een basis voor het Spaans. Eénmaal in Argentinië is er dan geen ontkomen aan, je zult het geleerde dan direct in de praktijk moeten brengen, want er wordt weinig Engels gesproken.

Over het vrijwilligerswerk stuur ik even een pm,

Suerte,

Jan

Meestal zijn Jan en ik het wel eens, maar nu even niet :slight_smile: Ik zou dus lekker in Argentinië een leuke school opzoeken, omdat dat stukken goedkoper is dan in NL les nemen. Je kan gewoon een school binnenlopen en dezelfde of de volgende dag al beginnen. En veel scholen hebben ook een vrijwilligersproject ernaast lopen. Er zijn wel wat topics in dit forum te vinden over scholen en projecten.

Dank voor jullie reacties…
Je zegtdat het goed mogelijk is daar een school te zoeken ter plekke. Geldt dit ook voor buenos aires??
Ik wil al wel in nederland beginnen met wat voorwerk. Hebben jullie daar nog tips voor? Een naam van een boek of luister cd ofzo??

Groeten,

Hubert

Ik heb op dit moment les op een school die Iberio heet. Het bevalt me prima. Ik ben vorige week gewoon de school binnen gelopen en kon me meteen inschrijven. Ik zit in een klas met 6 personen in totaal en we hebben 4 uur les. We praten vooral veel, dat vind ik het belangrijkst.

1 like

Waarom niet eerst een cursus thuis op je PC? Daar zijn heel veel cursussen voor. Kan je lekker op je eigen tempo doen, en dan krijg je wel een grote voorsprong. Zeker als je de cursus van RosettaStone doet. Dit is een hele goede taalcursus. Je leert op een snelle en prettige manier het Spaans. Maar er is nog veel meer als je budget niet toereikend is voor Rosetta stone.
En als je echt klein wilt beginnen, dan neem je toch gewoon de Talk now leer Spaans

http://www.talendomein.nl/info/boxshots/5467.jpg

Deze cursus geeft je een basis, met woordjes en een aantal zinnen. je kan altijd later weer overstappen op iets anders.
Adios amigos

1 like

Omdat je in Argentinie op een talenschool direct leert dat ze daar geen adios zeggen, maar chau, hasta luego :hihi:

Verder eens hoor, een (goedkoop) begin op de pc is zeker handig.

1 like

Overigens vind ik die TalkNow cursus zeker aan te raden, mijn aanstaande vrouw (Argentijnse) probeert Nederlands te leren en heeft best veel aan die cursus gehad. “Waar zijn de sleutels? In het damestoilet!” :wub:

1 like

Ik wil volgend jaar een maand lang Spaans leren in Buenos Aires om daarna met een vriend rond te reizen.
Nu mijn vraag hoe dit aan te pakken? Ik kan verblijven bij een vriend dus dat is geregeld, ik weet niet of het beter is de Spaanse les in Nederland al te regelen of dat ter plekke te zijn. Scheelt dit veel in bijvoorbeeld de kosten?

1 like

Ik heb Spaanse lessen gevolgd bij COINED, dit is een talenschool die toetst volgens het Europese DELE systeem, wat betekend dat je met je behaalde certificaat overal ter wereld evt. verder kan gaan met een cursus.
Voordeel van COINED is het feit dat ze verschillende scholen in diverse plaatsen (en zelfs landen) hebben: Buenos Aires, Mendoza, Cordoba, Ushuaia en Bariloche in Argentinië. Gedurende de cursus kun je ook wisselen tussen de verschillende locaties.
Zelf heb ik de cursus in Buenos Aires gevolgd, hier heb je de optie te verblijven bij een gastgezin en/of een studentenhuis van de school.

Aangezien je aangeeft ook interesse te hebben in vrijwilligerswerk, is deze school ook een uitkomst: ook dit kan via hun geregeld geworden, tijdens de werkzaamheden kun je ook in een van de studentenhuizen verblijven. Na afloop van je werkzaamheden ontvang je een certificaat van deelname (toch ook leuk als aandenken en als bewijs van je werkzaamheden).

Meer informatie is te vinden op http://www.coined.com.ar/

1 like

Ik volg op dit moment lessen bij IBL, een kleine school midden in het centrum. Erg leuke lessen in groepjes van 4 tot 6 mensen. 4 uur per dag, 2 uur de ene docent, 2 uur de andere. Absoluut een aanrader, zeker ook vanwege de prijs. Ik betaalde 153 USD dollar per week.

2 likes