Spaans leren in Argentinië

Hi,

Ik zag de nodige oproepen staan over Spaans leren, en daarom schrijf ik nu zelf een bericht, om mijn enthousiasme over Argentinië over te brengen. Een fantastisch land, heel veel te zien, hele aardige mensen, heel goedkoop en absoluut veilig! Ik heb eerst een maand Spaans geleerd en ben daarna nog ruim een maand rond gaan reizen.

De Spaanse cursus heb ik in Bariloche gevolgd, bij de spaanse school La Montaña.

www.lamontana.com

De eigenaar is een Nederlander (Ron) en als je hem schrijft, doe hem de groetjes van me. Bariloche ligt in het noorden van Patagonie en in de omgeving is veel te beleven. Elk weekend trokken we erop uit om de omgeving te verkennen, en eigenlijk was een maand nog te weinig.

Na de Spaanse cursus ben ik nog ruim een maand rond gaan reizen, eerst Patagonie verkend (absolute aanraders: Gletsjer Perito Moreno, Torres del Paine (Chili) en Vuurland). Daarna ben ik naar het noorden gereisd en ben ik nog in Mendoza, Salta en Cordoba geweest. De reis is afgesloten met Iguazu Falls (ongelooflijk mooi) en Buenos Aires. Elke stek heeft iets totaal verschillends, maar gewoon elke ervaring was FANTASTISCH !!

Heb je vragen over Argentinië, je kan me altijd schrijven.

groetjes,
Anneloes.

He Anneloes,
Klinkt erg leuk wat je hebt gedaan :o
Ik ben zelf ook op zoek naar een Spaanse talencursus in het buitenland, maar via organisaties is het allemaal best prijzig.
Ik vroeg me daarom ook af, wat die cursus in Bariloche ongeveer kost ?
En, of het een goede cursus is?
Ik kan zelf op dit moment maar een heeeeeeel klein beetje Spaans, dus vraag ik me af, of het dan wel geschikt is voor mij?
En is die cursus zowiezo 1 maand,of kan het ook langer?
Ik heb ook gelezen dat je er eventueel vrijwilligerswerk kan doen???
Ben je de hele dag mee onder de pannen, met zo’n cursus?
Met wat voor mensen doe je die cursus???
Ja,dit waren eerst al m’n vraagjes, k’zou blij zijn met een reactie!! :smiley:

Groetjes Sus

hallo ik heb een vraag het lijkt me heel erg leuk om op die school spaans te leren wat heb je daar allemaal voor nodig en wat zijn de kosten? groetjes romana

Hi Sus,

Bij deze school kan je gewoon rechtstreeks boeken via het internet, dus zonder allerlei organisaties ertussen.
De cursus kostte me E 110 per week, 20 uur les samen met 1 andere student. Ik heb echt ontzettend veel ervan opgestoken, goede cursus, goede en duidelijke boeken en mijn teacher was fantastisch. Zelf begon ik ook met een klein beetje spaans en nu kan ik me heel goed redden.

De meeste studenten kwamen voor 2-4 weken, maar er waren ook enkelen die langer bleven. Over het vrijwilligerswerk kan ik je weinig zeggen, heb ik zelf niet gedaan, maar schrijf gewoon naar de school, je kan in het nederlands schrijven naar Ron, hij is zeer behulpzaam en aardig, en zal je alles uitleggen.

We waren inderdaad meestal de hele dag onder de pannen, 4 uur les, wat huiswerk en de school organiseerde aktiviteiten in de middag, gingen we met studenten en iemand van de school op pad, en zoveel mogelijk spaans praten natuurlijk.

De meeste studenten waren reizigers, tussen de 20-35 jaar, ik heb een hele gezellige tijd gehad met de studenten die daar zaten, `s middags samen op pad, we gingen samen uit, etc.

Sus, als je meer vragen hebt, laat het me maar weten. Maar je kan natuurlijk ook naar Ron schrijven, via info@lamontana.com.

doei,Anneloes

Hola Romana,

Ik heb net naar Sus al een en ander geschreven, daarin staat het antwoord voor de kosten, de cursus kostte me E 110 per week. Verder heb je weinig nodig hoor. Ze kunnen daar ook accomodatie regelen, en ze hebben alle informatie wat je daar in de omgeving kan doen in de tijd dat je geen lessen hebt, of niet op stap bent met de andere studenten.

Doei,Anneloes

He, Anneloes

Dankje voor je reactie,kga er gelijk mee aan de gang!!
:smiley:
groet Sus

hoi anneloes, bedankt voor je reactie,het lijkt me heel erg leuk alleen het is best een hele onderneming he daarom wil ik zoveel mogelijk aan de weet komen.
Maar jij heb het er naar je zin gehad,zou je zo weer doen of zeg je van er zitten ook nadelen aan.groetjes romana

Hoi Romana,

Als ik weer een keuze zou maken, zou ik het meteen weer doen! Het lijkt alsof er een hoop bij komt kijken, maar je boekt het, pakt je spullen en je gaat gewoon. Daar kwamen ze me van het vliegveld afhalen, ik heb meteen een korte rondleiding door Bariloche gehad en daarna zijn we naar mijn gastgezin gegaan. Binnen de kortste tijd voelde ik me thuis in Bariloche, het is er rustig en de mensen zijn aardig en heel behulpzaam. Zelf ben ik daarna nog rond gaan reizen door Argentinie, leek me ook een hele onderneming, maar uiteindelijk ging het allemaal vanzelf. Je komt anderen tegen, je krijgt van iedereen informatie waar je naar toe moet, en de tijd ging veel te snel voorbij. Als je spaans wilt gaan leren, zou ik zeggen:
inpakken en wegwezen! Achteraf zal je dan zeggen “waar heb ik me allemaal druk over gemaakt”.

Succes met alle voorbereidingen en het maken van je beslissing!

Anneloes.

Originally posted by Anneloes de Jong@12-03-2003, 18:53:52
**Hoi Romana,

Als ik weer een keuze zou maken, zou ik het meteen weer doen! Het lijkt alsof er een hoop bij komt kijken, maar je boekt het, pakt je spullen en je gaat gewoon. Daar kwamen ze me van het vliegveld afhalen, ik heb meteen een korte rondleiding door Bariloche gehad en daarna zijn we naar mijn gastgezin gegaan. Binnen de kortste tijd voelde ik me thuis in Bariloche, het is er rustig en de mensen zijn aardig en heel behulpzaam. Zelf ben ik daarna nog rond gaan reizen door Argentinie, leek me ook een hele onderneming, maar uiteindelijk ging het allemaal vanzelf. Je komt anderen tegen, je krijgt van iedereen informatie waar je naar toe moet, en de tijd ging veel te snel voorbij. Als je spaans wilt gaan leren, zou ik zeggen:
inpakken en wegwezen! Achteraf zal je dan zeggen “waar heb ik me allemaal druk over gemaakt”.

Succes met alle voorbereidingen en het maken van je beslissing!

Anneloes.**

hallo allemaal
wat leuk om te lezen dit stukje over argentinie, haha wij, mijn vriend en ik vertrekken 1 september om bij ron spaans te gaan leren, en inderdaad anneloes wat je schrijft klopt. hij is super behulpzaam en vriendelijk, wij hebben hem in nederland ontmoet toen hij een visum regelde om daar voorgoed heen te gaan. hij heeft ons echt helemaal enthausiast gemaakt over argentinie anders waren we daar niet naar toe gegaan, oftewel we waren er zelf niet op gekomen.
dus voor diegene die informatie willen, schrijf me gerust. we gaan voor een jaar weg, is de bedoeling en willen naar argentinie, chili, bolivia en peru, wie gaat ermee??? :stuck_out_tongue:
groetjes wilfred en cindy cindyhage@hotmail.com