Hoi,
ik ga volgend jaar voor waarschijnlijk 6à7 maanden naar Argentinie,
Ik vroeg me af of er mensen zijn die mij hier wat meer over kunnen vertellen
Ik wil graag spaans leren maar ik heb al veel organisaties bekeken en deze komen erg duur uit. Ik vroeg me af of iemand nog tips heeft over hoe ik het het beste aan kan pakken, in welke steden en wijken ik moet zitten en hoe ik mijn ouders ervan kan overtuigen dat Argentinie (voornamelijk Buenos Aires) geen gevaarlijk land is:P.
Ook zou ik graag wat inside-information en verhalen horen!
Alvast bedankt!
besos roeleke
Lekker zeg, 6 of 7 maanden Argentinië! Hele goeie keuze! Mijn eerste spaanse lessen heb ik gevolgd bij www.ebatrust.com.ar en dat beviel erg goed. Leuke school, geweldige leiding en veel uitstapjes. Maar wel aan de prijs inderdaad.
In Bariloche ken ik de talenschool www.lamontana.com goed. Ook een leuke school en ze doen ook veel uitstapjes, vaak ook met alleen Nederlandse studenten (de eigenaar is een Hollander). Ze hebben overigens ook een leuk vrijwilligersproject lopen.
Maar de beste manier om Spaans te leren is natuurlijk je liefde vinden in Argentinië zoals ik gedaan heb En probeer vanaf het begin zoveel mogelijk in Spaans te stamelen, ook al verstaan veel (jonge) mensen Engels. Ik heb de fout gemaakt door dat niet te doen, waardoor ik nu pas het Spaans een beetje onder de knie krijg, terwijl ik hier al 3 jaar woon.
En qua veiligheid, ik geef altijd het voorbeeld van m´n ouders. Mijn moeder (65) ging toen ze bij mij op bezoek was in Buenos Aires alleen de stad in met de taxi! Dat doet ze volgens mij niet eens in Amsterdam of Rotterdam! Dus dat zit wel goed. Natuurlijk kan er altijd wat gebeuren, maar dat kan ook bij je thuis om de hoek.
Mijn eerste trip naar Argentinië heb ik een beetje bijgehouden op een weblog: http://jackbol.waarbenjij.nu is nog online zag ik laatst, dus kan je een beetje bijlezen
Hou er rekening mee dat prijzen die je tegenkomt in boekjes als de Lonely Planet vaak niet meer kloppen. Vooral hotelprijzen gaan hier jaarlijks met zo´n 25-35 procent omhoog! Ook huurprijzen rijzen de pan uit, vooral in Buenos Aires, dus goedkoop onderdak gaat moeilijk worden.
Suerte!
delete