Spaans studeren in Buenos Aires

Hola allemaal!

Begin dit jaar besloot ik om een paar maanden Spaans te gaan leren. Na wat zoek werk kwam ik uit bij een talenschool in Buenos Aires, genaamd Elebaires.
Ik ben nu net klaar met mijn cursus en wilde mijn positieve ervaringen graag delen om andere te helpen en te inspireren!

Elebaires is een kleine, huiselijk school waar veel aandacht is voor elke individu. De leraren zijn erg goed en vinden het ook heel erg belangrijk om een persoonlijke band met iedereen te ontwikkelen. We gingen zelfs op stap met ze! Geen vraag is te gek voor ze en ze hebben ontzettend veel geduld.
Het leukste van de school vond ik de buitenschoolse activiteiten die ze elke dag organiseerden. Dit ging van extra uurtjes Spaans tot het bezoeken van alle highlights van de stad zoals de begraafplaats, La Boca en het bos bij Puerto Madera.

Na 2 maanden kan ik zeggen dat mijn Spaans met sprongen vooruit is gegaan en ik er een nieuwe familie bij heb! Mocht iemand er iets meer over willen weten, dan hoor ik het graag.

Verder zou ik graag willen vragen wat iedereen me nu zou aanraden qua rondreizen door Argentinie. Ik heb ongeveer 2 maanden over en wil graag meer van het land zien. Alleen Iguazu heb ik al bezocht.
Dank je wel!

In 2 maanden kun je veel van Argentinië bezoeken natuurlijk. Ik weet niet wanneer je precies het land wilt gaan verkennen? Het zuiden van Patagonië is eigenlijk pas vanaf half september te doen, je kunt vanaf juli de walvissen in Puerto Madryn reeds spotten. In de periode van mei t/m augustus is het midden en noorden van Argentinië goed te doen. Denk aan hoogtepunten in Salta (Valle Calchaquíes), Jujuy (Quebrada de Humahuaca), Mendoza (Valle de Uco/Aconcagua). Nu je beter Spaans spreekt is het ook leuk om het meer authentieke Argentinië te leren kennen, dus een beetje van de gebaande paden af te gaan; denk aan minder bekende en mooie regio´s als de Sierras de Córdoba of Cuyo (San Luis, San Juan, La Rioja). Te veel om te noemen, vraag het ook eens aan de Argentijnen zelf in Buenos Aires, wat zij aanbevelen te bezoeken!

groet,

Jan

Hola Isa!
Ik kom zelf uit Buenos Aires en ben leraar Spaans in Amsterdam.
Bedankt voor de tip. Ik ben kort geleden een YouTube kanaal begonnen (De Spaanse Taal Club) met een Beginnerscursus Spaans (in het Nederlands). Misschien ook interessant voor iemand!
Hier is ook de link voor de kanaal:

Groetjes!

Gus Shifman