Spaans leren in Argentinië

Hallo,

Ik vertrek 27 februari naar Argentinië >>>:arrow:om daar eerst vier weken spaans te gaan leren! Ik ga via Don Quijote naar een partner school in BA.(**COINED Buenos Aires) **Iemand met ervaring hier??

Na de vier weken Spaans wil ik eigenlijk nog richting Chili en misschien Brazilië… In totaal blijf ik zes weken weg!

Is er iemand die rond deze periode ook naar BA gaat? Lijkt me leuk om contact te hebben over wat je gaat doen, hoe jij je voorbereidt etc!

Groetjes Querida

Hallo,

Ik zit op dit moment in Buenos Aires en volg nu sinds een week lessen bij Coined. Ik ben er natuurlijk nog maar een week, maar tot nu toe bevalt het wel. Aardige mensen daar, heel behulpzaam. Tot nu toe ook leuke lessen en vooral mooi lesmateriaal.
Als je vragen hebt, laat het maar weten, dan kijk ik of ik ze kan beantwoorden.

Groetjes, Shelley

Hoi Shelley,

Bedankt voor je berichtje! Leuk om te horen dat het tot dusver goed bevalt! Ik was benieuwd hoe de school en lesstof bevalt en of je als niet spaans sprekende een beetje begrepen wordt daar. Ben jij ook als absoluut beginner begonnen daar?

Groetjes

Hoi,

Nou ik ben niet als absoluut beginner begonnen, maar wel als beginner. Had in Nederland alleen 4 maandjes 4 uurtjes per week Spaans gehad, maar dat is ook alweer een tijd geleden. Het echte spreken en verstaan is sowieso het moeilijkst :wink:
Ik zit hier nu een week, maar ik kan nu al heel veel zeggen en verstaan. Het gaat echt super snel. Ik zelf zit in een gastgezin voor een tijdje, en dat werkt heel goed. Ook is het belangrijk dat je met vrienden/vriendinnen die je hier maakt Spaans spreekt, tenminste dat vind ik :nod:
Ik vind zelf dat het lesmateriaal mooi is bij COINED. Mijn lerares spreekt alleen maar Spaans en alleen als we het echt niet snappen, dan in het Engels.
Als niet-Spaans-sprekende kan je ook prima terecht in het Engels op school.
Trouwens, ik zit hier zelf nog tot 20 maart, dus ik neem aan dat ik je dan wel een keer zie verschijnen op school!

Groetjes, Shelley

Hoihoi,

Zo te horen gaat het spaans leren dus redelijk snel! Gelukkig…Ik ben het zeker met je eens dat je daar zo veel mogelijk spaans moet spreken met de mensen om je heen!! Ik zit als ik daar ben zelf in een residencia met internationale studenten dus dat moet ook wel lukken! Hoe zit het verder met de excursies die je, zo is mij verteld tenminste, een aantal keer per week aangeboden krijgt? Zijn die een beetje leuk?
Oohja, dan moeten we elkaar vast een keer tegen komen :slight_smile:

groetjess

Hoi,

Er worden inderdaad excursies en dergelijke aangeboden, maar daar heb ik zelf nog niet echt ervaring mee aangezien ik nog niet ben geweest. Ook zijn er vaak feesten van de school op verschillende locaties. Morgen ga ik naar een studentenhuis verhuizen, ben benieuwd of ze daar ook veel Spaans spreken.
Wanneer kom je aan?

Groetjes, Shelley

Hoi,

Klinkt wel leuk in ieder geval! En ook wel leuk dat er feestjes zijn…ik ben erg benieuwd!! Heb je het nog naar je zin? En blijf je op één plek of ga je nog rondreizen? Ik ben benieuwd hoe je studentenhuis bevalt, ik zit straks ook in zo een studentenrecidencia!! Ik kom op 28 februari aan daar!

Groetjes Querida

Querida en vriendin,

Ik ben enkele jaren geleden in Buenos Aires geweest en heb echt genoten. Er valt zoveel te zien, maar wat ik het mmoist heb gevonden was het bezichtigen van de mensen terwijl ze de tango dansen. Daar moeten jullie naartoe. En de Iguazuwatervallen zijn echt de moeite waard (zo innemend) en Bariloche is ook prachtig. Maar wat de watervallen betreft, heb ik niet genoeg woorden. Daar moeten julli zeker heen. Misschien dat ik dit jaar weer de watervallen bezoek. Wie weet?

Groetjes,

Filo

Hoi Hoi,

sorry voor de late reactie! druk druk druk hier! Bedankt voor je berichtje!
Ik ben in ieder geval zeker van plan de watervallen te bezoeken!! Ik hoor inderdaad overal dit dit echt een aanrader is, dus dat wil ik niet missen!!

Groetjes,

Querida

Hey Shelly,

Hoe bevalt het in het studentenhuis?
Ik heb inmiddels ook mijn verblijfadres doorgekregen, ik zit in RESIDENCIA LA VIEJA AURORA, zegt je dat wat? Het komt nu echt dichtbij en heb dr super veel zin in!
Misschien tot ziens daar!!

Groetjes

Hoi, ja dat ken ik want daar zit ik nu. Heel leuk huis vlakbij de school. Wordt wel veel te veel engels gesproken (vind ik), maargoed dat vind je zelf wel uit. Ik zie je dus binnenkort wel. Hoe heet je eigenlijk?

Groetjes

Ooh dat meen je niet? haha wat toevallig! Ik ben echt zooo benieuwd hoe het daar allemaal is!! Na een paar weken lessen zal ik wel spaans met je praten daar dan :wink: haha

Ik heet Querida! Ja tot snel, ik kom daar op zaterdag 28 februari om 20.50 uur aan, heb een ophaalservice dus ik ben benieuwd hoelaat ik aankom in het huis…

Groetjesss:dag:

Hoi,

Helemaal vergeten dat ik als je aankomt nog niet terugben uit Ushuaia, waar ik nu dus zit. Maandag kom ik weer terug, dus dan zie ik je dan wel. Hele fijne reis in ieder geval.
Oh en groetjes van Wiske, die woont er ook! :dag:

hoihoi,

nou ik ben er inmiddels :smiley: ik begreep hier al dat er een paar medebewoners een reis aan het maken waren!!
Nou we zien elkaar morgen dan!!

Doegg groetjes!

Querida,

Dank voor je bericht. Ben erg blij dat je een vriendin ontmoet hebt waarmee je het zeker erg leuk zult hebben. Hoop dat jullie studie je goed bevalt en dat wij elkaar spoedig in het spaans zullen mailen. Het beste en veel plezier.