+/- 3 weken Spaans en 3 weken reizen

Graag zou ik komende zomer (vanaf juni) een aantal weken naar Zuid-Amerika willen.
Ik wil eerst een week of drie Spaans lessen in BA volgen, en daarna nog wat van de rest van het land zien. Wellicht ook een stukje van Brazilië of een van de andere mooie omliggende landen.

Zou iemand mij kunnen vertellen wat eventueel een goede taal school is, en een goed bedrijf om de reis bij te boeken?

Alvast bedankt

ps. misschien handig, ik ben een 21 jarige student

Hola,

Buenos Aires is een fantastische wereldstad, maar denk ook eens aan de kleinere & gezellige studentenstad Córdoba. Hier zitten ook voldoende talenscholen (Set Talenschool is ons getipt door een klant). Het bijzondere van Córdoba is dat je Argentinië op een andere manier beleeft. De hoofdstad is een wereld op zich, de grotere provinciesteden een andere wereld. Córdoba (1,3 miljoen inwoners) kent de oudste universiteiten van het land en een bruisend studentenleven. Er zijn rechtstreekse vluchten vanuit Madrid op Córdoba met Iberia.

Suerte, saludos,

Jan, uit Córdoba natuurlijk :slight_smile:

Als je in BsAs naar een talenschool wil gaan zou ik gewoon even googlen.
Het zijn er nl erg veel.
Volgens mij zijn bij Nederlanders de volgende wel erg populair: Amauta, Coined, Exspanish… Ik heb nooit op een talenschool gezeten daar, maar ik zou je aanraden om via de website zelf te boeken dat is het goedkoopst. Of event. ter plekke als je dat aandurft.
Er zijn nogal wat prijsverschillen en dat heeft misschien ook te maken met wat de scholen nog meer aanbieden aan verschillende dagtripjes en workshops. Veel taalscholen bieden ook acomedatie aan, dat moet je ook laten meewegen. Wil je dat, of liever een eigen app. of hostel boeken?
Voor je verdere reis, loop dit forum eens door, kijk wat je de moeite waard vind om te gaan bekijken (Argentina is nl zooo groot) en boek ter plekke. Maar als je dat niet aandurft of de grote lijnen wil vastleggen zou ik Tipica, of Chenque raadplegen, 2 mannen hier op het forum die weten waar ze het over hebben en zelf in Argentina wonen en daar een reisbureau hebben.

Éxitos!!!

Hi,

Argentinië is een prachtig land en BA is een geweldige stad! De tijd dat jij wilt gaan is het wel winter. En het kan dan best fris zijn op bepaalde plekken. (of overdag heerlijk en 's avonds freezing). Ook in Buenos Aires.

Wij hebben een taalcusrus van twee weken gedaan bij EBA trust. We zijn zeer tevreden en hebben leuke mensen ontmoet, goede docenten gehad en ze organiseren activiteiten buiten de school om. Dacht dat wij iets van 200 euro per persoon kwijt waren per week.

Wij hebben een apartementje gehuurd downtown. Maar vonden Palermo uiteindelijk een leukere wijk.

In Pategonië en ook Mendoza en Salta zal het ook best koud kunnen zijn.

IIg met wat je ook gaat doen, heel veel plezier en geniet van alles!

Ook ik heb mijn eerste taalcursus bij EBA Trust gedaan en ben het helemaal eens met jullie commentaar: goede docenten, veel activiteiten, leuke sfeer. En midden in het centrum, altijd handig met bus of metro (of taxi). WEbsite: www.ebatrust.com

Tis natuurlijk Patagonië :wink:

Hoi!!

Spaans studeren in Buenos Aires is heel leuk!! Goed idee!! En daarna lekker rondreizen, groot gelijk!

Wij werken samen met een goede en gezellige talenschool in de sjieke wijk Belgrano. Het zijn creatieve lessen, naast een goede grammaticale basis zijn de lessen vooral gericht op veeel praten dus er worden leuke rolspellen gespeeld, toneelstukjes opgevoerd en over leuke onderwerpen gepraat. De leraren zijn super enthusiast en de school heeft een erg gezellige sfeer! Zelf les ik er ook al heel lang en met mij super veel tevreden Nederlanders die ook 100% positief zijn!!

Je hoeft niet altijd direct te kopen omdat dat goedkoper zou zijn zoals hierboven werd gesuggereerd. Er zijn zeker leuke Nederlandse reisbureaus in Buenos Aires die de Spaanse cursus gewoon voor hetzelfde tarief aanbieden en soms zelf iets goedkoper zijn! Een extra personal touch zit er nog bovenop. Bijvoorbeeld een leuke combi van Spaanse lessen met tangolessen… (we love tango!!) Dan word je spaanse lesrooster gecombineerd met goede tangolessen op allerlei verschillende tangodanslocaties, met veel leuke tips over de beste prakticas (oefen milongas) en milongas (tangofeesten) op jouw niveau in town!

Geniet & alvast heel veel plezier in deze hele leuke stad!!

Groetjes uit Buenos Aires,
Esmeralda!

Gewoon op komen dagen werkt over het algemeen wel, al heb je dan kans dat je een weekje moet wachten. Zorg ervoor dat je bijvoorbeeld op woensdag aankomt, want zo’n beetje alle scholen beginnen klassen op maandag. Dan heb je nog tijd zat om een school uit te zoeken.

Als je trouwens voor meer dan 2 weken lessen gaat doen in Buenos Aires, dan kan het misschien uit om lid te worden van South American Explorers (saexplorers.org). Die hebben veel kortingen met Spaanse scholen, 10-20%, en een lidmaatschap kost US$ 60 voor een jaar. Daarbij krijg je dan ook nog wat gezelligheid, informatie en kun je bagage opslaan (bijvoorbeeld je boeken) als je aan het reizen gaat.

Mijn ervaringen zijn goed met de volgende echte school-scholen: Expanish (expanish.com), klassen tot max 9. Bridge (bridgeargentina.com), klassen tot max 4. Dit zijn wat duurdere scholen, maar daar krijg je ook kwalitatief goede lessen voor. Wil je wat goedkoper, dan kun je nog bijvoorbeeld BASP (baspanish.com) of Vamos (vamospanish.com) overwegen.

Ik heb hier een lokale Spaanse taalschool: Bien Argentino. Zij zitten overigens ook in Salta.

saludos

hey ik zit nu in BA en volg lessen bij Amauta. this super chill, je kan individuele lessen nemen of groep lessen, ik zit in een groepje van 4 personenen dus dat is bijna individueel :stuck_out_tongue: heb het super naar me min en de lessen zijn erg leuk, heb elke dag 4 uur les, is wel veel maar dan leer je ook nog eens wat. ook doen we allemaal dingen samen, uitstappjes, samen eten, uitgaan. echt een aanradder. ikblijf er tot augustus dus misschienzie ik je nog wel
dit is hun site amautaspanish.com

groetjes

Hallo!

Ik ben nu in BA en heb les bij BueSpanish. Een ontzettend gezellige, kleinschalige taalschool. Heel leerzaam én gezellig! Zie hier de website: www.buespanish.com.ar

Succes met kiezen en een hele fijne tijd hier!

Willem Jan

Hey Caspar,

Wat leuk dat je van plan bent om naar Zuid Amerika te gaan. Weet je al wanneer je ongeveer wilt gaan reizen? Hoe is je Spaans? Heb je al eens een cursus Spaans gedaan?

Als je je misschien wilt voorbereiden op je reis weet ik een goede website waar je online les kan volgen via Skype met een echt Guatemalteekse leraar. De prijzen zijn ook een stuk goedkoper vergeleken met alle online scholen in andere landen. Als je wilt kijken op hun website moet je klikken op: celasmaya. Ze bieden een gratis proefles aan dan zou je kunnen kijken of je het wat vindt of niet.

Veel plezier alvast voor je grote reis!
Yvette

Al die mensen hier die Caspar proberen te helpen.
Zo jammer dat Caspar zelf dan niet meer reageert…:crybaby:

Caspar heeft dan niet meer gereageert, maar mij hebben jullie er in ieder geval heel erg mee geholpen!
Wil volgend jaar graag een tijdje naar Argentinie om daar meer spaans te leren, dus het uitzoeken van dé geschikte taal school kan nu beginnen :smiley: