Spaans leren in Argentinië

Hallo,
Ik ga in september dit jaar een maand Spaans leren in Buenos Aires. Ben nu opzoek naar een goeie school. Heeft iemand hier ervaring met Spaanse cursussen in Buenos Aires? Ik zit zelf te denken aan de school IBL. Iemand ooit van gehoord?
Groetjes Marijn

Hoi,

Ben hetzelfde van plan, maar had IBL nog niet gezien.
Weet dat SA Explorers in BsAs (www.saexplorers.org) Vía Hispana (www.viahispana.com) aanbeveelt.
Ziet er verder goed uit

Hoi Marijn,

Ik ben vorig jaar naar BsAs geweest, naar een school die Ecela heet. Deze hoort bij een groepje scholen. je kunt bijv een combi maken met santiago, chili.

Via languagecourse.net heb ik het geboekt (Latin Immersion Argentina).

De school ligt in Recoleta en iedereen is er erg aardig en behulpzaam. Ze pakken het onderwijs ook serieus aan, maar daarnaast verzorgen ze ook bijna iedere dag een activiteitenprogramma (voor de liefhebber).

Veel plezier!! Buenos Aires is echt te gek!

@jantine_p: Welke verblijfsoptie heb je gekozen? Hoe is dat bevallen?

ik had me ingeschreven voor een gedeeld app. met andere studenten van de school, maar kreeg toen bericht dat deze vol waren. Ik kon kiezen tussen een gastgezin met avondeten of zonder. Ik had eigenlijk niet zo’n zin om rekening te moeten houden met een gastgezin, dus ik koos voor de tweede optie, maar had erbij gezegd dat ik het belangrijker vond dat ik een beetje in de buurt van de school zou zitten. dus liever met avondeten dichtbij dan zonder avondeten ver weg. Uiteindelijk hadden ze een kamer voor me in een appartement bij een Argentijn, vijf minuten van de school in Recoleta. Dat was super! heel centraal gelegen en ik kon mijn eigen gang gaan.
Bijna iedereen die ik daar heb leren kennen zat echter wel bij een gastgezin en dat beviel hen over het algemeen ook heel goed.
Wat wel een nadeel was, was dat een aanzienlijk deel van de gastgezinnen in Belgrano woonden. Een sjieke wijk, maar wel een eind van de school.
Dus misschien goed om te proberen een beetje invloed uit te oefenen op waar je gehuisvest wordt…
De school was verder ook heel behulpzaam als het je niet beviel en je graag ergens anders heen wilde trouwens.

Ook ik ga in september naar BA. De vlucht is geboekt, de school echter nog niet. Er is namelijk zoveel keuze! Ik zag dat iemand IBL noemde en die school sprak me ook wel erg aan.
In eerste instantie ben ik van plan om een maand via Babyon Idiomas te gaan. Dit is echter een Europese school en daardoor duurder (net als via Travelactive, Activity International en Lexton). Maar ze regelen wel onderdak, tripjes en je kunt er met vragen terecht. En de school ligt in Palermo, de hippe buurt van BA!
Vanaf de tweede maand wil ik via een lokale talenschool lessen gaan volgen en zelf onderdak zoeken, omdat dat aanzienlijk kan schelen in de kosten. Ik ken de stad dan al een maand, ben er gesettled en kan dan dingen beter uitzoeken. Althans, dat denk ik. Heeft iemand nog verdere tips en ideeën wat betreft talenscholen en huisvesting?

Groetjes,

Marcel

ps.
Hoe meer ik over BA lees en zie, des te enthousiaster ik word!

Hey,

Ook ik ga in september naar BA, alleen maar voor een weekje. Ik dacht er ook aan om een beetje spaans te gaan leren daar. Maar twijfel vanwege de korte tijd die ik in BA ben. Hierna ga ik Iguazu bezoeken en vlieg vanuit Rio weer naar Nl.

Grtz

zou ‘gewoon’ een andere keer langer gaan om Spaans te leren. In zo’n korte tijd steek je denk ik weinig op, maar wat je opsteekt blijft waarschijnlijk niet echt hangen…
of begin in NL vast met een cursus?

Hey!
Bedankt voor al jullie berichten. Ik heb me inmiddels ingeschreven bij IBL http://www.argentinaspanish.com.ar/nueva/1acercaintroduccioningles.asp .
Ik heb inderdaad naar een gastgezin dicht bij de school gevraagd en gekregen. Ze hebben zelfs rekening gehouden met de locatie van het gastgezin van mn reismaatje. Allemaal dichtbij elkaar dus. Ook vind ik het fijn dat je op de site van IBL de foto’s van je gastgezin kan zien.
Ik heb er super veel zin in!
Groetjes Marijn

(niet geheel ter zake doende)
hoe lang ga je?

Ik ga eerst een maand spaans leren dus bij IBL, dan naar Peru (incatrail, titicacmeer etc), dan naar Bolivia waar ik vrijwilligerswerk ga doen in een soort reservaat (http://www.jpreager.plus.com/intiwarayassi/home_eng.html). Dan ga ik weer terug naar Argentinië om door Patagonië te reizen en wellicht ook nog het noorden van Argentinië. Ook ga ik nog naar de Iguazu watervallen voordat ik vanit Buenos Aires weer terug vlieg. Al met al ben ik dus ongeveer 5 maanden weg, waarvan 2 maanden in Argentinië, waarvan één maand in Buenos Aires om Spaans te leren.

Hoi allemaal,

Na mijn eindexamen wil ik graag naar Argentinië om Spaans te leren, vrijwilligerswerk te doen en te reizen. Mijn voorkeur om Spaans te leren gaat uit naar Cordoba, Argentinië. Ik ben druk bezig met het zoeken van een taalschool (en misschien organisatie), maar kom er nog niet helemaal uit. Ik heb de vele topics over Argentinië doorgelezen en begrepen dat het vaak makkelijker en voordeliger is om het ter plaatse uit te zoeken. Maar vooral mijn ouders willen ook wat zekerheid. Organisaties als Travel Active zijn voor mij te prijzig en bieden een te ‘vast’ programma. Ik heb al contact gehad met SLT. Dat ziet er erg leuk uit, maar daar heb ik ook wat slechte dingen over gelezen. Op dit moment weet ik even niet meer zo goed hoe ik verder moet gaan.

Kortom, heeft er iemand ervaringen, suggesties en tips?

Groet,
Saskia

Hallo,

ik vraag me af waarom Cordoba? Eigenlijk is daar niet zo heel veel te doen in de omgeving. Mendoza daarentegen is veel interessanter met heel veel activiteiten in de omgeving waaronder de hoogste berg van Zuid-Amerika, de Aconcaqua.

Saludos,

Ramon

Hallo Ramon,

Omdat ik zelf vrijwel niets wist van Argentinië, heb ik me laten leiden door reisgidsen en adviezen van een kennis die veel weet van Zuid Amerika. Hij heeft “heel” Zuid Amerika gezien en vond Cordoba echt een aanrader. Ik heb wel gelezen dat er in Cordoba veel te doen is (veel bezienswaardigheden) en dat het een gezellige stad is met veel natuur en jonge mensen.

Ben jij bekend in Argentinië? Misschien kan je dingen vertellen die niet in de boeken staan… En wat maakt Mendoza (naast de Andes) volgens jou een leukere plaats om voor een paar maanden te zitten?

Alvast bedankt, ook voor de snelle reactie!

Saskia

Hoi,

ik ben zelf voor 2 dagen in Cordoba geweest, maar ik vond het een beetje een saaie stad. Het was ook behoorlijk warm.

Mendoza daarentegen was enorm veel te doen. Je kan hele mooie hikes doen in de buurt van Aconcaqua en als je echt lef hebt ga je 'm ook helemaal beklimmen. Alleen heb je daar wel krap 2 weken voor nodig. Verder is het ook niet zo heel warm en heel gezellig. Er zijn ook genoeg taalschooltjes.

Succes!

Dankjewel Ramon, I’ll keep it in mind. Ben ondertussen aan het twijfelen gebracht over Cordoba, dus ik wacht nog even andere reacties af.

Ben je intussen al in Argentinië beland Saskia? Ik heb anders nog enkele tips: Cordoba is best een leuke stad, met zowel cultuur als natuur (in de omgeving), maar ik denk dat ik ook Mendoza zou verkiezen boven Cordoba. Daarnaast zou je natuurlijk in Buenos Aires kunnen blijven (geweldige stad!), maar ook naar Salta kunnen gaan in het noordwesten, of naar Bariloche in het Merengebied in het zuiden. In dat laatste geval kan je contact opnemen met talenschool La Montaña (http://www.lamontana.com), gerund door een Nederlander (die geeft zelf geen les hoor!) en die hebben ook een vrijwilligersproject lopen hier in Bariloche.

Ah, ik zie dat ‘die Hollander’ zelf vorig jaar hier al had gepost: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=23289 Overigens heb ik zelf een tijdje op een school in Buenos Aires rondgehobbeld, www.ebatrust.com.ar en die kan ik ook van harte aanbevelen! Leuke staf, veel buitenschoolse activiteiten (tangoles, bezoek concert Teatro Colon etc) en gezellig.

Córdoba zelf is erg geschikt om uit te gaan, in de omgeving zijn best wat leuke plaatjes die je kunt bezoeken, je kunt er paragliden en wat wandelingen maken. Mendoza biedt op zich wat meer mogelijkheden (op allerlei vlakken)

Bariloche in de zomer is wat mij betreft :frowning: - veel te veel toeristen (in Mendoza maar die vallen daar iets minder op). Salta is mijn persoonlijke favoriet: mooi, veel te doen in omgeving, goed uitgaan

ps in theaterseizoen 2006-2007 is teatro colon volgens mij dicht ivm renovatie

Bariloche te druk in de zomer, dat ben ik met je eens. Maar, dat is enkel in het centrum, daarbuiten valt het reuze mee (omdat het zo’n groot gebied is). En met je persoonlijke favoriet ben ik het roerend eens, afgezien van het uitgaan, daar ben ik ‘te oud’ voor