Spaans leren in Argentinië

ik wil alleen spaans leren in argentinie wat zijn de kosten der voor?

Ik heb je post in het oude topic even ‘gemerged’ met het laatste topic over Spaans leren in Argentinië. Kijk voor kosten op de genoemde sites hier. Overigens ben ik gisteren op de talenschool La Montaña wezen kijken en dat ziet er prima uit! Niets geen oude rotzooi en computers, maar een gezellige school met veel lokalen en aardige staf. Een aanrader, maar het is dan niet in Buenos Aires maar in Bariloche. Suerte!

Hallo Marcel,

Ik lees jouw bericht net en ben eigenlijk hetzelfde van plan als wat jij 3 jaar geleden wilde (en hopelijk gedaan hebt). Ik ben heel erg benieuwd wat je uiteindelijk hebt gedaan (welke taalschool) en lukte het om daarna ter plekke huisvestiging en een andere talenschool te vinden?

Ik hoop iets van je te horen. je kan me ook mailen op: [EMAIL=“yvon1309@hotmail.com”]yvon1309@hotmail.com

Dankjewel!

Groetjes Yvonne

Hola Yvonne,
Van talenscholen weet ik niet zoveel, maar als je een app. zoekt kan ik je onderstaande link aanraden! Scherp geprijst en heel veel keus. Hoop dat ik dit jaar ook weer terug kan gaan en dan ga ik daar ook huren.
Als je meer vragen hebt kun je dat ook aan Maxba vragen, hij zit hier ook op het forum en van hem is dit bureau, hij is er net mee begonnen!

Suerte!

http://www.qualityhomesbuenosaires.com/

hallo,

ik ben van plan om begin oktober richting BA te reizen voor een taalcursus spaans.
ik heb dan al 4 weken in sevilla gezeten dus ken al wel de basis.
Ik ben van plan om met de organisatie Studytravel te gaan. iemand hier al ervaring mee??
Het lijkt me uiteraard ook leuk om vante voren rond te reizen door Argentinie.
Heeft iemand misschien ervaring met het alleen reizen door dit land. ik ben alleen en 20 jaar.
Als iemand ervaring, tips, aan- of afraders voor me heeft hoor ik dit graag offcourse;)
of misschien is er nog wel iemand van plan om rond die tijd die kant op tegaan…

alvast bedankt!!

Groetjes!!

@ Yvonne,

Ik heb zelf ervaring met UBA (universiteit van Buenos Aires), Een van de goedkoopste oplossingen, een normaal niveau, wel wat chaotisch met inschrijven en het ziet het er allemaal niet “zo gelikt” uit als sommige andere (private)talen instituten…

Andere optie waar tot vorig jaar een slechts vrijwillige bijdrage volstond, is het instituut Lenguas Vivas aan het begin van 9de Julio/Carlos Pelegrini, rond nr 1500 geloof ik). Ik heb hier zelf slechts een toelatingsexamen gedaan en moest daarna helaas afhaken (niet vanwege mijn niveau hoor ). De indruk die ik kreeg was goed/serieus en ook de verhalen die ik via via heb gehoord waren ok.

Andere optie die ik ken is Instituto Universitario de Lenguas Modernas op Uriburu vlak bij Santa Fé. Dit is een wat gezelligere school alleen licht het tempo er wel iets lager dan bij de UBA. De leraren organiseren hier ook op zijn tijd wel eens wat uitstapjes etc. wat bij de UBA absoluut niet het geval is. Ik weet niet wat de ervaringen van anderen zijn, maar ik krijg de indruk dat het niveau (lees de snelheid) van de talencursussen hier wat lager ligt dan in Europa. Dit kan gezien het nachtleven hier op zich helemaal geen kwaad overigens…

Nog een optie, voor wat kleinschaliger opgezette cursussen of privéles,
http://www.spanishsinfronteras.com.ar/, vraag naar Rosana. Indien je echt vorderingen met je talen wil maken kan dit wellicht ook een goed alternatief zijn. Je leert dan over het algemeen hetzelfde in minder tijd, waardoor je meer tijd over zult houden voor andere dingen.

Voor wat huisvesting betreft, sommige scholen bieden regelingen aan, anderen niet. Zoals je uit het bericht van Gallina (waarvoor mijn dank) zult begrijpen kun je hier ook alleen of met meerdere personen een appartement huren. Er is behoorlijk wat keus hier in Buenos Aires!

Succes en veel plezier!

Hey Max
Zit al een tijd alle berichten te lezen omdat ik van plan ben in januari naar Argentinie te gaan. Bedankt voor de informatie dus! Ben even naar de site gegaan van de universiteit van BA en de kosten vielen me mee. Veel cursussen zijn erg duur. Ik zag ook dat ze kunnen helpen met het zoeken van een woning. Ik zou het liefst in een apartement zitten. Heb jij hier ook ervaring mee? Bijvoorbeeld het zoeken van een huisgenoot?
Ik zag ook dat je schreef dat zij niet echt een programma naast de lessen aanbieden als uitstapjes e.d. Ondernemen de studenten wel dingen met elkaar of is een andere school toch leuker?
Tijdens mijn cursus of in ieder geval daarna wil ik gaan werken in Argentinie om wat langer te kunnen reizen en niet te snel door mijn gespaarde geld te gaan. Denk je dat ik daar gemakkelijk een baan zal vinden? Ik ben 24, leerkracht engels. Ander werk zoals in een winkel of bar lijkt me ook prima om tijdelijk te doen. Hoop van je (of anderen) te horen!
groetjes wendy

Hoi Wendy,

Wat de UBA betreft is het inderdaad zo; nogal sober maar wel voordelig, verwacht van de leerlingen ook niet al te veel, hoewel dat erg per groep kan verschillen. Veel mensen die op de UBA zitten komen niet voor een lange vakantie, vandaar dat ze minder willen betalen en ook minder vrije tijd hebben voor uitstapjes etc.

Wat werken betreft, dat is nog al lastig en als het vooral om het geld gaat kun je beter in Nederland nog meer gaan werken dan je waarschijnlijk nu al doet want hier verdien je in principe in peso’s. Bovendien zijn er veel mensen die werk zoeken. Er zijn ook veel buitenlanders die Engelse les geven. De salarissen zullen niet hoog liggen maar er is misschien wel tijdelijk werk in te vinden, wellicht dat een bar op een toeristische plek ook een optie kan zijn.

Hier wonen minder mensen op kamers dan in Nederland dus soms moet je goed zoeken voor en een leuk huis (niet te afgeleefd) en leuke huisgenoten. Ik bemiddel hier zelf in gemeubileerde appartementen en ook enkele gedeelde accommodaties dus mocht je tzt je willen oriënteren kun je me het beste een PM sturen.

Succes met voorbereiden!

Hey MAx,
Bedankt voor de reactie! Ik ga er ook niet vanuit dat ik veel verdien maar wel genoeg om daarvan een woning te huren en boodschappen te doen. Dat is toch wel haalbaar? Of denk je dat ik dan 7 dagen per week moet werken? Ben zeker ook wel geinteresseerd in de woningen waarin jij bemiddelt. Wat zijn de kosten daarvoor ongeveer? En moet ik dan zelf huisgenoten zoeken of kom ik daar vanzelf in een huis waar al mensen wonen? Ik neem aan dat een gedeelde woning een goedkopere optie is? Hoe ver van te voren moet ik een woning gaan regelen? groetjes wendy

Hey max
Net nog even verder je bericht bekeken en toch maar naar de site gegaan van Instituto Universitario de Lenguas Modernas op Uriburu , ging ervan uit dat die ook te duur zou zijn, maar dat is helemaal niet zo! Of zou ik iets gemist hebben. Een cursus van een maand zou 180 dollar kosten, is dan ook maar 40 uur. Vind het bijna te mooi om waar te zijn. Er staat ook een link naar een hostel wat ook goed te doen is lijkt me. Heb je ervaringen met deze cursus? Kan je ook twee maanden een cursus doen? Wil dat eigenlijk pas daar beslissen. Hoop dat je het niet erg vindt dat ik je zoveel vragen stel, maar volgens mij weet jij er een hoop over! groetjes wendy

Hoi,

Ik heb ervaring met de cursussen van 40 uur per 4 weken ( 4x 2,5 uur per week. Je kan wellicht inderdaad hier beslissen alleen zit je ook altijd met begindata en niveautests. Mocht het te combineren zijn kun je ook bij een school aanmelden en daarnaast het instituut Lenguas Vivas proberen wat volgens mij gratis is. Nogmaals ik ben daar zelf nooit verder gegaan na de niveautest omdat het voor mij niet te combineren was maar het niveau leek in orde en je betaalt aan het einde dus alleen een vrijwillige bijdrage, althans zo was het vorig jaar.

Over het werken, een leuke woning en eten bij elkaar verdienen met een simpel baantje zal niet makkelijk gaan. Probeer in Nederland extra te verdienen voor je weg gaat aangezien een euro veel meer waard is dan een peso…Voor een inzicht van de kosten van het merendeel van de woningen waar in ik bemiddel kun je op mijn site kijken (zie de link in de post van Gallina hieronder)

Hasta Luego!

Maxba bedoeld dus de link hierboven…:slywink:

Maar hier nog even dan:

http://www.qualityhomesbuenosaires.com/

Waarom maak je niet gewoon een signature aan met de link? Dat mag gewoon (hoewel er wel een discussie over loopt) :biggrin:

Hoi Maxba,

Bedankt voor je bericht! Geeft mij weer wat meer inzicht en zal zeker even kijken op Instituto Universitario de Lenguas Modernas, klinkt mij goed in de oren.
Nog een vraagje: ik zie op de verschillende sites (ook met de site over de appartementen) prijzen in dollars. Zijn dit USA dollars of Argentijnse dollars? Weet iemand dit?

Groetjes Yvonne

Over het algemeen geldt dat pesos als $ wordt aangegeven en dollars als US$. Maar soms staat het er ook in kleine lettertjes onder, dus dan denk je dat het om pesos gaat, moet je toch dollars betalen. Aangezien de dollar al bijna 4 peso waard is toch wel iets om van tevoren zeker te weten :slight_smile:

@ Flipsen, ok! Ik zal even aan mijn signature gaan werken!
@Yvonne, zie het antwoord van Flipsen, over het algemeen is $ Peso. Je ziet soms ook wel eens ARS. Echter als het om toeristische activiteiten gaat kan het idd geen kwaad om te kijken of het er niet alsnog onder vermeld staat. Je ziet het veel in de reismarkt, de huizenmarkt en de auto’s. In jouw geval let dus op bij dagtripjes, appartementen, tangoshows etc. en inderdaad ook talenschool, met name wanneer deze op de Amerikaaanse markt zijn gericht, dit zijn vooral de duurdere en " de wat gelikter" er uitziende scholen en instituten…

Ik kan hier een heel lang bericht van gaan maken , maar geen zin in.

Ik wil ook Spaans gaan leren in Buenos Aires (bij voorkeur) , weet totaal niet wat de mogelijkheden /prijzen zijn.
Moet voorlopig in Nederland nog ff werken om het geld bij mekaar te sprokkelen , dus weet ook niet op wat voor termijn ik zal gaan vertrekken.

Iemand die mij van wat meer info kan voorzien over van alles…
Ik ben verleden jaar 3 weken op vakantie geweest in Bs As , maar weet uiteraard nooit genoeg over deze fantastische stad PLUS de cursussen die ik er kan volgen natuurlijk!!

Ik hoop wat van iemand te horen.

Met vriendelijke groet ,

Mike

@ Mike,

Voor cursussen, zie mijn bericht van 19-08 en dat van Flipsen van 25-07.

Voor de rest ken je de stad al vrij aaardig waarschijnlijk, mocht je verder nog vragen hebben moet je ze wellicht even wat specifieker stellen!

Een goede vriendin van mij zit op dit moment in Buenos Aires om Spaans te leren. Ze is al aardig op weg en ik kan haar nu al niet meer volgen. :biggrin:

Volgens mij heeft ze het via killroy geregeld, samen met een studententicket ofzo. Heb even de link opgezocht: http://www.kilroytravels.nl/Werk+%26+Studie/spaans_leren.htm

Succes (ik hou het even bij Engels)…
Maart

Appartement huren vanaf 600 dollar - 2300 peso
Eten bij benadering 800-1000 peso(prijzen in supermarkts zijn vergelijkbaar in Nederland)
Cursus 600 peso

Dan moet je dus pak hem beet 3500 peso in de maand verdienen. Met een gemiddeld uurloon van 10 peso per uur moet je dus 350 uur in de maand werken oftewel 80 uur in de week.

Nu kun je de kosten wat omlaag brengen door aan appartement sharing te doen (1000-1500 peso per maand ongeveer) of in een hostel te gaan wonen(vergelijkbaar) Eten zou je wat lager kunnen krijgen door iedere peso 5 keer om te draaien en geen luxe producten te kopen(iedere dag pasta, een keer in de week vlees, zelf pizza´s maken in plaats van kant en klaar te kopen, iedere dag cornflakes te eten, etc) en om samen met iemand te koken(roomate) maar dan kom je nog al snel op 600 peso in de maand uit

Dan heb je Appartment 1200 peso
Eten 600
Studie 600

Dan ben je klaar met 2400 peso, met een uurloon van 10 peso hoef je dan maar 55 uur per week te werken om je huur, eten en school te kunnen betalen

Overigens moet je ook nog tellen met

Ziekenfonds - 120 euro in de maand - 675 peso
Reisverzekering - 50 euro in de maand - 275 peso
Ticket - 900 euro - 50000
Eventuele andere kosten die gewoon doorlopen in Nederland

Maar het lijkt me dat je die dingen gewoon buiten je bereking wil houden, maar betalen moet je ze wel