Spaans leren in Argentinië

Hallo Fernando,
Je bent zeker lang niet meer in nederland geweest. De prijzen in de supermarkten zijn in BA ongeveer 3 x lager dan in nederland! Wij zijn sinds 1 week in BA en kunnen dus nog goed vergelijken. Voor ons is BA erg goedkoop. Kleren, eten in supermarkten, restaurants etc.

Weddenschapje doen?

Jij mag 20 willekeurige producten uitkiezen en je mag de supermarkt uitkiezen in Capital. Dan koop ik 20 producten, over 2 weken ben ik in Nederland en dan gaan we naar een willekeurige supermarkt en dan kopen we die zelfde producten

Als dat in Argentinie 33% kost van wat het in Nederland kost dan geef ik jou 200 euro en anders jij mij

Bier in de supermarkt, liter Quilmes nog geen 4 pesos, dus nog geen euro, sigaretten nu ong 0.80 eurocent.
Nog 18 te gaan…

Vanaf nu weer graag Ontopic, want supermarktprijzen hebben geen moer te maken met Spaans leren in Argentinie.

Sorry, maar ben een beetje zenuwachtig voor vanavond…
Trouwens, Spaanse lessen in Buenos Aires zijn toch over het algemeen veel goedkoper dan als je in Nederland een cursus doet?

Ga je met mij ook een weddenschap aan voor 200 euro?

Als je alles meetelt niet in elk geval, maar voor de meeste mensen zal het sws gewoon een vakantie zijn waar ze ook Spaans gaan leren

Hoi allemaal,

Ik wil graag in februari een maand naar Buenos Aires, Argentinie gaan om daar spaans te leren op een taalschool. Ik ben nu al een paar dagen aan het zoeken op het internet naar taalscholen, maar er zijn er zoveel dat ik bijna door de bomen het bos niet meer zie.
Nu is mijn oog gevallen op linguaschools, maar ik heb nog geen ervaringen gevonden van mensen die naar Zuid-Amerika zijn gegaan met deze organisatie.
Zit hier iemand die ervaringen heeft met linguaschools, of mensen die ook van plan zijn spaans te gaan leren in Argentinie?

Ik weet dat het vaak goedkoper is om het daar ter plekke te regelen, maar doe het toch liever hier in Nederland :smile:

Misschien heb je wat aan deze thread:

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=79695

Zelf hoor ik vaak goede verhalen over Don Quijote, zitten ook in Buenos Aires: http://www.donquijote.nl/dutch/la/buenosaires.asp

Suerte,
Jan

Hey ik ben zelf naar Amauta gegaan, een school tussen Palermo en Belgrano. this een hele gezeliige buurt, met allemaal mooie parken. Ik heb 4 weken, elke dag 4 uur les gehad. Ik was geen beginner maar heb zoveel gelleerd in die 4 weken, en de mensen zijn echt super aardig, als ikjou was zou ik daarnaartoe gaan. dit is de website Amautaspanish.com

groetjes

floor

Momenteel verblijf ik al in Argentinie. Maar omdat bijna niemand goed engels spreekt, wil ik graag een taalcursus volgen.
Hoe raden jullie mij aan om een school te zoeken? Kan ik gewoon bij de scholen aankloppen en vragen over prijzen etc? Of is het verstandiger om het via internet te doen?

Geen probleem om bij scholen binnen te lopen. Als je erbij zegt dat je wel cash wil betalen (evt. in euro of dollar) krijg je ongetwijfeld nog wel wat korting ook. Mijn suggestie: www.ebatrust.com. Als je daar heen gaat, doe ze de groeten van Jack :slight_smile:

Hahaha, lekker oud topic.

Lotte, mijn dochter volgt op het moment lessen bij vosenele, niet zo "toeristisch"als bv Amauta en coined etc. de scholen voor de meeste toeristen en dus heel duur.
Ze heeft 800 pesos betaald voor 20 uur privéles, dus ong 7 euro per uur.
Misschien hebben ze ook wel klasjes, ik weet niet.
Ze is iig erg enthousiast!
http://www.spanish-vosenele.com.ar/ingles/cursos.htm

Misschien kan je ook wat via de craigslist vinden.

http://buenosaires.es.craigslist.org/lss/

Wat doe je in Buenos Aires als ik vragen mag?

Halo Martijn,

Ik heb zelf dit voorjaar een cursus spaans gevolgd bij IBL.
Is me erg slecht bevallen. Rommelig, matige leraren en de manier waarop
de stof werd gedoseerd beviel me ook niet. Halverwge de week kreeg je opeens een andere leraar en bleken de lestijden ook veranderd (hoewel men niet een keer op tijd begon).
Er was wel 1 lerares die erg goed is. Daar hangt het toch vaak van af.
Na 2 weken geswitched naar Ecela (kreeg overigens van IBL een deel van mijn vooruitbetaalde geld niet terug.
Ecela was prima. Wel oppassen als je in hun aapartment gaat en je houdt niet van feesten en herrie. Beter dan elders accomodatie zoeken.

groet,
Ton van Tilburg

Hoi!

wat leuk dat nu ik bijn in Argentinië ben iedereen over spaanse lessen begint! Ik heb via Amauta spaanse lessen gehad in Cusco. Zij hebben ook een school in buenos aires! Na 3 maanden rond te reizen in Argentië zal ik via Amauta in Buenos Aires vrijwilligerswerk gaan doen. Ik had in Cusco zeer goede ervaringen met hun en raadt ze zeker aan iedereen aan. Ook in Argentinië dus!

Sharon

Hola.

Op dit moment volg ik zelf een cursus Spaans hier in Buenos Aires.
Ik volg deze cursus voor 5 weken. Ben nu met me 2de week bijna klaar.
Neem eens een kijkje op de site van Expanish. www.expanish.com
Het is een school die gelegen is in het centrum van Buenos Aires. Makkelijk te bereiken met het openbaar vervoer. Er word van alles georganiseerd door de school in Buenos Aires waar je aan mee kan doen. Je leert veel mensen kennen vanuit de hele wereld.
Ik leer hier heel veel op een leuke en gezellige manier. De docenten nemen en willen de tijd voor je nemen zodat jij op je eigen manier Spaans kan leren en op je eigen niveau. De klassen zijn nier groter dan 7 a 9 personen.

Groetjes vanuit Buenos Aires…
Niels

Hoi,

Wat leuk! Ik zal ook rond september in Buenos Aires zijn, voor twee maanden! Ik ben gestart met Spaanse lessen in Cusco, Peru en ben nu aan het reizen via Bolivia naar Buenos Aires. Ik ga nu via dezelfde organisatie (Amauta) vrijwililgerswerk doen in Buenos Aires. De Spaanse lessen via hun in Cusco zijn erg goed bevallen. Het is wel een grote organisatie/bedrijf, maar daardoor leer je juist snel nieuwe mensen kennen. Erg leuk! Kijk is op deze site www.aboutbuenosaires.org die wordt onderhouden door hun.
Wanneer kom je precies aan in Buenos Aires? Ik hoop in de eerste week van september aan te komen. Op 10 september zal ik mijn vrijwilligerswerk starten.

Groeten Sharon

Heee…

Ik ben al in Buenos Aires en zal hier tot eind december blijven.
Zelf volg ik al een spaanse cursus en wil ook heel graag vrijwilligerswerk gaan doen maar over bieden ze vrijwilligerswerk aan met een combinatie Spaanse les. En wen accomodatie. Maar dat heb ik allemaal niet nodig dus ik ben druk opzoek naar een vrijwilligersorganisatie waar ik eigenlijk niks hoef te betalen maar dat niet makkelijk heb ik al gemerkt…!!!

Wie weet zien we elkaar in september wel ergens hier in Buenos Aires…!!

Groetjes…
Niels

Hoi allemaal,

ik wil graag een spaanse cursus doen in Argentinie. Dit doe ik het liefst in een wat kleiner stadje in Noord-Argentinie waar je niet omgeven bent door touristen (als dat bestaat). Ik denk ook dat ik het liefst tijdens de cursus bij een gastgezin verblijf. Ik ben benieuwd of dit allemaal mogelijk is, hebben jullie tips?

• Updated - - -

Hoi allemaal,

ik wil graag een spaanse cursus doen in Argentinie. Dit doe ik het liefst in een wat kleiner stadje waar je niet omgeven bent door touristen (als dat bestaat). Ik denk ook dat ik het liefst tijdens de cursus bij een gastgezin verblijf. Ik ben benieuwd of dit allemaal mogelijk is, hebben jullie tips?

Bij La Casa Hernandez in San Lorenzo (naast Salta) wellicht? Die zal hier zometeen vast wel posten :wink:

1 like