Spaans leren in Argentinie

Beste allen,

Ik zou graag voor een paar maanden in Argentinië Spaans willen leren en daarop volgend wil ik ook graag reizen. Het meest wat mij aantreekt aan Argentinië is Patagonië.

Nu heb ik nog niet zo heel veel informatie over Argentinië opgezocht, dus ik probeer hier ook mijn informatie te vinden.

Heeft iemand ervaring met Spaans leren in Patagonië? Ik heb gehoord/gelezen dat het Spaans in Argentinië anders is als in Spanje (wat logisch is). Is het zodanig anders dat ik beter het ergens anders kan leren of valt het mee?

Groetjes,

Maarten van Tol

Er zit een leuke talenschool in Bariloche, in het Patagonische Merengebied: La Montaña. De Nederlandse eigenaar geeft gelukkig zelf geen les :slight_smile:

Het Argentijnse Spaans is wat ´vriendelijker´ dan het staccato Spaanse Spaans vind ik zelf. En het grote verschil is de uitspraak van de y en de ll. In het Spaans spreek je dat uit als een j-klank, in het Argentijns als een zj-klank. Dus:
Spanje: jo me jamo Monito del bosque (bosaapje)
Argentinie: zjo me zjamo Monito del bosque

Dank je wel voor de school. De site ziet er goed uit en het is handig dat het in het Nederlands ook is. Niet dat Engels zo’n probleem is maar voor mij blijft het altijd prettig als er iets Nederlands tussen staat.

Ik had een vraagje. Ik hoorde laatst dat alle universiteiten gratis waren in Argentinie. Is het dan niet handiger om op een Uni te gaan zitten en leren? Ik hoorde dit van een Argentijn zelf, dus ik denk dat het echt is of ik heb hem verkeerd verstaan. Heeft iemand hier meer info over?

Hola! Mocht er iemand ´t zelfde soort tips hebben voor Spaanse lessen in Mendoza… ? :dag:

Klinkt interessant…wil ik ook wel meer van weten! :cheer:

Volgens mij alleen de openbare universiteiten of hoe je dat noemt.
Maar dat zal zeker niet opgaan voor extranjeros…

Heb t hier in mendoza gevraagd aan een mexicaanse jongen die hier studeerd… vlg hem zou het voor een ieder gratis moeten zijn. Zelf zit hij op een private, betaald hij wel wat voor de studie. Ben benieuwd of dit klopt… ?

Studeren in Argentinie is erg populair bij chileense studenten.
Hoop dat de volgende link je op weg kan helpen…

:vak02:

Hoi Maarten!

Ik vroeg me af of jij al meer weet over het studeren aan de Universiteit? Is het ook mogelijk om daar Spaanse lessen te nemen voor bijvoorbeeld 1 maand?

Famke,

Via de Universidad de Buenos Aires (UBA) kun je talencursussen volgen van elke lengte. Hier vind je meer informatie: http://www.idiomas.filo.uba.ar/content/español-para-extranjeros

Oke bedankt! Iemand toevallig ervaring met Spaans leren aan de UBA? Ik kan de kosten nergens vinden en ook niet voor wanneer je je precies in moest schrijven etc. Iemand enig idee? Alvast bedankt voor alle tips!

Via PLUS Taalreizen kun je ook in Argentinië een cursus Spaans volgen. Wij hebben een taalschool in Buenos Airesen in Córdoba. Ook kun je bijvoorbeeld beide steden combineren! Meer informatie vind je op onze website: www.plustaalreizen.nl

@Famke:

Ik heb gehoord dat de universiteiten gratis waren in Argentinie (vertelde een Argentijn me op mijn vakantie, dus het zal wel kloppen). Ook voor buitenlanders, dus ik verwacht dat je niets aan college geld hoeft te betalen.

Inschrijfdatums staan volgens mij op de site, vlak onder de cursusnaam (als je helemaal naar beneden scrolled kom je bij het engelse gedeelte aan).

Groetjes,

Maarten

Het klopt dat de UBA geen inschrijfgeld vraagt, echter, dit geldt alleen voor studies! Een talencursus aan de UBA kost wel geld. Op deze site vind je alle informatie: http://www.idiomas.filo.uba.ar/extranjeros/espanol/extranjeros.htm

Mocht je er niet uitkomen, onder Aranceles vind je de kosten en rechts in het scherm staat Preguntas Frecuentes voor veel meer informatie nog. Voor zover ik het kan zien is het vrij prijzig om aan de UBA een maandje Spaans te leren als je er niet ingeschreven staat. Bedenk wel dat het om een hoog niveau gaat en dat de cursus zeer waarschijnlijk vrij intensief is!

Ik vertrek over minder dan drie weken en alles is geregeld, behalve…ik kan gewoon echt NIET kiezen aan welke taalschool ik nou spaans zal gaan leren :S. Ik vind het vooral belangrijk dat ik een beetje bij mensen uit dezelfde leeftijdsgroep zit (ben 27). Heeft iemand ervaring met Expanish of Vamos?! Of moet ik gewoon niet zo moeilijk doen. :slight_smile:

De openbare universiteiten zijn inderdaad gratis en voor zover ik het kan vinden ook voor buitenlanders. De cursussen Spaans van de UBA die al werden genoemd zijn wel gewoon betaald, dat is namelijk geen hele studie van een jaar of 5, maar een simpele cursus. Je hebt dan wel elke dag een paar uur les, in een klas van een man of 15. Er zijn geloof ik 8 niveau’s, je krijgt voor je begint een test waarna ze je in een groep plaatsen. De lessen zijn verder prima.

Er zijn 3 cursussen: van 4 uur p. week voor 4 maanden (beginnen in maart en augustus), 8 uur p. week voor 2 maanden (maar, mei, augustus en oktober) en 15 uur p. week voor 1 maand (januari, februari en juli). Aangezien je waarschijnlijk nieuw bent daar, val je in categorie 2 en kost de eerste of tweede cursus (4 maand of 2 maand) in totaal $ 2.630 en de cursus van een maand $ 2.925. Wanneer je je moet inschrijven wordt niet duidelijk, maar dan moet je gewoon even daar binnenlopen dan hangt er wel ergens een briefje of kun je iemand vragen hoe en wat. Dit is nog hetzelfde van de site:

Cursos cuatrimestrales, bimestrales y mensuales

Cada curso tiene una duración de 60 hs. reloj y un máximo de 14 alumnos provenientes de todo el mundo, con diferentes lenguas maternas.

Cuatrimestrales: de 4 horas semanales, durante 4 meses. Se inician en marzo y en agosto de cada año. Están dirigidos a estudiantes y residentes en el país por tiempo prolongado.

Bimestrales: de 8 horas semanales, durante 2 meses. Se inician en marzo, mayo, agosto y octubre, cada 2 meses.

Mensuales: de 15 horas semanales durante 1 mes. Se inician en enero, febrero y julio de cada año.

CURSOS DE ESPAÑOL

REFERENCIAS

CATEGORIA 1: ESTUDIANTES DEL LABORATORIO DE IDIOMAS

CATEGORIA 2: ESTUDIANTES NUEVOS

CATEGORIA 3: MERCOSUR (ESTUDIANTES BRASILEÑOS O DE OTRAS NACIONALIDADES CON DNI ARGENTINO)

HORAS POR SEMANA
CATEGORIA 1 CATEGORIA 2 CATEGORIA 3
4 HORAS
4 CUOTAS $ 560 $ 730 $ 475
1 PAGO COMPLETO $ 2.015 $ 2.630 $ 1.710

HORAS POR SEMANA
8 HORAS
2 CUOTAS $ 1.120 $ 1.460 $ 950
1 PAGO COMPLETO $ 2.015 $ 2.630 $ 1.710

HORAS POR SEMANA