hoeveel geld heb ik nodig om ruim rond te komen in Argentinie...

Mijn naam is Matthieu 39 jaar en ik ben grotendeels gepensioneerd…echter het is geen enorme vetpot.
Wel hoopte ik erop dat ik van mijn maandelijkse inkomen rond zou kunnen komen in een land in Zuid amerika, de vraag is nu alleen…kan ik dit ook in Argentienie want daar gaat mijn voorkeur wel naar uit…ga er van uit dat ik een 2 kamer appartement zoek in een redelijke stad en niet al te veel gekke dingen nodig heb…kopje cappuccino krantje , geen auto…af en toe uit eten…normaal…wie o wie kan mij vertellen wat mij dat gaat kosten…?

Bvd, Matthieu

Beetje hetzelfde als in Nederland? Hangt van veel zaken af, waar je een woning zoekt enz enz.
Maar waarom Argentinië? Ben je er wel eens geweest dan? Wat trekt je zo aan?

Ik heb altijd erg veel gereisd en ik ben in een groot aantal landen geweest waaronder veel oorlogsgebieden…
mijn aantrekkingskracht gaat uit naar zuid amerika…de Europese invloeden in een zuid amerikaans land die toch wel duidelijk aanwezig is trekt me aan, ik wil een aantal landen ter wereld afgaan om te kijken hoe ik me daar zou voelen, voel ik me thuis ongeacht of het er mooi is?..Argentinie is een land wat me enorm aantrekt samen met nog een aantal landen en daarom probeer ik via een forum erachter te komen wat voor mij financieel haalbaar is…
Maar om je vraag te beantwoorden… nee, ik ben er nog nooit geweest.
wel heb ik gewoond in een aantal andere landen zoals Spanje frankrijk oostenrijk bosnie en heb ik meerdere malen langere perioden doorgebracht in Arabie…
Ik ken de klappen vd zweep wel zo’n beetje zeg maar…

Nou ik zou zeggen ga ervoor! Het is een prachtig land, veel verschillende landschappen, kijk wat je aantrekt! Het ene gebied zal duurder zijn dan het andere gebied, ook qua prijzen. Misschien kun je eerst wat rondreizen en er achter komen waar je je daadwerkelijk kunt gaan thuisvoelen?

Hallo Matthieu,
Laten we zeggen dat het leven hier inderdaad niet veel verschilt van Belgie of Nederland. Ik woon hier nu zo een 2maanden (Buenos Aires ) en ik vind de supermarkten erg duur voor, laten we zeggen , een gemiddelde werknemer verdient. Ik woon samen met mijn vriend en half tijds zijn zijn 4 kinderen bij ons en moet er toch wel wat eten gekocht worden en dat loopt sterk op.Gaan uiteten is dan weer net ietsje goedkoper dan bij ons maar dat doe je ook niet elke dag. Een appartement huren kan goedkoop of duur zijn, hangt een beetje af van waar je gaat wonen. In de stad of meer richting platteland, en of je een woning wenst met security of niet. Water en elektriciteit kost hier niets in vergelijking bij ons. De meeste periodes vh jaar is er hier ook veel beter weer dan bij ons en heb je de verwarming slechts een 3tal maanden nodig dus dat scheelt ook weer veel. Zoals Gallina ook al zei, het is een prachtig land! De mensen zijn hier super gastvrij ( tot soms overdreven vind ik dan weer maar dat zal aan mijn Belgische mentaliteit liggen denk :wink: ). Ze staan altyd klaar om je een handje of meer te helpen maar wel altijd voorzichtig zijn met wie je praat of waar je je bevind. Als je nog meer wil weten over Bs Aires, ik zou zeggen Shoot…