Kan iemand mij vertellen hoe het staat met het levensonderhoud? (duur, goedkoop) en kan je bij grote aankopen afdingen.
Om als buitenlandse gast een beetje leuk in Argentinië te wonen heb je zo tussen de 700 en 1000 euro per maand nodig denk ik. Dan heb je wel een gewoon appartementje, geen luxe. Probleem is een appartement voor langere termijn te vinden als buitenlander zijnde.
Afdingen wordt niet echt gedaan, hoewel je het bij aankopen van witgoed bijvoorbeeld wel eens kan proberen. Wij hebben iets af kunnen dingen op onze wasmachine
Maar dat is vooral als er meerdere witgoedzaken bij elkaar in de buurt zitten. Op kleinere aankopen, ook op markten enzo, is afdingen niet echt aan de orde in Argentinie, gelukkig ![]()
Wij geven als gezin (4 personen, twee jonge kinderen) ongeveer 4000 pesos per maand uit. Dan leef je redelijk goed, niet overdreven luxe, maar je rijdt bijvoorbeeld wel een auto en gaat geregeld uit eten. Buiten de deur eten is hier overigens niet zo prijzig, het is een onderdeel van de cultuur en bijna alle Argentijnen gaan op zondag in een restaurant eten.
Afdingen: kan zeker, is misschien niet heel gebruikelijk in de winkels, maar op markten is het gemeengoed. Je krijgt in de winkels vaak interessante tarieven als je contact afrekent.
Vanwaar de vraag eigenlijk?
groet
Jan
700 euro voor een appartementje en levensonderhoud gaat niet lukken en 1000 euro wordt een hele klus, al zal het vast wel lukken als je heel de dag niks doet
Appartement kost ongeveer 400 tot 600 euro in de maand in Argentinie
Boodschappen even duur
Publiek transport bijna gratis
Uitgaan is even duur als in Nederland
Uit eten goedkoper
Ik zou zeggen 600-800 dollar voor een appartement en minimaal 75 peso per dag om te leven, dan zit je al op 900 euro ongeveer en heb je nog geen kleren gekocht, verzekering en vlucht
Ligt er natuurlijk ook wel heel erg aan wát voor eisen je stelt en wáár in Argentinie maar over t algemeen valt t wel mee hoor. Je vindt wel voor minder dan 400.
Je kunt eens een kijkje nemen op deze site
http://alquilar-casa.vivavisos.com.ar/alquilar-departamento
Je moet geen appels met peren vergelijken
Buitenlanders moeten temporary huren met meubels, Argentijnen huren als ze een garantia hebben voor die prijs maar das zonder meubels
Een temporary appartment vind je niet voor onder de 600 dollar maar je moet eerder rekening houden met 800 á 1000 dollar per maand
P.S. Ik heb het over capital al is villa 31 redelijk goedkoop hoor ik
weet niet of dit in je categorie appels of peren valt maar de eerste de beste die ik er zo uitpak met meubels, en is geen klein huisje komt op 700 pesos x maand, in Posadas
http://alquilar-casa.vivavisos.com.ar/alquilar-departamento+posadas/residencial-universitario/10425347
Ik wens diegene die in Posades gaat wonen omdat het goedkoop is heel veel plezier en succes toe
Wat ik blijkbaar niet versta is volgende link.
Is dit nu in amerikaans dollars of argentijnse peso
http://www.zonaprop.com.ar/propiedades/san-carlos-de-bariloche-san-carlos-de-bariloche-32228642.html
$ = pesos
U$S = usd dollar
En het is een oud topic van ruim 6 jaar geleden, totaal niet meer actueel qua prijzen. Argentinië is een stuk duurder inmiddels.
Leuk huis, maar ga er maar vanuit dat die prijs per week is en alleen als vakantiehuis, ook omdat ze zeggen dat de mucama inclusief is
Voor $4500 vind je weinig fatsoenlijks (als buitenlander zijnde) in Bariloche.
En het idee dat Argentina goedkoop is … het moet eerst maar “aankomen” dat het leven duidelijk duurder is dan in Europa… op een
paar uitzonderingen… en de inflatie loopt en loopt verder,ook onder Macri,voor 2016 30% vooruit gezegd, maar stijgt zeker tot 50%
Ben toch even benieuwd hoe je komt aan het cijfer dat de inflatie zeker zal stijgen tot 50% dit jaar?
Saludos
Alex
Op dit moment is het effect van Macri nog niet echt merkbaar, maar de inflatie zal gaan dalen en er zal meer concurrentie gaan komen van buitenlandse partijen. Nu wordt de Argentijnse markt bepaald door meestal twee grote concerns, bijvoorbeeld Serenissima en Sancor en de graaiende supermarktketens, alles zeer prijsopdrijvend en niet in het belang van de gewone Argentijn. Het kan niet zo zijn dat auto’s , electronica en zelfs zuivelproducten de duurste zijn in de gehele regio. Argentinië moet beter gaan concurreren, eigen maak industrie moet worden doorgelicht, ja er valt een hoop te doen in het prachtige land.
…Hoop ook dat de mensen Macri een kans willen geven (deze nieuwe regering is net geinstalleerd op 10-12-2015)
Door de nipte verkiezingsoverwinning 51%- 49% zijn er genoeg anders denkenden.
Er zal eerst een hoop puin geruimd moeten worden.
Er zullen wellicht ook pijnlijke maatregelen genomen moeten worden voordat er sprake kan zijn van een
economisch herstel.
Er valt inderdaad nog een hoop te doen voor deze regering en dat zal tijd kosten.
Maar ben zeker blij met deze nieuwe “wind”, heb er geloof in…
Saludos
Alex
Sorry Lex, Ik heb mijn twijfels en in een recent artikel (29 jan) van nobelprijswinnaar Stiglitz onderschrijft hij dat voorlopig. Het is natuurlijk geen politiek forum maar wel even een andere kant tonen
.
The government’s initial actions are worrisome: In particular, the permanent cut in export taxes is a large transfer to the wealthy, at great cost to ordinary workers. Whatever the efficiency benefits, the distributive consequences and development implications cannot be ignored.Yet Macri’s early economic policies seem to rely on several controversial assumptions about how the devaluation will affect consumer prices and how investment will respond to more market-driven policies. If those assumptions founder, the government will need to react fast, intervening to avoid the possible recessionary effects or increases in inequality and poverty – or else the process of inclusive development will be severely harmed.
Read more at https://www.project-syndicate.org/commentary/macri-argentina-economic-uncertainty-by-joseph-e--stiglitz-and-martin-guzman-2016-01#OMszZCmkTaP0OC7T.99
Anders nog maar eens discussieren bij een goed glas bier ![]()
hartelijke groet
Hola Hans,
Ben het met je eens laten we er geen politiek forum van maken, de meningen zijn (voorlopig) verdeeld…
Wij gaan het zien welke kant het opgaat…
Als je in de buurt bent… biertje staat koud ![]()
Saludos
Alex
Hallo Alex,
ja kijk maar op de prijstafel bij de benzinestations,in 2 jaar een + van meer dan 100% en verder in de super of restaurant is het ook niet veel beter.
Wie graag een “neut” drinkt komt met Bols oude jenever (nog)goed weg,35 peso dat is goedkoper dan 2 liter melk of benzine… oja ook de Tabak 50%+ vandaag…
De slager om de hoek was altijd 51/5 dag open,sinds 3 weken moet hij 7 dagen open zijn om te overleven,en de “zuivering” die is door gevoerd
door de nieuwe macht,100.000 mensen op de straat gezet… dat is de “democratie” die er nu is.
Nu heeft de USA een(dikke) vinger in de pap,maar zijn weer terug op geldmarkt . Dat was voor een langere tijd ook maar… die vinger in de pap,ik denk er vaak aan bij het zien van de Technische school of een Ford Falcon.
Dat was de verrassing voor de 1 mei… het kan zijn dat het bij jullie niet zo heftig is ;-))
Groet,Adriaan