Kosten voor 1 maand

Beste mensen!

Deze zomer wil ik een maand naar Argentinië. Ik heb al meerdere keren door Zuid Amerika gereisd, maar heb geen idee hoe duur Argentinië is in vergelijking met andere landen.
Als ik een maand wil rondreizen en zoveel mogelijk van het land wil zien, aan welk budget moet ik dan ongeveer denken? Ik ben niet van plan erg low-budget te reizen, maar wil natuurlijk niet onnodig veel geld uitgeven als het goedkoper kan :wink:

En is de zomer een goede periode om Argentinië te bezoeken of is het dan erg koud? Vorig jaar Peru was goed te doen, het zuiden was 's avonds wel freezing!

Thanks! Groetjes, Kim

Hola Kim,

Het is best lastig een inschatting te maken van je uitgaven als je een maand gaat rondreizen in Argentinië.

Factoren die van invloed zijn op je uitgaven zijn o.a.:

• De regio’s waar je naar toe gaat. Het zuiden is duurder dan midden & noorden

• Hoe je rondreist, als je veel binnenlandse vluchten pakt ben je relatief duur uit, terwijl het nemen van nachtbussen een veel goedkoper alternatief is (en je spaart ook nog een hotelovernachting uit)

• De periode waarin je rondreist. Juli is hier wintervakantie en wordt in bepaalde toeristische gebieden beschouwd als hoogseizoen (dus duurder)

• Doe je groepsexcursies of neem je privé-excursies. De laatste vorm van excursies is natuurlijk duurder, maar bied je ook de kans veel meer te zien/doen, vaak in je eigen tempo en in overleg met de gids

En dit zijn zomaar wat zaken die me te binnen schieten. Sowieso is het een illusie om te denken dat Argentinië op alle fronten een goedkoop vakantieland is. Sommige dingen, zoals bijvoorbeeld buitenshuis eten en rondreizen met bussen zijn goedkoop, maar de betere hotels, vluchten, excursies, etc. zijn helemaal niet zo gunstig geprijsd in vergelijking met Nederland. Veel plezier met je voorbereidingen,

Saludos,

Jan

augustus is wat meer aan te bevelen, wat lagere prijzen, wat makkelijker logies te verkrijgen en in het noorden (andes) wat minder kans op sneeuw. misschien het best om eerst het noorden te doen en dan wat later naar het zuiden af te zakken ivm het weer en temperaturen, maar het weer blijft het weer en het is winter…
Er zijn wat topics geweest over prijzen van hotels en maaltijden en dergelijke, kun je nazoeken. Verder kun je denk ik ook de prijzen voor je binnenlandse verplaatsingen wel ongeveer begroten denk ik. Aangezien we niet in je budget kunnen kijken lijkt me dit het handigste…:slight_smile:
En ja het kan zeer koud zijn… maar ook heel aangenaam! met een beetje geluk? vast wel!
Hans
www.lightvoyager-photoexpeditions.com

Vorige (Argentijnse) winter hadden we een klant die Patagonië heeft gedaan in een kleine 3 weken: Buenos Aires, Bariloche, El Calafate, El Chaltén (hij had prachtig wandelweer!) en Ushuaia, met tijdens de reis ook vrije prijzige (privé-)excursies. Totale offerte kwam uit op 3200 euro, incl. internationale vlucht en 4 binnenlandse vluchten. Natuurlijk komt daar ook nog eten en drinken bij, maar dat is dan gelukkig weer niet duur in Argentinië. Om je even een idee te geven :slight_smile: Het kan ongetwijfeld goedkoper, door bijv. Bariloche links te laten liggen in het hoogseizen en meer in het midden en noorden van het land rond te reizen.