Ik wil graag met mijn vriendin in het voorjaar of de zomer langer naar Argentinie (week of zeven). Ik heb een paar vragen. Hopelijk kan iemand me daar bij helpen.
Is het een duur land om te verblijven ?(levensmiddelen - uit eten - vervoer lokaal en interlokaal - hostals)
Is er een goedkope manier om te komen (bijvoorbeeld vanuit Spanje, of met tussenstops, etc.)?
IK wil graag vanuit Buenos Aires naar het Noorden en Noord-Oosten - heeft iemand ervaring? Wat zijn absolute hoogtepunten? Iemand ooit in Salta geweest?
Ik zou nog wel even willen doorgaan, maar laat ik maar stoppen … Zou heel fijn zijn als iemand de tijd neemt voor een antwoord.
gr.
Robbert
Ik ben er zelf (nog) nooit geweest, dus op de vragen 1 en 3 kan iemand anders beter antwoord geven, maar ik weet wel dat een goede manier om er te komen vanuit NL is met Iberia (tussenstop in Madrid), dat is één van de goedkoopste, bovendien mag je 2x 23kg aan bagage meenemen… Vanuit NL gaan er geen directe vluchten naar BA. Kijk op edreams.com, dat is wel een goede site voor vluchten…
beste Eline
Het leven in argentina is niet duur, de vlucht daarentegen wel wij hebben met A.A gevolgen niet te duur maar lang.Eerst naarN.Y en dan bs as±22u.je hebt in elk geval een pracht reis voor de boeg
groetjes
freddy
Ben zelf een tijdje in Buenos Aires geweest en een app.gehuurd ipv een hostel/hotel. En dat hoeft echt niet duur te zijn:
Deze mensen hebben een hele goede service op elk gebied.
Argentina Duur?
Haha 1 liter bier (Quilmes) kost in de supermarkt nog net geen euro, op een terrasje (wij zaten in Palermo) ong € 2.80 en dan krijg je er nog gratis nootjes bij.
4 kleine stokbroodjes bij de bakker € 0.15.
Sigaretten (marlboro light) € 1.00 voor 20
Uiteten incl wijn € 5.00 tot €15.00 (dat is duur dan)
15-20 minuten in een taxi nog geen € 3.00
Bus en metro zijn geloof ik nog geen € 0.50 maar daar heb ik geen gebruik van gemaakt.
Kleding ook goedkoop.
Met andere woorden, het leven is daar zeer goedkoop en aangezien de pesos nog steeds daalt…
Ben zelf overigens met Iberia gegaan via Madrid, kun je ook gewoon boeken op hun site, net zo makkelijk, je kunt dan ook online inchecken.
Niks mis mee, met Iberia, tijdens de vlucht mag je zelf eten/snackjes halen.
Van Salta weet ik niks maar wil daar graag ook nog een keer heen.
Is het een duur land om te verblijven ?(levensmiddelen - uit eten - vervoer lokaal en interlokaal - hostals)
Argentinië is relatief nog steeds goedkoop. Voor de Argentijnen zelf wordt het leven steeds duurder, maar voor een Europese toerist is het land gewoon aantrekkelijk geprijsd (dit geldt eigenlijk voor alle dingen die jij hier boven hebt genoemd). Overigens is vliegen relatief duur, er is gewoon weinig aanbod en iedereen gebruikt hier het uitgebreide binnenlandse bus netwerk.
Is er een goedkope manier om te komen (bijvoorbeeld vanuit Spanje, of met tussenstops, etc.)?
Zoek zelf naar de goedkoopste tickets. Mijn ervaring is dat via de USA vliegen vaak goedkoop is, maar een hele lange reistijd oplevert en een hoop gedoe met de Amerikaanse autoriteiten. Het handigste is gewoon via een grote Europese stad (London, Madrid, Parijs, Rome) vliegen.
IK wil graag vanuit Buenos Aires naar het Noorden en Noord-Oosten - heeft iemand ervaring? Wat zijn absolute hoogtepunten? Iemand ooit in Salta geweest?
Het gehele Noorden is een fantastisch gebied, je ontmoet er volgens mijn bescheiden mening het échte authentieke Argentinië. Salta en de provincie Salta (Cafayate, Cachi, San Lorenzo) is erg de moeite waard om te bezoeken, maar dit geldt ook voor bijvoorbeeld Entre Rios, Corrientes (Esteros del Iberá), Tucuman, Jujuy, etc. Ik zou je een rondreis van enkele weken aanraden, met de bus of met eigen huurauto. Ik ken nog wel een bedrijfje dat dit voor je kan organiseren
Nu even een serieuze reactie van hoe de situatie nu is
Lokaal bier in een leuke kroeg 0.25cl = 7 tot 9 peso
Coca Cola in die zelfde kroeg 0,25 cl 6 tot 8 peso
Pint 0,50 cl in een Irish pub = 13 tot 15 peso
Normale afhaal pizza = 35/45 peso
Taxi = 3,5/4 peso per minuut
Uit eten, een gerecht, geen wijn: 50 tot 75 peso p.p.
Uit eten, 2 gerechten, wijn = 75 tot 100 peso p.p.
Uit eten in een shopping met wat te drinken = 25 tot 35 peso
Openbaar vervoer, 4 kaartjes per dag met trein/bus/metro = 125 peso, vanaf morgen 150/160 peso
Kaartje voor een bios = 22,50 peso p.p.
Popcorn en cola = 12/15 peso p.p.
K U T 2 sterren hotel in microcentro = 150 / 200 peso per nacht
3 sterren hotel in goede wijk = 500/600 peso per nacht
Supermarkt: Ongeveer prijsniveau van Nederland, specifieke geimporteerd eten, veel duurder.
Casual mannenkleren : Net zo duur, slechtere kwaliteit
Electronica : 30% duurder
2 kamer appartement in een normale wijk voor een buitenlander: 2000/3000 peso per maand
Potje poolen = 5 peso