3 weken rondreizen Argentinie/Brazilie

Goedemiddag!

Mijn vriend en ik zijn van plan om in februari/maart 2015 ongeveer 3 weken naar Argentinie te gaan. Hopelijk kunnen jullie me helpen met het samenstellen van de route. Zelf heb ik in 2008 een half jaar in Buenos Aires gewoond, dus het plan is om daar zeker 5 dagen te blijven. Graag willen we daarna naar Mendoza, Salinas Grandes, Iguazu en daarna naar Rio voor het strand en vanuit daar terug naar NL of via Bs. As. naar NL.

Natuurlijk ben ik op de hoogte van de grote reisafstanden, maar toch ben ik benieuwd of het haalbaar is en dat we niet hoeven te haasten. Bussen zijn comfortabel maar duurt vele malen langer dan vliegen. Weet iemand wat de prijzen ongeveer zijn van de vluchten en of de volgorde van bovenstaande bestemmingen het beste is?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Manouk

Hola Manouk,

Volgorde vind ik prima. Buenos Aires - Mendoza kan met nachtbus of directe vlucht, door naar Salta zou ik doen met een nachtbus (directe vlucht is er alleen op enkele dagen in de week, met Aerolineas Argentinas). Salta - Iguazú vliegen, dagelijks, direct met Aerolineas. En naar Rio vanaf Foz do Iguazu ook vliegen.

Handig is dit overzicht op het forum over de afstanden per bus.

Groet,

Jan

Bedankt Jan!
Kun je/jullie mij ook vertellen hoe lang ik het beste op de bestemmingen kan blijven?
Klopt het dat leven in Argentinie vele malen duurder is geworden t.o.v. 2008?

Voor de Argentijnen zelf is alles schreeuwend duur geworden! Maar voor de toeristen niet t.o.v. 2008 omdat de peso nu zo verschrikkelijk laag staat!
Zeker als je je euro’s of dollars wisselt tegen de onofficiële koers.

In Mendoza een dag of 3/4, in Salta en omgeving (met huurauto) kun je je gemakkelijk een week vermaken, Iguazú 2 volle dagen voor beide zijden van de falls.

Qua prijzen: vluchten en accommodaties blijven behoorlijk prijzig, uit eten gaan is bijvoorbeeld weer erg voordelig. Neem in ieder geval wat cash euro´s mee om hier te wisselen.

Groet,

Jan

Hi! Daar ben ik weer!
We hebben nu een heel goedkoop ticket gezien, hopelijk kunnen jullie me meer vertellen over de overstaptijd. Is deze haalbaar? Het ticket is zo goedkoop dat we 19 uur reizen er wel voor over hebben :slight_smile:

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Amsterdam (AMS)
Vr 27 februari, 2015, 19:25
Frankfurt (FRA)
Vr 27 februari, 2015, 20:35

Frankfurt (FRA)
Vr 27 februari, 2015, 21:55
Sao Paulo-Guarulhos (GRU)
Za 28 februari, 2015, 06:05

Sao Paulo-Guarulhos (GRU)
Za 28 februari, 2015, 08:15
Buenos Aires (Jorge Newbery Apt) (AEP)
Za 28 februari, 2015, 10:50

Buenos Aires (Jorge Newbery Apt) (AEP)
Zo 22 maart, 2015, 14:05
Amsterdam (AMS)
Ma 23 maart, 2015, 13:15

Buenos Aires (Jorge Newbery Apt) (AEP)
Zo 22 maart, 2015, 14:05
Sao Paulo-Guarulhos (GRU)
Zo 22 maart, 2015, 16:50

Sao Paulo-Guarulhos (GRU)
Zo 22 maart, 2015, 18:00
München (MUC)
Ma 23 maart, 2015, 09:50

München (MUC)
Ma 23 maart, 2015, 11:40
Amsterdam (AMS)
Ma 23 maart, 2015, 13:15