Dag lezers,
Mijn vriend en ik gaan 1 mei voor 23 dagen naar Argentinie, tot nu toe hebben we alleen het retourtje vanaf A’dam geboekt.
Zojuist hebben we de volgende globale planning gemaakt,
Buenos Aires - Iguazu - Salta (auto huren tot aan Buenos Aires?) Humahuaca - Cafayate - La Rioja - Talampaya & Ischigualasto -
Mendoza - Cordoba - Rosario - Buenos Aires
Ons idee is om dus eerst naar boven te gaan en dan vanaf daar met een bus richting Salta. Daar een auto te huren en dan zoveel mogelijk zelf te rijden door Salta en Mendoza. Hoe en waar we de auto dan weer droppen, geen idee nog!
Misschien zijn hier ook wel leuke -niet te grote, toeristische- trips en/of trekkings te doen… als iemand een idee heeft?
We willen graag een combi van zien, ervaren, niet te lui maar ook niet too much zodat het rennen wordt.
Daarnaast zie ik in een andere post iets staan over iemand die handig helpt met het wisselen van dollars naar pesos. De dollars hebben we al maar als iemand weet waar we die slinks kunnen omruilen, tips zijn welkom! 
Horen het graag, bedankt alvast!
Hey,
wij hebben vorig jaar in de zomer een vergelijkbaar traject gedaan. Eerst enkele dagen BA en vervolgens met de nachtbus naar Mendoza. Hier hebben we enkele dagen een auto gehuurd om Talampaya & Ischigualasto te bezoeken. Vervolgens auto terug ingeleverd in Mendoza (om heel hoge drop-off kosten te vermijden) en met de nachtbus naar Salta gegaan. In Salta opnieuw een auto gehuurd om deze regio te verkennen. Vanuit Salta gevlogen naar Iguazu om vandaaruit verder naar Brazilië te trekken.
Dit parcours was zeker niet te vermoeiend; de nachtbussen zijn best wel comfortabel waardoor je toch wat nachtrust hebt. En een auto huren geeft natuurlijk veel vrijheid om zelf de regio’s te verkennen. Afstand Salta - Iguazuo is wel groot (+ moeilijke busverbinding), vandaar dat we daar gevlogen hebben.
Veel plezier, jullie gaan een geweldige reis hebben. Geniet er van!!
Huur zoveel mogelijk lokaal een auto. In Buenos Aires en Iguazú is dat niet nodig, kun je het beste verkennen met excursies. Vlieg van Iguazú naar Salta en huur daar vervolgens een auto. Daarna met bus of vlucht naar Mendoza en rondje Valle de Uco, Aconcagua en Ischigualasto/Talampaya doen. Verder met bus naar Córdoba/Rosario.
Je kunt overigens ook een mooie self drive maken vanaf Mendoza naar de parken Ischigualasto/Talampaya, door via Patquía en Chamical naar de provincie Córdoba, verblijf in San Marcos Sierras, daarna door naar leuke stadjes als Alta Gracia of Villa General Belgrano, verder over de Altas Cumbres (Quebrada del Condortio), overnachten in Traslasierra (San Javier of Yacanto) en door naar Mendoza.
Qua wisselen: stuur mij een privébericht en ik kan je doorverwijzen naar iemand die dit kan regelen in BA,
groet,
Jan
In het kader 3 weken Argentinië heb ik de volgende vraag: als je Buenos Aires, Peninsula Valdes, Iguazu Falls, Mendoza en de stranden van Uruguay wilt zien, is dat dan mogelijk of moeten we 4 weken boeken en wat zou een fijn reisschema zijn? Binnenlandse vluchten, veerboot naar Montevideo, lange afstandsbus of zelf een auto huren?? Is het eng om van Buenos Aires naar Puerto Madryn te rijden?