Reisplan Argentinie

Wij gaan 3 weken naar Argentinie. In maart is het plan. Nu willen wij het volgende gaan ondernemen:
Aankomst BA
Volgende dag richting Iguazu met vliegtuig
2 dagen Iguazu; 1 dag Argentinie en 1 dag Brazilie
Speciale tips voor overnachten? Wij denken 1 nacht Sheraton (anders wordt het te duur ;))

Vervolgens ruim 2 weken reizen van Salsa naar Bariloche met een huurauto.

• Hebben jullie tips voor overnachtingen en “must sees” gedurende de route naar het zuiden?
  • Goed verhuurbedrijf voor auto’s (liefst onbeperkt kilometers); wij hebben wat ervaring met auto vakanties in o.a Nieuw Zeeland en USA en circa 300 km gemiddeld per dag vinden wij zeker haalbaar.
  • Tips voor het vliegen, is een Airpass verstandiger dan de vluchten apart te boeken?

Om vervolgens te eindigen in BA. Ook hier zoeken we nog een leuk / gezellig hotel of pousada.

Dank voor de hulp.

Hola Elrosso,

Heb een paar suggesties voor je,
Wanneer je in Salta en omgeving ben:
Misschien eerst een stukje naar het noorden Van Salta om Plaatsjes als Purmamarca, Tilcara en Humahuaca en de berg met de zeven kleuren, de Salinas Grandes (zoutvlaktes op een hoogte van plusminus 4000m) te bezoeken.Echt een erg mooi stukje Argentinië!!
Terug naar Salta en vandaaruit via Cachi (route 40) naar Cafayate (ook zo´n mooi gedeelte om te rijden) en vervolgens verder af te zakken naar het Zuiden. Dan krijg je bij de Stad La Rioja de parken Valle de la Luna en Talampaya, die ook 100% het bezoeken waard zijn.
En dan weet ik het eigenlijk niet meer, niet zoveel ervaring met meer naar het zuiden, ik weet dat er een hele mooie route te rijden is (daar over route 40?). Maar dan zou even iemand voor meer info bij moeten springen…

Overnachtings plekken…
Tilcara : www.norterupestre.com.ar
Salta (san Lorenzo) www.lacasahernandez.com.ar (goede verhalen overgehoord :slight_smile: )
Cachi: www.casadecampolapaya.com.ar
en bv in Mendoza (Maipu) www.caviereswines.com

Wij werken veel samen met autoverhuurbedrijf www.dollar.com.ar

Veel Succes

Saludos
Alex y Rijkje
San Lorenzo (Salta)
www.lacasahernandez.com.ar

1 like

Mooi plan, maar je zult je wel scheel betalen aan een drop-off van Bariloche naar Salta… ik heb prijzen van 4000 pesos voor april 2011, drop-off in Bariloche van een auto gehuurd in Salta, zonde van je geld (bijna 700 euro). Daarom zou ik je adviseren om lokaal auto´s te huren, dus in Salta, in Mendoza én in Bariloche. De tussentrajecten doe je met nachtbussen (of vluchten, wat overigens ook behoorlijk prijzig is); dus Salta - Mendoza met een bus, etc. Een nachtbus scheelt je ook nog een overnachting in een hotel.

Vanuit Mendoza kun je Talampaya en Ischigualasto (twee schitterende parken in resp. La Rioja en San Juan) goed bezoeken. Handige uitvalsbasis is het dorp San Agustín de Valle Fértil in San Juan.

Afhankelijk van de tijd die je nog hebt in Bariloche, kun je daar de 7 meren bezoeken ten noorden van de stad en/of de ruta 40 volgen richting Esquel en Los Alerces nationaal park.

Overigens zou ik je ook adviseren bij aanvang van de reis iets langer in Buenos Aires te blijven, 1 dag is er kort en de ervaring leert dat zo´n intercontinentale vlucht er behoorlijk inhakt. Liever aan het einde 1 of 2 dagen minder in Buenos Aires…

Succes,

Jan

1 like

Bij Sunny cars betalen we hoe dan ook circa 1000 euro voor een Gol (Golf?) Of we hem nou in iedere stad afzonderlijk huren of in Salta ophalen en in Bariloche inleveren. De prijs is nagenoeg gelijk. Is dit een redelijk tarief?

Die “Gol” is inderdaad een VW “Golf”. Met zo´n 1000 euro betaal je absoluut de hoofdprijs, volgens mij zit daar verborgen toch een tarief voor drop-off in… ik heb hier tarieven voor 2 weken voor een Gol 5 deurs (met 3000 km vrij) voor ruim de helft van jouw 1000 euro… tarief geldig tot 20/12

groet,

Jan

Pas op Jan, een Gol is niet echt een Golf! Meer een VW Polo, erg basic dus (maar prima mee te rijden natuurlijk).

Overigens is www.avis.com.ar altijd een handige site om een indruk te krijgen van de prijs. Als je een Gol neemt voor 2 weken in oktober (maar maart zal wel weer duurder zijn natuurlijk) met 400km per dag, wat me voldoende lijkt, dan kom je al op zo´n 10.500 peso uit, incl. de net geen 6.000 peso (!!!) dropoff kosten.

Misschien is het handiger om het traject andersom te doen, omdat Bariloche soms goedkopere tarieven aanbiedt voor autohuur in mid/laagseizoen, omdat er enorm veel autoverhuurders zijn…

Maar bovenal ben ik het wel met Jan eens: huur ter plekke een auto en doe de tussentrajecten met de nachtbus.