mijn vriend en ik willen goed 3 weken door argentinie reizen, waarbij we in ieder geval de volgende plaatsen willen aandoen:
-Buenos Aires
- iguazu watervallen
- salta
- mendoza
- bariloche
- el calafate
- peninsula de valdes
Het liefst zouden we de gehele route met een huurauto willen afleggen. We weten dat het lange afstanden zijn, maar vinden het prettig onderweg ook veel te zien en flexibel te zijn. Nu hebben we voor €880,- een huurauto voor 3 weken gezien met onbeperkt aantal km. Is een dergelijke reis te doen of is het onmogelijk en beter deels te vliegen en voor een paar omgevingen een auto te huren?
Alle tips zijn welkom!
Hola Miranterry,
Heel stiekem denk ik dat je wat teveel hooi op je vork neemt…
Jullie route bevat heel wat kilometers!!
Zelf denk ik als je alles wilt zien wat vluchten moet inlassen.
Nu ken ik Salta en omgeving vrij goed en hier kan je je al vermaken een week tot 10 dagen…
Denk dat je moet voorkomen dat je dadelijk niet alleen maar in de auto zit.
Vergeet ook niet dat het jullie een heleboel energie gaat kosten “dit rondje”, het zou zomaar kunnen zijn om ergens een paar dagen te blijven omdat het daar mooi/leuk/interessant is, maar dat betwijfel ik met jullie schema…
Nogmaals of vluchten tussendoor inplannen, of een bepaald gebied goed verkennen is mijn mening…
Genietse van de voorbereiding, want het is mooi Argentinie!!
Saludos
Alex y Rijkje
San Lorenzo (Salta)
www.lacasahernandez.com.ar
1 like
Eens met Alex en Rijkje. Sterker nog, als je echt alles met de auto wil bezoeken en overal ook nog een nachtje wil overnachten is het simpelweg onmogelijk in 3 weken
Dus, vliegen en hier en daar een auto huren zou ik zeker aanraden. Je kan wat ideeën opdoen bij onze fly-drives, waarbij je een deel van Argentinië bezoekt en veel meer rust inbouwt dan van hot naar her te racen…
Als je per se alle plaatsen wil zien die je aangeeft, is het zelfs met binnenlandse vluchten al érg krap om dan ter plekke ook nog dingen te kunnen ondernemen/excursies te maken. Zoals Alex en Rijkje al zeggen heb je in de omgeving van Salta al gauw een week of meer nodig om écht van de regio te genieten.
1 like
Dat lijkt me duidelijk.:nod: We waren ook even vergeten dat de prijs voor benzine er ook nog bij komt, dan wordt het prijskaartje ook heel anders…
Op basis hiervan zouden we nu de volgende route willen doen:
11-9 vlucht naar buenos Aires
12-9 buenos Aires
13-9 bus naar iguazu
14-9 iguazu
15-9 iguazu
16-9 vlucht naar salta
17-9 salta
18-9 salta
19-9 salta
20-9 bus/vlucht mendoza
21-9 mendoza
22-9 bus/ vlucht bariloche
23-9 bariloche
24-9 bariloche
25-9 bariloche
26-9 bus naar puerto madryn
27-9 puerto madryn
28-9 puerto madryn
29-9 vlucht naar el calafate
30-9 el calafate
1-10 el calafate
2-10 el calafate
3-10 el calafate
4-10 vlucht naar buenos Aires en direct door naar nl
Is dit wel een haalbare route en wat adviseren jullie voor de reizen naar bariloche en mendoza?
Neem dan wel de rechtstreekse KLM-vlucht(kan op woensdag 11/9) of de dagvlucht van Iberia, zodat je de 11e nog ´s avonds aankomt en niet nóg een dag mist. Iguazú-Salta kan ook op de16e, maar de 20e is er geen directe vlucht Salta - Mendoza. Wel de 19e. Nachtbus zou kunnen, maar neem die dan de 19e, anders blijft er wel héél erg weinig tijd over voor Mendoza.
22e Mendoza-Bariloche kan ook. Let er wel op dat je ook direct de duurste vluchten hebt trouwens, SLA-MDZ en MDZ-BRC. Vanuit Bariloche kan je met de nachtbus (alleen klasse Cama, geen Cama Suite) naar Puerto MAdryn, iedere dag. Maarrrr, er zijn geen vluchten van Trelew (Puerto Madryn) naar El Calafate, tenzij je met LADE wil vliegen en dat wil je niet 
Ik zou het schema iets anders doen en Mendoza overslaan of een dagje minder in El Calafate doorbrengen:
11-9 vliegen naar BUE, zelfde schema tot 18-9
19-9 met huurauto naar Tilcara
20-9 Tilcara (of Purmamarca)
21-9 terugrijden naar vliegveld Salta, vlucht naar Trelew via Buenos Aires (vertrekt om 13:20, dus tijd genoeg om terug te rijden)
22-9 Puerto Madryn
23-9 Puerto Madryn, ´s avonds (21:00 geloof ik) nachtbus naar Bariloche
24-9 Aankomst Bariloche
25-9 Bariloche
26-9 Bariloche
27-9 Bariloche
28-9 Vlucht naar El Calafate (rechtstreeks)
29-9 El Calafate/El Chaltén
30-9 El Calafate/El Chaltén
1-10 El Calafate/El Chaltén
2-10 El Calafate/El Chaltén
3-10 Vlucht naar Buenos Aires, nog 1 overnachting om eventuele problemen (stakingen, technische problemen) er niet voor te laten zorgen dat je je internationale vlucht mist!
4-10 Retourvlucht
Ben je ook nog wat goedkoper uit dan met je eigen schema en heb je nét wat meer rust.
Je gaat overigens wel erg vroeg in het seizoen (wellicht kan je boven in het skigebied van Bariloche nog net skiën!). Okt/nov is wellicht een wat betere tijd. Als je ietwat flexibel bent met je data, op vrijdagen rijdt de Tren Patagonico tussen San Antonio Oeste (3 uur met de bus vanaf Puerto Madryn) naar Bariloche, een leuke belevenis waar je heel wat minder toeristen zal tegenkomen. Wel kiezen voor een tweepersoons camarote. Tussen Bariloche en San Antonio kan ook (op maandag), maar dan kom je midden in de nacht/heel vroege ochtend aan in San Antonio, dus dat is logistiek wat minder handig.
… wow gratis en voor niks dit advies!!
Had zelf ook Mendoza eruit gelaten (makkelijk praten achteraf, maar toch is het zo…)
Veel plezier!!
Alex y Rijkje
Dank jullie wel voor alle hulp!
We hebben alleen nog een vraagje. We willen toch een aantal afstanden met de bus gaan doen. Nu vroegen we ons af of het ook mogelijk is om vanuit bariloche met de bus direct naar el chalten te gaan. Of kan dit alleen via el calafate? We lazen ergens iets over taqsa?
Je kunt even op plataforma10 kijken, had ik zelf al even gedaan maar dat kan niet rechtstreeks heb ik gezien.
Maar het is wel een handige site voor jullie verdere bus reizen.
Kijk ook even op deze topic, staathierboven ergens.
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=91193