Je kunt in drie weken perfect een rondreis door Midden- en Noord Argentinië doen (Buenos Aires, Iguazú, Salta, Córdoba of Mendoza, Buenos Aires). Een prachtig rondje vol natuur & inheemse cultuur. Houd er wel rekening mee dat het in december volop zomer is, dus flink warm, vooral in het noorden.
Als je de hitte wilt ontwijken kun je beter naar het zuiden afreizen (Patagonia), dit is echter weer een duurdere regio en kan zelfs erg fris zijn in de zomer.
Het huren van een auto is prima te doen, echter de afstanden zijn enorm en de wegen zijn absoluut niet vergelijkbaar met de Hollandse snelwegen. Ik raad onze klanten altijd aan met een huurauto in een kleine week een gebied te verkennen, bijvoorbeeld Salta/Jujuy of Córdoba/Mendoza. Je zou ook van Salta naar Mendoza kunnen rijden met een huurauto (erg de moeite waard), maar dan heb je hoge drop-off kosten in Mendoza. Dus ik zou tussen de diverse bestemmingen gewoon kiezen voor óf vluchten óf de uitstekende nachtbussen.
Mocht je meer willen weten stuur dan even een privé-bericht.
Ik sluit me volledig aan bij Jan. Het noorden en midden zijn prima met de auto te doen (kijk voor ideeën ook eens op www.tipica-reizen.nl/pagessite/flydrive.html), terwijl je het in Patagonië beter met binnenlandse vluchten kan doen vanwege afstanden en beroerde kwaliteit van de wegen. Overigens is Bariloche bijvoorbeeld juist weer een geweldige omgeving om met een huurauto te verkennen. Je zou dus een leuke combinatie kunnen maken met autohuur in het midden/noorden en dan nog een bezoek aan bijvoorbeeld de Península Valdéz of El Calafate.
Beste sandraparijs,
Kijk eens naar website www.caviereswines.com
Hans, een Vlaming, heeft er een heel aangenaam gastenverblijf nabij Mendoza, midden de wijn- en olijfgaarden.
Zijn e-mail posada@caviereswines.com
Groetjes
Fredyd