3 maanden Argentinië

Het is mijn droom altijd al geweest om te reizen en nu mijn relatie over is, heb ik daar natuurlijk alle tijd voor.
Ik ben op het idee gekomen om 3 maanden te gaan reizen. In de eerste instantie naar Argentinië, eventueel nog meer Zuid-Amerika (ligt aan de tijd die ik heb).
Ik heb voor 3 maanden gekozen, omdat ik niet al te lang weg kan (qua financiën). En dan wil ik vertrekken op 1 februari, dat komt waarschijnlijk qua werk het beste uit. Ik wil dan 2 maanden onbetaald verlof gaan aanvragen, en 1 maand betaald (vakantiedagen).
Ik ben me al enigzins aan het verdiepen in Argentinië, maar waar kan ik nu beter terecht dan hier?
Dus, wat moet ik echt zien/doen in Argentinië? Is alles goed te bereizen met de bus/trein? Wordt autohuur aangeraden? Hoe zijn de wegen?
Hoe zijn de prijzen in Argentinië, voor bijvoorbeeld benzine en ho(s)tels?
Anyway, alle tips etc zijn welkom!

als je in februari vertrekt zou je het beste in het zuiden kunnen starten vanwege het klimaat, en dan zou ik ook meteen het chileense deel van patagonie meepakken met name torres del paine en de carretera austral en dan kun je ter hoogte van puerto montt weer oversteken naar bariloche mits de vulkaan een beetje meewerkt.
van de rest van argentinie weet ik (nog) niet zo erg veel.
autohuren is goed te doen maar als je de auto niet op dezelfde plaats weer inleverd als waar je`m ophaalde moet je een enorm bedrag extra betalen afhankelijk van de afstand.
bussen is ook goed te doen maar je kunt ook overwegen om een enkele keer een binnenlandse vlucht te nemen omdat de afstanden soms erg groot zijn.

Als je je in die drie maanden beperkt tot Argentinië zou ik adviseren alles met bussen en nachtbussen te doen. Treinen bestaan niet, vliegen is relatief duur.

Het opnoemen van hoogtepunten is lastig, dat is gewoon té veel. Probeer ook eens van de gebaande paden af te wijken is mijn advies, dus bezoek bijvoorbeeld ook eens provincies als La Rioja, Catamarca, Chaco of Entre Rios, het authentieke Argentinië waar je nog maar zeer weinig toeristen tegen komt.

De brandstof is redelijk betaalbaar voor een Nederlander, ik betaal aan de pomp voor een liter super benzine nu zo´n $ 5,20 (minder dan een euro). Hostels zijn er in overvloed te vinden, prijzen heb ik niet actueel.

Succes, maak er een mooie reis van,

Jan