3 maanden rondreizen door Argentinië - beste reistijd?

Hallo allemaal,

Ik wil graag volgend jaar zo’n 3 maanden rondreizen door Argentinië en ben me uiteraard al aan het inlezen, maar ik lees nogal verschillende suggesties van websites over wat de beste reistijd zou zijn. Gelet op het klimaat zou november, december en januari goed zijn, maar de kosten dan erg hoog. Hoe zou bijvoorbeeld februari, maart en april zijn? Of maart, april, mei?

En kan ik over het algemeen het beste in het zuiden of noorden beginnen of moet ik dat meer laten afhangen van het weer?

Bedankt alvast voor jullie advies!

In het zuiden is het voor- t/m najaar (nov t/m maart) hoogseizoen en alhoewel het dan inderdaad wat duurder is in Patagonië zou ik er toch voor kiezen in die maanden die kant op te gaan. De rest van het jaar is het té onguur.
Voor wat betreft het centrale en noordelijke gedeelte van Argentinië: eigenlijk is het daar altijd prima weer, (zeer) warme zomers, heerlijk voor- en najaar, en zonnige winters (met ´s nachts af en toe nachtvorst).
Jouw suggestie van nov t/m januari is zo slecht nog niet, je moet tegen de hitte kunnen want dec/jan zijn soms echt ondragelijk warm, vooral in de grotere steden als Buenos Aires of Córdoba.
Februari t/m april zou ook kunnen, dan begin je in Patagonië en doe je maart/april in de rest van het land. Ik woon in Córdoba (centraal Argentinië) en het weer hier in het najaar is heerlijk.
Suerte, maak er een mooie reis van en zorg dat je een beetje Spaans spreekt, dat maakt het een stuk leuker.

groet,
Jan

Veel dank voor je informatie Chenque! Ik ga nog eens goed nadenken over de reisperiode en in ieder geval wat extra opzij leggen voor het geval ik in het hoogseizoen naar het zuiden ga lol2

Wij zijn in maart-april geweest. 15 maart gestart in Ushuaia en de rest van Patagonie en vanaf 1 april meer het noorden van Argentinie. Voor Patagonie was het weer toen nog steeds meer dan OK, in het noorden was het draaglijk warm, ideaal dus :slight_smile:

1 like