Ik ga voor 3 maanden rondreizen in Zuid Amerika, van Peru naar Argentinie . Ik verwacht half mei te beginnen in Argentinie en wil er in ieder geval een maand voor uittrekken.
M’n zusje is net terug maar zij spreekt geen spaans ( ik wel) en heeft zich helemaal scheel betaald voor het zuiden. El Calafate, Ushaia etc. Ze vond de perrito morreno wel fantastisch maar de tijd en het geld niet waard.
Mijn vraag is, hoe zijn jullie ideeen hierover? Kan het ook op een goedkopere manier? Vluchten van Lan zijn ook nog vrij prijzig zag ik…
Ik plan niet alles van te voren maar wil wel alvast een beeld hebben. Ben een echt natuurmens, hou ook van intrigerende steden maar zit liever op mn paard.
Ik denk er nu over om vanuit Bolivia gelijk naar beneden te zakken naar Salta, La Rioja, Tucaman, Mendoza…Puerto Madryn en Valdes wil ik absoluut heen…dan BA en als laatste Iguacu… Vanuit Iguacu de grens over naar Iguacu Brazilie…vandaar uit kan ik namelijk een stuk goedkoper terug vliegen naar Nederland en het scheelt me weer een busreis.
Hebben jullie hier misschien nog ideeen over/ tips?
Het zuiden van argentinie oftewel patagonie is prachtig en je kunt er wekenlang hiken als wil maar volgens mij begint het aardig koud te worden tegen de tijd dat jij daar wil zijn. Dit zou ik even checken.
Zoniet dan absoluut doen. Als je wil vliegen dan is dit meestal goedkoper vanuit chili (met LAN Puerto montt - punta arenas bijv.)
Je kunt ook bussen maar dit is in argentinie saai en in chili tijdrovend maar mooi.
Peninsula valdez is alleen interessant als het walvisseizoen is zeggen ze.
Als je nog nooit gletjers hebt gezien is perito moreno echt indrukwekkend.
Wel een beetje toeristisch.
Als je van bolivia naar salta gaat wil ik je echt aanraden om dit per jeep via uyuni en san pedro de atacama te doen. Dit is een van de mooiste tochten die je kunt doen in zuid-amerika.
succes.
Ik vond Patagonie en Tierra del Fuego echt prachtig. Het is inderdaad wel wat duurder dan de rest van Argentinie, maar alsnog vond ik het wel betaalbaar. De Perito Moreno is prachtig en ook Torres del Paine is erg mooi. Zeker als je van natuur houdt is dit hele gebied echt een aanrader! Alleen ben je inderdaad wel op een verkeerd tijdstip in Argentinie… Momenteel is het de beste tijd om het zuiden te bezoeken. Het schijnt dat er buiten de zomermaanden om een stuk minder vervoer is en ook een stuk minder accommodatie en tours etc… Wel moet het goedkoper zijn in het laagseizoen, dus dat is dan weer een voordeel!
Aerolineas Argentinas en LAN hebben best redelijke tarieven voor vluchten naar het zuiden. In het zuiden kun je trouwens ook perfect met de bus reizen!
Nu is de keuze aan jou… Succes met de voorbereidingen en alvast een hele fijne reis toegewenst!