Tips Patagonië heel erg welkom!

Hoi Allemaal!

Ik heb net besloten door welke landen ik wil reizen in Zuid-Amerika :vrede:. Ik begin in Argentinië (alleen), daarna Peru, Colombia en eindigen met een maandje surfen in Bonaire. :smiley:
Ik heb een maand voor mijn Argentinië avontuur en ik ben heel enthousiast over Patagonië. Ik heb er nog vrij weinig informatie over verzameld en nog geen idee waar ik precies heen wil en of het realistisch is qua kosten. Toen ik mijn ouders enthousiast liet weten dat ik zondag ga boeken vroegen ze wat ik allemaal al gepland had etc. Niet zo veel dus :so: Ik denk dat ik maximaal 1000 euro kan uitgeven tijdens Argentinië. Ik vertrek begin april. Een paar vraagjes:

• Waar heen te gaan in patagonië ?
  • Waar kan ik het beste heen vliegen?
  • Hoe het handigst van airport naar bestemming Patagonië?
  • Of is het handiger om te beginnen in Noord-Argentinië, dan naar zuid te reizen en vanaf daar naar Peru?
  • Zijn dagtrekkingen makkelijk zelf te doen? Ik heb zelf alleen nog ervaring met dagtrekkingen in de pyreneeën die we toen gewoon zelf deden en dat beviel erg goed.
  • Weten jullie nog meerdaagse trekkingen die te betalen zijn? Hierbij denk ik dan aan rond de 100 euro voor 2/3 dagen.
  • Verder nog tips voor mooie bestemmingen in Argentinië?

Zou heel erg helpen als iemand wat antwoorden heeft voor mij :slight_smile: Ondertussen ga ik zelf weer op onderzoek uit

joeee! :smiley:

Even heel kort door de bocht en je wilt het vast niet horen, maar:
1 maand Patagonie+Maximaal 1000 euro+Alleenreizend (dus alle kosten 100% voor jou) = onmogelijk. Ik zou dan liever gewoon in Peru beginnen, dat is betaalbaarder. Aan de andere kant, april is nog ver en de komende crisis in Argentinië volgens mij wel redelijk dichtbij, dus wie weet is het in april weer allemaal betaalbaar :stuck_out_tongue:

Mocht je het gaan doen, dan zou ik in het zuiden (Ushuaia of El Calafate) beginnen, omdat je al dik in de herfst zit en het zeker in Vuurland al flink kan sneeuwen.

Dansen op een “vulkaan” zo is het,goed gezien :bang:

[quote=“Flipsen_NL, post:2, topic:154713”]

Even heel kort door de bocht en je wilt het vast niet horen, maar:
1 maand Patagonie+Maximaal 1000 euro+Alleenreizend (dus alle kosten 100% voor jou) = onmogelijk. Ik zou dan liever gewoon in Peru beginnen, dat is betaalbaarder. Aan de andere kant, april is nog ver en de komende crisis in Argentinië volgens mij wel redelijk dichtbij, dus wie weet is het in april weer allemaal betaalbaar :stuck_out_tongue:

Mocht je het gaan doen, dan zou ik in het zuiden (Ushuaia of El Calafate) beginnen, omdat je al dik in de herfst zit en het zeker in Vuurland al flink kan sneeuwen.[/QUlOTE]

Hmm had idd al ondervonden dat meerdere dagen trekkingen heel erg duur zijn. Maar zou het ook niet te doen zijn als ik zelf gewoon dagtrekkingen maak? Of is dat überhaupt niet verstandig? Ik zag namelijk verder wel goedkope hostels en bussen en vliegticket naar Buenos Aires viel ook mee.
Was trouwens ook zeker geen maand pategonie van plan. Dacht aan een/twee week.

Raad je verder sowieso Argentinië af met dit budget? En wat voor budget zou je aanraden?

Ik zou vanuit BsAs naar el Calafate vliegen voor de Perito Moreno en eventueel wat trekkings daar en in El Calafate. Puerto Madryn overslaan in april zijn er toch geen walvissen dacht ik. Dan vanaf El Calafate door naar Bariloche, prachtig daar en omhoog naar Mendoza (wijn) en dan eventueel via Cordoba richting Salta en omgeving, naar mijn mening het beste stukje Argentinië. Dan zit je al richting Peru en het weer is beter. Hostels, hotels kunnen wel goedkoper zijn, het reizen maakt het duur. Dan heb je wel 2 weekjes vol!

Beste Gallina,

Bedankt voor je tips! Waarom adviseer je om vanuit BA naar Calafate te vliegen? Een direct vlucht is volgens skyscanner mogelijk en een stuk goedkoper!

Hi Marlinde, vanuit Amsterdam vlieg je altijd via Buenos Aires hoor, misschien heb je niet goed gekeken of ben ik abuis?
Welke vliegmaatschappij is dat dan?

onee, ik heb idd niet goed gekeken! haha mijn fout. 8)