Heeft iemand tips voor het zuiden van Argentinië? Ik ga half januari volgend jaar weer 5 weken naar Argentinië en wil nu richting Patagonië. Wat is handig eerst naar Puerto Madryn, Bariloche en dan naar Ushuaia of eerst Bariloche en dan Puerto Madryn en dan verder…? Welke plaatsen zijn verder leuk en wat moet ik zeker zien? Als ik daarna nog naar Chili wil (ik weet niet of ik dit ga redden in vijf weken) welke route is dan aan te bevelen? Tips voor hostels zijn ook welkom!
Als je Patagonië beter wilt leren kennen is het ook erg leuk om buiten de geëffende paden te gaan: massaal zijn Puerto Madryn, El Calafate, El Chaltén, Torres del Paine. Maar er is zoveel meer moois, bijv. het Bosque Petrificado in Sarmiento, El Bolsón & Lago Puelo, Esquel (NP Los Alerces), Lobería Monte León (in de Bahía Grande), Bahía Bustamente, NP Perito Moreno, etc.; je moet alleen de tijd hebben, over land reizen in Patagonië is een kwestie van veel geduld…
Ja via andere reisorganisaties kun je een hoop gratis informatie inwinnen:).
Zelf ben ik ook van plan in 2011 door Patagonië te reizen. Waarschijnlijk wordt dat rond Mei/Juni. Is dit gebied dan bereisbaar? Welke periode is anders aan te raden? Bijvoorbeeld met het oog op de kou en de Walvissen.
Zijn hier trouwens ook bepaalde excursies aan te bevelen?
Wij zijn van plan om in maart te reizen naar en in argentinie. Ook in het zuiden. Ik was van plan om vanaf BA naar Ushuaia te vliegen, dan met de bus naar Torres del Paines en verder naar El Calafate. Om vervolgens weer te vliegen naar Bariloche. Ik heb op internet helaas nog geen reizen kunnen vinden van Ushuaia naar Torres en dan weer naar El Calafate.
Iemand tips???
@Koenemans: Mei/juni is het absolute laagseizoen in Patagonië, dus echt aanraden zal ik het niet. Walvissen komen in juli/augustus pas, pinguins zijn er ook niet meer in Punta Tombo. Veel excursies bij de gletsjers zijn slechts 1x per 2 dagen of gaan zelfs helemaal niet door (Big Ice en minitrekking) en veel onderkomens zijn ook gesloten. Qua bussen zal er ook minder rijden en de wegen kunnen slecht begaanbaar zijn ivm sneeuw. Wél weer een uitdaging natuurlijk :vak01:
@Sabine: Bussen vanuit Ushuaia naar Puerto Natales/Punta Arenas en Torres kan je in maart ook wel ter plekke enkele dagen van tevoren reserveren (bijvoorbeeld als je aankomt in Ushuaia). Er gaan ook dagelijks bussen van Punta Arenas naar El Calafate, geen punt.
Hou er rekening mee dat de vlucht El Calafate-Bariloche de duurste vlucht in Argentinië is volgens mij. Je bent ruim 220 euro kwijt voor een enkele reis!
Maar ik begreep ook dat een busreis hiertussen ook niet erg meevalt
Per bus van El Calafate naar Bariloche moet langs de Atlantische kust, nogal een omweg en zeer tijdrovend. Dat verklaart tegelijkertijd en helaas de hoge prijs voor de vlucht ben ik bang…:slywink: