Tips voor reis Patagonie

Na veel lezen op internet zie ik door alle posts en informatie bijna het bos niet meer…
Volgende week gaan wij van Santiago naar Mendoza en op 9 november willen we graag vanaf Mendoza naar het zuiden van Argentinie vertrekken. Indien mogelijk willen we graag Bariloche, el Calafate, Ushuaia en Puerto Madryn aandoen.

Ik begreep dat de reis tussen Bariloche en el Calafate niet goed per bus te doen is?
Eigenlijk wilden wij ook graag proberen te duiken in Ushuaia of Puerto Madryn. 23 november is ons appartement in BA gereserveerd.
Wie heeft er dus tips voor onze reis van 9 tot 23 november?
Alvast bedankt voor de reacties EN het handige busschema

Hola Karin,

Inderdaad is het traject Bariloche - El Calafate een langdurige busreis via de oceaan. Het schijnt ook via de ruta 40 te kunnen (alhoewel ik die variant zelf niet ken met het opnebaar vervoer).
Voor rest, éénmaal in het zuiden van Patagonië, zijn de afstanden redelijk goed te doen met een bus. Houdt wel rekening met lange reistijden. Daardoor is het pakken van enkele binnenlandse vluchten nog niet zo´n slecht idee.

Over duiken in Puerto Madryn: hier een artikel gevonden dat je misschien verder helpt: Diving in Puerto Madryn
Zelf heb ik nog nooit gedoken in Argentinië, dus helaas weet ik er weinig van.

groet & succes,

Jan

Als ik het goed begrijp reis je helemaal naar patagonie en ga je niet naar de 2 mooiste parken namelijk torres del paine en los glaciares.
Ik zou eerder Ushuaia laten vallen want hier is niet veel te beleven behalve flinke hikes en naar deze 2 parken gaan, je bent er dan toch vlakbij.
Als je snel een betaalbaar naar het zuiden wil moet je een binnenlandse vlucht in Chili nemen. In Argentinie op el calafate vliegen is onbeschoft duur. Puerto Montt- Punta Arenas is goed te doen.
Dan kun je nog mooi pinguins kijken op isla magdalena en dan door naar Puerto natales voor een tocht door torres del Paine. (must)
Succes.