Hallo!
Vanaf eind januari tot eind juni ga ik rond gaan trekken door Zuid-Amerika. Het noorden van Argentinië en Bolivia wil ik in ieder geval zien. Ook wil ik graag een maand vrijwilligerswerk doen en misschien een Spaanse cursus in het begin. Daarom wil ik beginnen in Buenos Aires. Ik wil graag ook wel werken, Wwoofen lijkt me leuk.
Ik twijfel nog over mijn route. Ik heb natuurlijk een best lange tijd om te reizen, dus er is wel wat mogelijk. Om een deel van Patagonië aan het begin te doen (Perito Moreno, Torres del Paine, zuidelijk deel Carretera Austral lijken me mooi) lijkt me namelijk geweldig, maar wordt denk ik wel duur. Heeft iemand ervaringen met op de heenweg bussen naar Patagonië en op de terugweg via een stuk Argentinië en Chili met de bus weer naar het noorden te gaan? Dan wil ik via Bariloche naar Santiago - Mendoza - Cordoba -Salta - Cafayate - Salta - San Pedro de Atacama?? - Eduardo Avaroa National Reserve - Uyuni - Sucre - Samaipata - La Paz - Corroico - Titicacameer
Daarnaast weet ik het nog niet zeker over het einde van de reis. Een retourticket naar BA (vanuit Bolivia dan weer terugreizen naar Argentinië via de Iguazú) is volgens mij wel een stuk goedkoper dan terugvliegen vanuit Bolivia. Doorreizen naar Peru is dan wel een alternatief, maar ik vraag me af of dit niet heel veel reizen wordt. Ik wil wel op de plekken waar ik verblijf steeds een dag of 5/6 blijven, zeker in Bolivia.
Als jullie verder mooie tips hebben voor plekken en excursies die ik niet moet overslaan, ik hoor ze graag!
Alvast dank!
Jelmer