Buenos Aires-Bariloche-via Patagonie/ Chili Naar Peru...tips??

Hallo mensen,

na eerder nog een berichtje te hebben geplaatst met ander soort plannen ben ik nu over het volgende aan het nadenken:
Ik wil eind November waarschijnlijk naar Buenos Aires vliegen en vanuit daar met de bus naar Bariloche reizen. Ik wil tot in de loop van maart blijven om een cursus Spaans te doen en vrijwilligerswerk.
Hierna wil ik graag door Patagonië reizen en graag zo’n beetje de highlights afgaan, in ieder geval zeker naar het Torres del Paine. Daarna wil ik waarschijnlijk vanaf Puerto Natales met de bus naar Santiago en vandaar naar Lima vliegen of Cusco (het is de bedoeling om begin April in Cusco te arriveren).

Hebben er mensen tips over:

-hoe ik mijn reis door Patagonië het best kan inrichten? Is eind maart echt nog geschikt of loopt het dan al voornamelijk op zijn eind daar (of in ieder geval ver in het zuiden)? Welke plekken kan ik het beste vanuit de Argetijnse kant bezoeken? Kan ik het beste eerste vanuit Argentinië helemaal naar onder, daarna oversteken naar Chili en vanuit daar bijvoorbeeld een trekking maken door het Torres del Paine?
Is dat allemaal goed ter plaatse te boeken? Heeft iemand tips over organisaties e.d? Ik wil wel graag met een groepje/ gids mee. Hoeveel tijd zou ik hiervoor uit trekken? 2 weken? of meer/ minder. Ik hoef er geen weken rond te dolen maar ik wil wel graag de tijd hebben om het moois goed te bekijken. Ik ben niet van plan met een tentje te gaan dus wil bij trekkings gewoon graag in hutten slapen of iets dergelijks.

-De reis van Puerto Natales (neem ik aan) naar Santiago, goed te doen met bus? Klopt het dat dat zo’n 20 uur is? Is dat ter plaatse te boeken of beter reserveren? Ik wil graag met de bus zodat ik ook nog wat van Chili zie, maar vanaf Santiago naar Cusco wil ik waarschijnlijk vliegen. Zijn dit erg dure vluchten en hoe gaat dat met boeken?

-Over mijn verblijf in Bariloche en Peru kan ik een aardige inschatting maken van de kosten. Voor de reis daartussen vind ik nog moeilijk. Vooral omdat ik niet zeker weet hoe ik het beste de reis door Patagonië kan inrichten. Ik hoef niet superdeluxe maar zoals gezegd ga ik niet zelf in mijn tentje zitten en wil ik waarschijnlijk wel mee gaan met een of combinatie van verschillende georganiseerde tochten.

Heeft iemand ervaring in dit gebied dan hoor ik het graag. Ik heb al veel gelezen in andere topics dus vraag me op het moment voornamelijk af over de hoe die reis te organiseren omdat ik niet zoveel inzicht heb in afstanden en dergelijke. Ook vroeg ik me af of er eind maart al de kans bestaat dat het bijvoorbeeld moeilijk is de bergen over te steken per bus (naar Chili).

Zijn er nog verdere tips of adviezen voor deze route, zeer welkom en alvast bedankt!

Groetjes Ingeborg

Hoi Ingeborg,
Wij waren medio/eind maart in Patagonië en niets geen problemen gehad met het weer. Ook daar schijnt door het klimaat de winter steeds wat later in te vallen. Voordeel in dit naseizoen is dat het niet zo druk is met toeristen. Onze reis begon in Ushuaia. Vandaar met de bus naar Punta Arenas en vandaar met de bus naar El Calafate. Als je hier gegevens van wilt, laat het dan maar even weten. Dit waren luxe touringcars met lekker veel beenruimte en verstelbare stoelen. Heel relaxed.

Hallo Ingeborg,
Heb me zojuist aangemeld bij deze site en zie je bericht en reisplan. Ik zit vanaf 18 oktober in BA en ga na daar een maandje te zijn geweest ook richting Patagonie en vandaar via Chili naar Peru. Ongeveer hetzelfde reisplan dus, maar heb ook nog niet zo veel informatie. Als ik wat hoor, wil ik je wel informeren en andersom zou ik van jou ook graag goede tips en nuttige informatie ontvangen.
Saludos cordiales,Albert.

Hallo Ingeborg, zie nu dat jouw bericht van 2 jaar geleden is…klopt toch he? Hoe is je reis uiteindelijk gegaan en heb je nog tips voor me?
Groet, Albert.

Hola Albert,
Je kunt misschien beter hier je vragen stellen, maar er staan al heel veel tips voor je denk ik.
Chau, Gallina

http://www.wereldwijzer.nl/forum/argentinie-forum

1 like

Met de bus naar Bariloche? Ik zag net een prachtige documentaire over de trein daarheen, KLIK HIER: Future Express. Het ging vooral over het dictatoriale verleden en de vele verdwenen mensen, maar je zag ook veel van het uitzicht van die reis, en hoe de trein er van binnen uitziet (net een reis terug in de tijd).

Ja ook gezien en zelfs opgenomen, was weer goed voor mijn Spaans. Lijkt me ook geweldig om met de trein de reizen. Wel met met een Camabus van Buenos Aires naar Iguazu gereisd, waarvan een groot deel bij daglicht. Prachtig landschap.