Patagonie in oktober

Hallo,

Ik plan een 3 weekse reis doorheen Patagonië met ongeveer volgend schema:

  • 3-4 dagen Buenos Aires
  • trein naar Bariloche, 3 dagen, iets doen met de meren en sneeuw
  • Bus naar Puerto Madryn/penisula valdez, 2-3 dagen, whale spotting, iets met pinguïns
  • Bus naar Perito Moreno/El chalten/El calafate, 3-4-5 dagen, gletsjer bezoek, meerdaagse trekking
  • Bus naar Ushuaia, 3-4 dagen, tierra del fuego wandeling, zeiltochtje
  • vlucht naar Buenos Aires

Programma zou rond de 3 weken moeten liggen.
Deze route heb ik zelf zo gedaan, paar jaar terug in februari.
Maar wat ik mij afvraag, zijn deze streken de moeite waard om te bezoeken in oktober?
In februari was het daar zomer natuurlijk… Nu zal het late winter zijn daar.

Nog andere tips die interessant zijn?

bedankt!

Groeten, Koen

Hoewel het in oktober nog knap koud kan zijn, kan je ook prima lenteweer treffen. Kwestie van geluk hebben, de meeste reizen beginnen in oktober, tot feb/maart normaal gesproken.

De trein naar Bariloche vanuit Buenos Aires? Succes, maar dat gaat niet lukken hoor :slight_smile: Beter neem je de bus naar Pto Madryn voor een bezoek aan de Peninsula Valdez (walvissen) en Punta Tombo (pinguins). Dan de bus naar San Antonio Oeste om daar op de Tren Patagonico te stappen naar Bariloche. Om in El Calafate te komen is het echt een stuk comfortabeler om te vliegen, dan de tweedaagse busreis… Punt is dat ik niet weet of er nog tickets verkrijgbaar zijn voor een camarote in de Tren Patagonico in oktober.

Je reis komt bijna geheel overeen met onze individuele Patagonië en Vuurlandreis (behalve dat daar meer wordt gevlogen), dus voor ideeën over je reisschema en excursies kan je ook eens kijken op onze website. Desgevraagd maken we natuurlijk graag een offerte op maat voor je :chin:

He bedankt!

leuke tips, maar het is een groepsreis en we proberen het zo duurzaam mogelijk te houden…
dus binnenvluchten zitten er zo weinig mogelijk bij…

Bedankt!
Ik kan verder!

Groetjes,
Koen