Patagonië

Hallo,
Ik ben van plan volgend jaar oktober door Patagonië te gaan reizen (omdat ik tegen die tijd hoop de rest van Argentinié al zoveel mogelijk gezien te hebben). Alleen vraag ik me af wat goedkope reisaanbieders zijn om daar rondreizen te doen, of je het makkelijk alleen kan doen (vrouw, 24 jaar) en hoeveel weken ik ervoor uit zou moeten trekken.
Zelf zat ik te denken aan zo’n drie weken, zoveel mogelijk per bus (als dat mogelijk is) te doen en sowieso naar Ushuaia te gaan, Bariloche, Perito Moreno hoort er bij en ik zou graag walvissen/orka’s spotten bij peninsula Valdes. Mis ik dan nog iets en valt dit allemaal te combineren? Tips zijn heel erg welkom!

Er zijn geen goedkope reisaanbieders, want Argentinie en dan met name Patagonie en Vuurland, is gewoon enorm duur. Daarbij krijg je ook nog het probleem dat hotels vaak gewoon een tweepersoonskamerprijs rekenen voor alleenreizenden, dus ik zou sowieso aanraden om in hostels te overnachten als je dat geen probleem vindt.

Bussen door Patagonië kan, maar is niet zo luxe als in het midden en noorden van het land. Veel minder diensten, die ook nog eens slecht op elkaar aansluiten. Maar als je daar niet bang voor bent en je erop instelt dat je misschien eens een bus mist of ergens noodgedwongen moet overnachten is het wel te doen.

Succes!