Patagonië bereizen

In november gaan we met twee personen naar Argentinië. We vragen ons af of Patagonië goed met de bus is te bereizen. Van Puerto Madryn richting Ushuaia en dan via het westen (El Calafate) terug naar het noorden (Bariloche). Een andere optie is het huren van een eenvoudige auto. Geen idee of je daarmee hetzelfde rondje kunt maken wb de toestand van de wegen? Huren en terugbrengen in Trelew. Iemand ervaring?

Ik denk dat jullie je even wat beter moeten inlezen… Een rondje Patagonië met de huurauto? lol2 Argentinië is het 8e land ter wereld qua grootte en Patagonië beslaat daar een heel groot deel van. Je hebt stukken waar je 2 of 3 andere auto´s per dag zal tegenkomen. Leuke plaatsjes op de route? Vergeet het maar, de dichtstbijzijnde stad hier is Neuquén en dat ligt op 5 uur rijden. Halverwege heb je dan nog een paar huizen in het gehucht Piedra del Aguila en dat is het.

Qua bussen is het ook lastig, maar het kan. Hou wel rekening met overstappen, bussen die niet op elkaar aansluiten en alleen Cama of Semi-cama bussen, dus geen luxe van Cama Suite…

Om een idee te krijgen, zelf ben ik een paar maanden geleden van Bariloche naar Puerto Madryn gereden met de auto. Een betrekkelijk “klein” stukje en in het noorden van Patagonië waar de wegen over het algemeen nog goed zijn: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=139663

Hoi,

Dank voor je bericht.
We hebben ons goed ingelezen en hebben een maand de tijd om het “rondje” te maken.
Ik heb de link van jullie tocht gezien. Leuk!
Gezien de toestand van de wegen zal het wel de bus worden waarmee we reizen.
Ank