Beste allen ,
Ik ben nieuw op dit forum dus vergeef het mij als ik domme vragen stel !
Graag hadden wij uw mening over haalbaarheid , tips en goede raad .
Wij (vier volwassenen ) plannen een reis door Argentijns en Chileens Patagonie .
Van half november tot half december ( 5 weken ) om de zomervakantiedrukte te vermijden !
De planning is de volgende :
Vlucht naar Buenos Aeros – enkele dagen in de stad
Busreis naar Puerto Madryn
Auto huren om de reis voort te zetten met de huurauto .
Bezoek Peninsula Valdez .
Langs kust naar zuiden ( is dit de moeite waard ?)
Naar El Calafate :
Bezoek PN Torres Del Paine (trektocht ) - na brand ?? –
Bezoek PN Los Glacieres
Via ruta 40 naar Perito Moreno(stad) en via Lago General Carrera naar Chili .
Daarna via de Carretera Austral naar Chaiten .
Daar de boot op naar Peurto Mont
Of via Isla Chiloe ( Is het de moeite waard en is er tijd genoeg?)
Dan via de meren (Ferry) Lago Todos los Santos en Lago Nahual Huapi naar San Carlos de Bariloche waar we de auto terug inleveren ?
Daarna de bus naar Santiago
Graag jullie advies - zeker over het huren van een auto (4X4) waarmee we kunnen reizen in de twee landen en inleveren op een andere plaats – wel allebei in Argentinië . Of is dit een waanzinnig idee ?
Dank voor de moeite
Koen Franck
Belgie
De reis langs de kust zal niet interessant zijn, maar saai en ellendig lang.
Zou je niet van Puerto Madryn via Bariloche naar Puerto Montt rijden en daar een retourtje boeken naar Punta Arenas, en vandaaruit patagonie bezoeken. Je mag met je wagen toch niet rondscheuren in de parken. Dit kun je net zo goed per bus doen. Scheelt je een hoop geld. Vliegen in Chili is ook stukken goedkoper als in Argentinie.
Ik zou ook het stuk naar Puerto Montt bussen en bij terugkomst in Puerto Montt een auto huren om het merengebied van Chili te verkennen.
Dit gebied leent zich erg goed voor een eigen auto. Er zijn hier veel parken die met de bus moeilijk te bereiken zijn.
Het is maar een idee.
Probeer vanaf Puerto Madryn naar Bariloche te gaan met de Tren Patagonico (vertrek op vrijdagavond vanaf San Antonio Oeste). Zie topic verderop hier op het forum. Beslist een aanrader.
Van Bariloche kun je dan weer verder naar het zuiden (El Calafate) en verder.
Beste Koen,
Het is een schitterend plan wat jullie hebben. Het zou uitvoerbaar moeten zijn denk ik, maar het is ook erg prijzig. Ik zou veel eerder kiezen voor de optie om lokaal auto´s te huren, bijv. in Puerto Madryn, Bariloche en het merengebied van Chili. Voordeel is ook dat je dan geen prijzige 4x4 hoeft te huren, maar met gewone personenauto´s toe kunt.
De andere plaatsen zoals El Calafate en Torres del Paine doen met een combinatie van vluchten en openbaar vervoer (eventueel met privé-excursies). En van Calafate naar Bariloche de tweedaagse busrit pakken (met overnachting in Perito Moreno) óf die met een privé-excursie doen (verkopen wij geregeld).
Maak er een mooie reis van,
groet,
Jan
Beste ,
is het dan niet interessanter om na bezoek Peninsula Valdez de tren Patagonica te nemen naar Bariloche En daar met huurauto via ruta 40 naaar zuiden en terugkomen via de carretera Austral en de meren naar Bariloche ?
Ik heb geen idee over het huren van een auto om een rondreis te maken ?
Koen