We zijn een gezin met 3 kinderen van 5, 8 en 10 jaar en we gaan na onze uitzending in Chili 10 weken reizen door Argentinie/Chile vanaf 1 oktober tot 12 december. We gaan met onze eigen auto (Xtrail) en nemen tentjes mee. We deken nu aan het volgende reisschema:
Santiago - Mendoza
Mendoza- Cordoba
Cordoba - Santa Fe
Santa Fe -BA
BA - Mar del plata
Mar del Plata - Puerto Madryn
Puert Madryn - Fitz Roy
Fitz Roy - Rio Gallegos
Rio Gallegos - Punta Arenas
Punta Arenas- Ushuaia
Ushuaia - Puerto Natales
Puerto Natales - Torres del Paine
Torres del Paine - ruta 40- Perito Moreno/Antiguos
Antiguos- Puerto Chacabuco
Puerto Chacabuco - Futaleufu of Corcovado
F/C - Chaitchen
Chaitchen -Pumalin of Hornopiren
P /H - Puerto Mont/Puerto Varas
PM/PV - Pucon (reeds geweest)
Pucon -strand bij Santiago voor afscheidsfeestje vrienden.
Voor de Argentinie kenners: is dit doenlijk zo? Waar zouden jullie de accenten leggen (= langer verblijven)? Onze kinders lopen prima, een wandeltocht van 4 a 5 uur per dag kan, langer denken we niet. Welke mooie plekken heb ik vergeten?
Welke stukken zijn aardig om per veerboot te doen, zonder dat het de jackpot kost (mogelijk aan Chileense zijdse)
Kennen jullie (mn in het zuiden) aardige cabana’s voor ons gezin, die niet te prijzig zijn? We kamperen graag maar wanneer het erg nat/koud wordt willen we in een cabana slapen. Kunnen we dat nog op de bonnefooi of moeten we toch al wat gaan reserveren?
Prachtige tocht die jullie gaan maken zeg! De route lijkt mij erg goed te doen. Het enige stuk dat ik niet begrijp is van Madryn via Fitz Roy (?) naar Gallegos. Hoe dan ook, neem aan dat je gewoon de kustlijn volgt over de ruta 3 naar Gallegos. Heb zelf in februari met de kids mooie overnachtingen gedaan op campings en cabañas in o.a. Las Grutas (Río Negro) en Rada Tilly (Chubut), allebei langs de kust.
Het stuk omhoog langs de Chileens/Argentijnse grens kan ik niet goed inschatten omdat ik dit zelf (nog) niet gereden heb.
Qua beschikbaarheid: okt/nov/dec zijn absoluut hoogseizoen in Patagonië. Weet vanuit mijn business als reisorganisatie dat veel hotels al vol zitten, kan het moeilijker inschatten voor cabañas. Kamperen kan in Patagonië best fris zijn namelijk, moet je je wel op instellen.
Als je het leuk vind kunnen we in Córdoba afspreken en kan ik je nog diverse tips meegeven voor de reis. Schrijf me in dat geval een mail (zie contactgegevens op website in handtekening).
Ja je hebt kans dat er t een en ander vol zit maar op zo[ n trip is t ook doodzonde om van te voren al vast te zitten aan een tijdschema vw reserveringen, een slaaplekje vind je altijd.
De ruta 3 is erg saai, ik pak het liefst zoveel mogelijk de ruta 1 , wel onverhard maar in goede staat en die gaat veelal pal langs de kust.Wildkamperen geen probleem, ook zijn er enkele gratis campings municipal
Dank beiden! We zitten idd nog te twijfelen of we helemaal langs de kust van Argentina af gaan zakken of toch doorsteken naar perito moreno en daar de ruto 40 naar benee en dan de caratera austral omhoog. We willen idd ons niet te veel vastleggen op de reis qua overnachtingen en hopen maar op de mega gastvrijheid van de Argentijnen en Chilenen (dat komt eigenlijk altijd wel goed) als het weer niet goed genoeg is om te kamperen (een dagje regen is ok, maar weken niet echt…)
Jan, als we in de buurt van Cordoba zijn, meld ik me graag, we willen zeker daar een kleine week blijven, dus wellicht tot ziens!
Dag! Maud
wat ik zou veranderen maar ja ik ben geen grote-steden-mens, zou de route via St Fé , Buenos Aires en Mar del Plata zijn
en bv van Mendoza via Lago Aluminé en dan of via Nuequen of beter nog San Martin de los Andes en dan oversteken naar de atlantische kust