Wij hebben zojuist besloten om in dec 2013 naar argentinie te reizen met onze twee kinderen. Eentje van net 5 en eentje van net 2 jaar. Graag hoor ik wat tips over reizen met kinderen door argentinie/chili. Wat is bijvoorbeeld handig qua vervoer. Ik denk niet dat het heel handig is om met backpacks, een rugdrager voor de kleinste en die van 5 aan de hand via bussen etc te reizen of valt dat mee? En is een auto huren dan een betere optie? Dat lijkt me namelijk ook weer wat prijzig aangezien we wellicht ook nog binnenlandse vluchten gaan boeken. We hebben nog geen idee wat onze route wordt. Willen in ieder geval patagonie aandoen.
En heeft iemand leuke tips voor dagtrips met kinderen? Alles is welkom! We hebben nog wel even om het eea uit te zoeken gelukkig.
Reizen met kleinere kinderen is prima te doen, wij wonen zelf in Argentinië en bereizen het land voortdurend. Argentijnen zijn verzot op kinderen, ze krijgen overal een aai over de bol, heel leuk om te zien. Wij doen overigens veel met de auto en de bus.
Als je Patagonië wilt aandoen is vliegen toch echt de beste optie. Lange afstanden, die eigenlijk alleen maar goed en comfortabel al vliegend af te leggen zijn.
Als je een mooie self drive wilt maken is een tocht in de driehoek Córdoba - Mendoza - Salta een aanrader vind ik. Wij hebben vele klanten die dit traject doen. Veel natuurschoon, enkele nationale parken én het authentieke Argentinië. Bovendien is je begin- en eindpunt hetzelfde, dus heb je geen hoge drop-off kosten voor de huurauto.
groet,
Jan
Ik ben toch wel benieuwd of je inmiddels de reis hebt gemaakt en hoe het gegaan is met de kinderen Wij willen graag over 2 jaar, onze dochter is dan nog 4
Mijn vriend wil graag beginnen in Pantanal, en na een paar dagen door vliegen naar Argentinie. Ik ben me nu dus alweer aan het verdiepen in onze volgende reis met haar.
Ik lees graag je verhalen, mocht je dit bericht krijgen