Allereerst, wat fijn dat dit forum er is! Ik heb al heel veel informatie verzameld.
Maar toch nog een vraag:
Wij (met 3 zonen van 16 en 14) gaan in augustus voor het eerst naar Argentinie. We zouden het leuk vinden om wat meer informatie te vinden over leuke activiteiten voor pubers. De ervaring leert dat zij alleen “prachtig landschap” niet voldoende vinden.
Dit is een eerste opzet van ons reisschema:
2 aug vertrek van Adam
3 aug aankomst Mendoza
4 aug t/m 8 aug Mendoza
9 aug vertrek richting Salta auto (of vliegtuig ?? = 1260 km)
12 aug aankomst Salta (auto)
17 aug vertrek naar Iguazu vliegen (= 1450 km)
20 aug naar Buenos Aires vliegen of nachtbus? ( 1300 km)
24 aug naar huis
Ik twijfel over Cordoba. En of we moeten vliegen tussen Mendoza en Salta? Of een auto huren in Mendoza en inleveren in Salta?
Heeft iemand ervaringen met het reizen in dit gebied met jongeren?
Een ieder alvast dank voor de moeite
Hartelijke groet, Martine
Hola Martine,
Argentinië leent zich uitstekend voor reizen met gezinnen (jongere en ouder kinderen). Je kunt er niet alleen van de natuur genieten, maar er ook veel activiteiten ondernemen: denk aan trekkings (dagtochten of meerdere dagen wandelen), paardrijden, mountain biken, etc.
Augustus is natuurlijk wel hartje winter, dit betekent dat vooral de avonden/nachten/ochtenden koud kunnen zijn. Overdag schijnt de zon en is het heerlijk, vooral in het midden en noorden van het land (waar jullie naar toe willen afreizen).
Ik zou je adviseren de regio´s Mendoza en Salta zelf met een huurauto te verkennen. Tussen Mendoza en Salta dus een directe vlucht pakken. In beide regio´s zou je dagwandelingen kunnen maken of een dag kunnen gaan paardrijden. Wel altijd met een professionele gids op pad gaan, Argentinië leent zich niet goed voor zomaar op de bonnefooi ergens stoppen dan maar een stuk gaan wandelen… wij, of ook een Jack van Típica, kunnen dit allemaal voor je regelen. Ook kan ik je referenties geven van gezinnen die met pubers hier hebben rondgereisd en ongeveer hetzelfde hebben ondernomen wat jullie van plan zijn. Als je meer info wilt, stuur dan a.u.b. een mail naar [EMAIL=“info@heart-of-argentina-travel.com”]info@heart-of-argentina-travel.com
Groet uit Córdoba,
Jan
Jan, hartelijk dank voor je reactie!
Wat de huurauto betreft, is het raadzaam om dat vanuit Nederland te boeken of kunnen we dat ook/beter/goedkoper in Argentinie regelen?
Wat is wijsheid?
Wij kunnen geen van allen paard rijden, maar zouden het wel leuk vinden om het een keer te proberen. Goed idee, of kunnen we dat beter in Nederland doen?
Vriendelijke groet, Martine