17 december vlieg ik samen met mijn vriendin naar Buenos Aires om vervolgens 13 januari weer terug te vliegen vanuit Rio de Janeiro. Vanaf 9 januari zou ik in Rio de Janeiro willen zijn voor de laatste dagen van de vakantie, de rest ligt eigenlijk nog helemaal open.
Heb al een aardig wat gelezen op dit forum maar ik kom er nog niet helemaal uit met de planning. Graag zouden we de reis beginnen met een aantal dagen Buenos Aires en we willen zeker de watervallen van Iguazu bezoeken. Gezien de beperkte tijd ben ik vooral aan het kijken naar het noorden. Het lijkt me heel leuk om het gebied Mendoza-Cordoba-Salta per auto te doen, ik lees echter dat de kosten heel hoog zijn als je de huurauto niet op de zelfde plek inlevert. Iemand tips hoe dit het beste is in te plannen? Eventuele tips voor Brazilië zijn natuurlijk ook meer dan welkom.
Ik heb deze afstand in twee weken gedaan (veel te kort natuurlijk) BA-Posadas-Iguazu-SP-Rio. Als je nog een stad in Argentinie wilt bezoeken dan zou ik er 1 kiezen, erheen vliegen en ter plekke een auto huren. Als je gek bent op wijn dan is Mendoza een aanrader. Maar voor de mogelijkheden zou ik Salta kiezen, veel natuur, outdoor activiteiten en er wordt ook wijn geproduceerd (torrontes). Je kunt hier gemakkelijk 1 week rondrijden, wat wel een kwart van je vakantie is. Dan of met de bus door Paraguay, Asuncion vond ik een erg mooie stad, vanaf hier naar de watervallen. Of vliegen natuurlijk. Vanaf Iguazu evt Bonito/Pantanal bezoeken en naar Rio vliegen of de bus. (in BR zijn de prijzen voor de bus en vliegen vaak bijna hetzelfde)
De driehoek Córdoba - Mendoza - Salta - Córdoba is goed te doen in bijvoorbeeld 15 dagen. Deze self-drive verkopen wij erg veel de laatste tijd, waarbij je dus ook eindigt in de stad waar je begint (kan dus Córdoba, Mendoza of Salta zijn). Het landschap tussen deze plaatsen is erg de moeite waard, veel natuurschoon, leuke stadjes, goed eten & drinken, kortom een mooie autorit.
Mocht je hiervoor niet de tijd voor hebben is de oplossing om ter plekke een auto te huren ook goed te doen en tussen de steden een bus/vliegtuig te pakken.
het enige wat ik je kan adviseren is; blijf aub weg uit sao paolo en rio (eigenlijk heel zuid brazilie). ik was er de afgelopen zomer en wat een tegenvaller zeg. veeeeeeel te europa wannabe praktijken, vooral bij de bevolking, en gewoon niet de plek om vakantie te vieren. ik zou je aanbevelen andere zuid amerikaanse landen aan te doen of anders noord brazilie.