Nog 6 weken voor ik vertrek naar Argentinië om daar 4 weken rond te reizen.
Ik heb al veel aan het forum gehad maar nog wel wat vragen.
Ik reis alleen, en probeer een deel van mijn reis te couchsurfen(In BA al een adres).
Na BA wil ik naar puerto madryn–>bariloche–>mendoza–>cordoba–>salta–>iguazu–>BA.
Ik wil i.p alles met de bus doen, omdat ik mijn schema niet vast wil leggen. Is dit te doen? Lange busreizen maken mij niks uit!
Ik wil graag ook naar Rosario en la rioja(parque talampaya) , waar kan ik dit het beste tussendoor doen?
Is de omgeving Salta ook te bezoeken zonder auto? ik lees van veel mensen dat zij een auto huren.
Hoeveel budget moet ik rekenen per dag? (exc hostels)
En de laatste vraag, alle tips over mijn route, of plekken die ik MOET bezichtigen zijn welkom. Ik reis graag ongepland, maar het zou zonde zijn om dingen te missen daardoor in zo’ n korte tijd:)
Rosario zou ik aan het einde tussen Iguazú en BA inplakken als het lukt. Talampaya is lastiger, is alleen vanuit La Rioja stad te doen, oftewel tussen Mendoza en Córdoba in zou je naar La Rioja moeten gaan.
De langeafstandsbussen zijn uitstekend te doen, ik zou er zo veel mogelijk gebruik van maken als je kunt. Probeer wel minimaal “cama” stoelen te nemen, voor een lange rit is “semi-cama” toch echt wel tobben vind ik.
Het stuk Salta en omgeving is ook prima te doen zonder auto… In Salta zitten veel (echt genoeg) reisburootjes die dagtochten organiseren naar Cafayate, Cachi , purmamarca plus zoutvlaktes,Tilcara ect… Of je neem de lokale bus en je overnacht in die plaatsjes…
Zelf (wanneer dat mogelijk is) heb ik een voorkeur om dat met de auto te doen… alles op je eigen tempo, en je bepaalt je eigen fotostops… Maar in iedergeval zijn er genoeg mogelijkheden…