Met een vriendin wil ik een paar weken rondreizen door Argentinië in de maand juni. We willen vooral van de natuur genieten en wat actieve dingen doen, bijv mountainbiken. Verder willen we de steden bekijken en natuurlijk het echte Argentijnse leven ervaren.
De volgende route hebben we uitgestippeld en ik zou graag wat tips krijgen van mensen die hier ook hebben gereisd:
Salta - Tucuman
Tucuman - La Rioja
La Rioja - Cordoba
Cordoba - Rosario
Rosario - Buenos Aires
Mijn vragen:
Is dit goed te doen in ongeveer 3 weken (met name in Salta en Buenos Aires willen we wat langer blijven)?
Is Rosario een leuke stad of raden jullie iets anders aan (wel op de route naar Buenos Aires).
Is deze route goed met bussen te doen of met de trein? (we zijn afhankelijk van het openbaar vervoer namelijk).
Vanuit Buenos Aires willen we ook nog één of meerdere leuke tripjes maken, hebben jullie tips?
Ik ben erg enthousiast over de trip die jullie willen gaan maken, omdat jullie plaatsen aandoen die heel veel mensen links laten liggen (o.a. Tucumán, Rosario, La Rioja) die misschien stedekundig wel niet heel interessant zijn, maar die je wél een indruk geven van het echte Argentijnse leven in het binnenland.
Hier wat antwoorden op je vragen:
Is dit goed te doen in ongeveer 3 weken (met name in Salta en Buenos Aires willen we wat langer blijven)? > ja
Is Rosario een leuke stad of raden jullie iets anders aan (wel op de route naar Buenos Aires). > Rosario is zeker een aanrader, ook een hele belangrijke stad in Argentina
Is deze route goed met bussen te doen of met de trein? (we zijn afhankelijk van het openbaar vervoer namelijk).
> alles met bussen doen, treinen bestaan hier niet. Het busnetwerk is uitstekend, zeker tussen de grotere plaatsen
Vanuit Buenos Aires willen we ook nog één of meerdere leuke tripjes maken, hebben jullie tips? > ga een keer naar Uruguay (dagje Colonia), de Tigre delta is fraai, San Antonio de Areco heeft vele estancia’s, Luján een mooie kathedraal, La Plata is architectonisch interessant, etc
In drie weken is het wel te doen, maar ik zou Rosario overslaan. Een grote stad (samen met Buenos Aires en Cordoba de grootste steden van Argentinie), maar persoonlijk vind ik het helemaal niets. Smaken verschillen natuurlijk, dus ik ben benieuwd naar andere meningen
Tucumán is wel aardig, maar stel je daar ook niet teveel van voor. Salta daarentegen is prachtig en ik neem aan dat jullie naar La Rioja gaan om vanuit daar de parken Talampaya en Valle de la Luna te bezoeken? Want La Rioja zelf… Hm, ik heb het geloof ik niet zo op steden Hoewel ik Cordoba dan wel weer aardig vind, maar de omgeving is vele malen interessanter dan de stad zelf. Dat zal Chenque wel met me eens zijn denk ik.
Bedankt voor jullie tips! Mendoza heb ik wel aan gedacht, maar ik weet niet of we daaraan toekomen. We gaan inderdaad naar Rioja voor de mooie natuur daar in de buurt. Rosario zaten wij over te twijfelen inderdaad, wat er in mijn reisgids staat, is in elk geval niet heel bijzonder.
Misschien dat we de route nog wel aanpassen en in plaats van Rosario, Mendoza nog aandoen (al ligt dat wel een beetje uit de route).
Hoeveel dagen zouden jullie voor Salta rekenen? Wij willen natuurlijk de zoutmeren bekijken, en nog richting Cafayate en misschien een dag naar Chili vanuit daar. Iemand ervaringen daarmee?
Edit: wat voor weer kunnen wij in dat gebied verwachten?
Reken voor Salta en omgeving op ongeveer een week. Het rondje ten zuiden van Salta (Cafayate, Cachi) is in twee/drie dagen goed te doen. De Quebrada de Humahuaca is in 2 dagen te doen, dan nog een dagje zoutmeren, een dag Salta stad en je hebt de hoogtepunten gedaan. Het is natuurlijk altijd leuker om een paar dagen extra te blijven, om de unieke sfeer van die regio goed op te laten inwerken…
Een dagje naar Chili is trouwens erg optimistisch, dat is echt een flinke tocht voor “een dagje”.
Een ideetje vanuit San Lorenzo…
Ik mis Iguazu in je rondreis !?
Komt het ideetje…
BA 2dg genoeg te doen en te zien
reisdag 1dg Iguazu 2dg DE WATERVALLEN!!
reisdag 1dg
Salta 5dg (Iguazu - Salta kun je vliegen met Andes alleen op maandag en vrijdag). Wanneer je je creditcard en rijbewijs meeneemt kun je het "rondje " Salta- Cachi - Cafayate doen… Zo mooi, Zo indrukwekkend…(min.2nachten,3dg) Hierna een overnachting in Salta of San lorenzo ( (-: ). Vanuit het Zuiden van Salta gelijk door naar het Noorden Van Salta is eigenlijk niet te doen. En in het Noorden bv een overnachting in Purmamarca,Tilcara of Humahuaca, Zo mooi,Zo indrukwekkend. Google maar eens op de omgeving van Salta en Jujuy…Als je geen rijbewijs hebt of geen zin hebt om zelf te rijden dan zijn er genoeg dagtochten te maken naar deze plaatjes via een agencia of met een privegids. Daarnaast heeft Salta jullie genoeg te bieden voor 1 dag en misschien als je paardrijden leuk vindt is dat zeker hier ook meer dan de moeite waard!! van 1 uurtje tot 1 dag…
reisdag1dg
La Rioja 2 dg Talampaya en Valle de la Luna zijn op 1 dag te doen… heel mooi!!
reisdag 1dg
Mendoza 2dg dagje winetastings en een dag excursie naar bv Puente de Inca
reisdag 1dg
BA 3dg genoeg te doen en te zien
Een druk programma als ik het zo terug lees maar erg de moeite waard!