Noordelijk Argentinië 3 wkn

Ik vertrek 1 oktober voor 5 maanden naar Zuid-Amerika om te gaan backpacken. Nu is het zo dat mijn vriendinnetje me halverwege de reis voor 3 weken komt opzoeken.

Zou het volgende haalbaar zijn in die 3 weken?

• Buenos Aires bekijken (+aankomst)
  • Iguazu bezoeken
  • Salta bezoeken
  • Mendoza bezoeken (+ terugvlucht vanaf Mendoza)

Op dit moment kan ik mezelf nog niet een voorstelling maken van de afstanden en bezienswaardigheden op die route, maar we willen wel alvast een ticket voor haar gaan boeken (heen op BsAs en terug vanaf Mendoza).

Wellicht heeft iemand hier meer informatie over deze ‘route’?

Alvast ontzettend bedankt!!

Het is een route die uitstekend te doen is in 3 weken, geen enkel probleem. Het langste zou ik verblijven in de regio Salta & Jujuy (bijv. een week).

De afstanden tussen deze plaatsen zijn allemaal goed te overbruggen met de langeafstandsbussen (heet hier een “micro”). Alleen het traject Iguazú - Salta is redelijk complex, met overstap in Resistencia. Hier kun je er ook voor kiezen een vlucht te pakken, o.a. Andes (www.andesonline.com) vliegt op maandag en vrijdag rechtstreeks tussen deze twee plaatsen.

Voor de afstanden en busmaatschappijen check deze topic:
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=91193

Suerte,
Jan

Hola Simbasimba, (wat een mooie namen kom je tegen op het forum)

Weinig aan toe te voegen wat Jan schrijft, misschien is het zelfs mogelijk om Valle de la Luna en Talampaya (2 natuurparken bij La Rioja in de buurt) aan toe te doen (echt de moeite waard) op weg naar Mendoza (Maipu -niet ver van Mendoza- is een leuk startpunt om wineries per fiets te bezoeken)… Voor Salta en omgeving zou ik een week uittrekken (probeer een auto te huren dan haal je er volgens mij het meest eruit), de 2 parken (2 dagen max), Iguazu (max 2 a 3 dagen) Hoop dat je hier wat er wat aan hebt… En heel veel plezier met de voorbereiding van je reis!!

Alex y Rijkje
San Lorenzo (Salta)
www.lacasahernandez.com.ar

Chenque, hernandez,

Ontzettend bedankt voor jullie reacties. Informatie waar we wat aan hebben! Goed ook om te lezen dat Salta zo interessant is. Is Salta en omgeving wat jullie betreft mooier dan Cordoba?

Ook erg bedankt voor dat bussen+tijden overzichtje… die wordt gelijk opgeslagen :slight_smile:

Have a good day!

Kijk, ik woon in de sierras van Córdoba, en ik vind het een fijn en mooi gebied om te wonen (o.a. centraal gelegen).
Echter, voor een Europeaan is de regio Córdoba qua landschappen niet zo spectaculair; Salta & Jujuy bieden je wat dat betreft veel meer variëteit en unieke vergezichten.

groet,
Jan

1 like

weer heeft Jan gelijk… Salta en omgeving is veel mooier :slight_smile:

Alex y Rijkje
San Lorenzo (Salta)

1 like

Salta en omgeving is zeker erg mooi, maar kan uiteraard weer niet tippen aan de omgeving van Bariloche he :zon02: Hoewel Hernandez dat niet kan bevestigen, want die is NOG STEEDS NIET op de koffie geweest.

Is de hint duidelijk? :slight_smile:

…sorry simbasimba, het wordt zo wel een beetje een onderonsje (probeer toch wat nuttige info eruit te pikken) …excuses hiervoor…

Maar… Ja Jack je hebt gelijk wat betreft de koffie, die afspraak staat inderdaad al erg lang maar heb geduld het gaat een keer gebeuren…Misschien wel aan 1 vd vele hemelsblauwe mooie meren met uitzicht op de oneindig lijkende hoge besneeuwde bergtoppen die Bariloche rijk is :wub:…

Dikke abrazos
AyR

Haha no sweat, ik zal er voor mezelf wel de Argentiniefeitjes uitfilteren. Onze route voor die 3 weken staat nu ‘vast’… BsAs paar dagen, Iguazu, Salta 6 dgn en daarna de parken bij Rioja in.
Na die 3 weken met mijn meisje, reis ik in mijn eentje weer verder richting de hemelsblauwe mooie meren met uitzicht op de oneindig lijkende hoge besneeuwde bergtoppen bij Bariloche en verder richting Zuid-Patagonie :slight_smile:

He Jack…het lijkt te werken!

Nee hoor Simbasimba ga maar Bariloche en omgeving (bv 7 meren tocht) googlen op afbeeldingen en dan zie je dat het daar super mooi is… Doe ik ook regelmatig met een bakkie koffie hier :slight_smile: achter de compu…

Maak er een mooie reis van, en dat gaat zeker lukken met 5 maanden die je ervoor uitrekt!!!

Genietse

Dikke Saludos
Alex y Rijkje

En ik maar complimenten in ontvangst nemen (Interview: Flipsen_NL, beheerder Argentinië Forum) dat ik zo´n goede moderator ben lol2