Wij gaan in maart 3 weken naar Argentinië en eindigen in Rio om vanuit daar weer terug naar Amsterdam te vliegen.
We hebben nu het volgende programma in gedachte. We weten dat het een vol schema is maar willen graag optimaal gebruik maken van onze tijd daar.
Dag 1 - aankomst Buenos Aires
Dag 2 - Buenos Aires
Dag 3 - Buenos Aires
Dag 4 - ochtend vlucht naar El Calafate
Dag 5 - el calafate
Dag 6 - el chalten
Dag 7 - el chalten
Dag 8 - eind van de middag vlucht naar Bariloche
Dag 9 - Bariloche
Dag 10 - Bariloche
Dag 11 - vlucht naar Salta
Dag 12 - Salta
Dag 13 - Salta
Dag 14 - Salta en avondvlucht naar Iguazu
Dag 15 - Iguazu
Dag 16 - Iguazu en avondvlucht naar Rio
Dag 17 tm dag 20 - Rio
Is dit te doen?
Ik hoor graag tips!
We hebben er super veel zin in.
Hoi Saskia,
Wij hebben vorig jaar in 3 weken tijd nagenoeg hetzelfde gedaan; het enige verschil was dat wij Bariloche niet, daarentegen Ushuaia wel gedaan hebben. Absoluut haalbaar, ware het niet dat BA wel zo’n gro(o)t(s)e stad is, dat je daar zeker meer tijd kunt doorbrengen;)
Ongetwijfeld onnodig om te melden maar houd er rekening mee dat het hoogseizoen is, zeker voor El Chalten geldt dan: vooraf je slaapplaats boeken! Wij hadden zelf geluk dat we een plekje konden vinden maar we hadden genoeg mensen gehoord die genoodzaakt waren om buiten te slapen, zelfs de campings waren volgeboekt. En neem daar voldoende contanten mee! Het dorpje kan de stroom toeristen nog niet heel goed aan zeg maar.
Oh, en een slaapplaats-tipje in Calafate: http://hostelnakelyenu.com/.
Heel veel plezier& geniet ervan!!
Ziet er goed uit Saskia! Het enige wat ik nog zou doen is eventueel een extra dag Salta. Er zijn daar zoveel mooie gebieden te bezoeken! Ik vind het persoonlijk het mooiste stuk authentiek Argentina. Vergeet in Salta stad niet naar het MAAM museum te gaan, erg indrukwekkend. Voor Buenos Aires vind ik persoonlijk de wijk Palermo Soho het leukst! Veel plezier, het is een fantastisch land!
Dankjewel voor de tips! Daar hebben we veel aan en ik denk dat ik alle binnenlandse vluchten dan ga boeken. Twijfelde een beetje of Bariloche te veel zou zijn.
Als iemand nog tips heeft voor leuke hostels met tweepersoons kamers zijn die meer dan welkom.
Ik heb nog wel meer tips hoor haha! Hostels kun je op booking.com kijken. Maar voor Salta raad ik je Casa Hernandez aan in San Lorenzo, 10min. van Salta stad. Dat is een superleuke bed & breakfast van Alex en Rijkje, ze zitten hier ook op het forum. Ik heb ruim een week bij hen gelogeerd en dat was zonder twijfel mijn beste vakantie ooit. Super gastvrij en ze hebben ook nog eens hele leuke tips en ze regelen van alles voor je als je dat zou willen.
Casa Hernandez - Bed & Breakfast - San Lorenzo Salta Argentinië
1 like
Zelf vind ik je schema te druk, ik zou minstens één bestemming skippen. Bijvoorbeeld Bariloche; die vlucht van El Calafate naar Bariloche is erg duur en je bent er maar twee volle dagen…die extra dagen kun je in Salta makkelijk gebruiken.
Groet uit Córdoba,
Jan
Volledig mee eens
Gebruik wat extra dagen om de Andes bij Salta in te gaan, anders laat je een van de mooiste gebieden onbezocht terwijl je er naast staat.
Dank voor jullie hulp. We hebben er inderdaad voor gekozen om Bariloche over te slaan en meer dagen in Salta en omgeving door te brengen.
We willen graag een auto huren in Salta, kan je dit het best van tevoren regelen en heeft iemand tips wat goede verhuurbedrijven zijn om dat online te regelen?