Ik vertrek samen met een vriendin half oktober naar Argentinië. We hebben 3 weken de tijd. We willen niet al te veel vliegen en hebben daarom besloten om alleen midden en noord Argentinië te gaan doen. We starten en eindigen in BA.
Ben het forum aan het doorspitten en aan het lezen over welke route, maar voor nu denken we in ieder geval te doen:
BA
iguazu
Salta
Cordoba
Mendoza
Hier kunnen we soort van rondje van maken. Tips in deze regio behalve bovenstaande plaatsen?
verder zitten we echt nog in orienterende fase en kan het nog alle kanten op, maar ben benieuwd naar eventuele tips!
Ik beperk me even tot Salta en haar omgeving…
Salta zelf is een hele leuke stad met een mooi centrum om er doorheen te struinen,het plein,het MAAM museum, de Teleferico enz, gemakkelijk 1 dag.
Zelf zitten wij in San Lorenzo een dorpje 8 km verderop, hier kun je een mooie wandeling doen van plusminus 3 uur (onder begeleiding) in een vogelreservaat “El Huaico.” Of bv paardrijden ( min. 3 uur) met prive gaucho de bergen in, echt heel mooi. En …genoeg restaurantjes hier.
Ten zuiden van Salta heb je leuke dorpjes als Cachi en Cafayate (de laatste is bekend voor zijn torrontes wijn - vele bodegas om een winetasting te doen- :)) die je of met een gehuurde auto danwel met dagexcursies kunt gaan bezoeken.
Leuk plan! Bedenk dat je met vliegen tijd en soms zelfs geld bespaard. De vlucht van Buenos Aires naar iguazu was voor mij twee weken geleden maar 30 euro duurder dan de bus. Verder vond ik patagonia wel echt heel erg gaaf. Dus mocht je geld hebben voor een paar vluchten…
kom nu een vlucht tegen van b.v. ba naar iguazu… 150 euro zon beetje.
nu heb ik bij lan gekeken, las hier op het forum wel bij die andere maatschappij dat je duidelijk moet aangeven dat je niet argentijns bent… dus weet niet of dit klopt?
ik kan nog niet verder kijken dan komende maand bij die busvergelijker die je stuurde… wat kost een busticket ongeveer weet je dat? b.v. van ba naar iguazu…
je moet inderdaad goed aangeven of je Argentijn bent of niet. De Argentijnen betalen nl minder voor hun tickets. Dus stel dat je wel doet alsof je Argentijnse bent en dus minder betaald, heb je de kans dat ze je weigeren bij de incheck. Niet doen dus. Op plataforma10 kun je je bustickets boeken, ze hebben ook kantoortjes door heel het land. Maar niet verder dan een maand tevoren. Ik heb even gekeken voor een enkele reis naar Iguazu donderdag 28 mei en dat varieert omgerekend tussen de 95 en 115 euro (koers 1 op 10)Zal in oktober wel duurder zijn ben ik bang. Of je gaat vliegen of bussen hangt natuurlijk af van je budget en je tijd. 3 weken is niet zoveel. Je kunt ook nachtbussen nemen dan spaar je een nacht in een hotel/hostel uit. Als je gaat bussen neem dan wel de duurste klasse, dan heb je zogoed als een bed met eten drinken etc.
Als je vanuit Nederland/Europa zoekt krijg je direct de juiste prijzen. Die moeten in € staan aangegeven, of soms in US$, als dat het geval is zit je goed. Staat er alleen een $ voor de prijzen, dan is dit in Argentijnse Pesos en dat zijn de prijzen voor Argentijnen zelf.
inmiddels weer een stuk verder met uitzoeken en ben benieuwd naar jullie mening over het volgende…
t plan was om van ba naar iguazu naar salta te gaan… maar we neigen er nu steeds meer naar om iguazu te skippen en meer tijd te nemen voor salta en omgeving en dan op gemak af te zakken.
het is zo’n enorme uithoek iguazu en we twijfelen of het de moeite waard is, de natuur zal wel schitterend zijn, maar het is vast ook behoorlijk toernistisch…
en ook de vluchten van iguazu naar salta zijn best prijzig. Heb ook gelezen dat het stadje bij de watervallen niet heel bijzonder is en we denken nu dat salta en omgeving mooier is. Als het nou iets gunstiger gelegen had zouden we het meepakken, maar we denken er nu dus aan om het over te slaan.
Wij zijn van BA naar Iguazu en vervolgens naar Salta gegaan. Auto gehuurd en naar Bariloche afgezakt, alles in 3 weken in 2012. Wij hadden Iguazu voor geen goud willen missen. Maar wij zijn dan ook natuur en waterval gek. De Argentijnse kant van Iguazu is erg mooi om doorheen te lopen 2 dagen lang en rond te varen. Wij waren er gelukkig met volle maan en zijn toen in de avond naar Garganta del Diablo gegaan.
Het is toeristisch maar wij waren er buiten het hoogseizoen en dan is het goed te doen. Omdat wij in het Sheraton zaten konden we vroeg het park in en liepen dan voor de meute uit.
Hou er rekening mee dat het heel erg benauwd is en je veel vocht verliest. Water is redelijk duur in het park maar wij hebben het water uit de kraan in het hotel getapt en gedronken. Nergens last van gehad.
op 1 of andere reden trekt de omgeving salta ons meer… maar hebben nog niet besloten.
hoeveel tijd moeten we ongeveer uittrekken om van salta naar beneden richting mendoza af te dalen? Willen waarschijnlijk een auto huren.
en ik lees overal hoge drop off kosten, wat is hoog?
nu eindelijk eens tijd om er goed in te duiken!
ben voor vluchten aan het kijken, maar Ba-iguazu en Ba-salta is heel goed te doen qua prijs.
maar bij beide maatschappijen is het stuk tussen iguazu en salta erg duur, bij de een 330 euro en bij de ander 525,- euro.
Ik heb van meerdere mensen gehoord dat stuk met de bus echt niet aan te raden is… dus nu neigen we dan toch om echt iguazu over te slaan…
meer opties zijn er niet denk ik he?
Van Iguazu naar Salta zie ik prijzen voorbij komen van 177 euro op 16, 17, 24 en 27 oktober. Rechtstreeks met Aero Lineas Argentinas. Volgens mij zijn er meer data te krijgen. Wij hebben jullie ID in 2012 gedaan en mij stond bij dat de prijzen toen redelijk waren met een wisselkoers van 7 pesos voor een euro.