Rondreis noorden met startpunt buenos aires

Wij zullen in september Argentinië voor de tweede keer aandoen en willen ons nu op het noorden (westen) richten. We landen natuurlijk wel op buenos aires en willen dan heen via een paar tussenstops naar salta reizen, daar vervolgens een paar nachten bij casa Fernandez gaan slapen om salta e.o. te ontdekken. Vervolgens daar een auto huren om een rondje van ongeveer 10 dagen door het noordwesten te maken (cayafate, salinas grandes, etc. ) om hierna vervolgens met de nachtbus terug te gaan naar BUenos Aires en vanuit daar (als we nog tijd over hebben) Montevideo aan te doen en daarna nog een dag of drie in BA te blijven voordat we weer terug vliegen naar Nederland.
Heeft iemand nog een tip voor een paar leuke plaatsen tussen BA en salta in. We komen in de ochtend aan en willen die dag dan gelijk door naar een leuk plaatsje op een uurtje of twee / drie met de bus vanuit BA (het liefst direct vanuit het vliegveld) wat het liefst al op de route naar salta ligt en dat we vanuit daar dan weer verder richting salta gaan. Denk dat rosario hiervoor net te ver is of niet?

Tnx alvast voor jullie tips!

Groet
Christel

Rosario met de bus is dacht ik 4 uur, maar pin me er niet op vast, dat was 2 jaar geleden.
Kijk anders even op plataforma10, kun je ook de tijden uitrekenen en hier boven bij het sticky gedeelte heeft Chenque ook een mooi schema gemaakt.

Rosario is zeker de moeite waard maar nog best een redelijk lange rit. San Antonio de Areco zit ik meer aan te denken, op zo´n 100 km van BA (rit duurt kleine 2 uur vanaf Retiro, centrale busstation). Vanaf Ezeiza kun je misschien beter een taxi/remis nemen, wél van te voren prijs afspreken.

groet,

Jan

Hoi Jan,

Dank voor je reactie, dit lijkt me dan idd beter. 4 uur is net wat te ver na een lange vlucht. Maar wel willen ook niet eerst een paar dagen in BA blijven, dat willen we aan het einde van de vakantie doen. San Antonio de Areco is dan een goede optie. Kunnen we vervolgens vanuit daar naar Rosario en dan zo steeds verder richting Salta.
Heb jij enig idee wat een normaal bedrag is voor een ritje met de taxi / remis vanuit het vliegveld naar San Antonio?
Tnx weer!!

Hola Christel,

Het vertrek vanuit SA de Areco naar Rosario is wellicht wat lastiger…misschien moet je van daar uit eerst naar een andere wat grotere plaats als Zaraté of San Nicolas. Het punt is dat vele busverbindingen georganiseerd zijn via de grote steden. Het spijt me, maar ik heb geen idee wat een taxi van Buenos Aires/Ezeiza naar San Antonio de Areco kost. Misschien is het handiger via het centrale busstation Retiro te reizen, zowel heen als terug naar San Antonio de Areco? Je kunt ook overwegen een auto te huren op Ezeiza en daarmee naar SA de Areco te rijden en deze te droppen in Rosario. Zal wat kosten, maar is denk ik wel het meest praktische!

groet,

Jan